Anders Kjøgx til DIN Forsyning

Anders Kjøgx til DIN Forsyning Jeres forbrugerrepræsentant hos DIN Forsyning i Esbjerg og Varde kommuner.

04/12/2025

Forbrugervalget er afgjort 🎉

Stort tillykke til Peter Lauritzen og Tommy Noer, som er hhv. genvalgt og valgt ind som nyt bestyrelsesmedlem i vores to vandselskaber.

Anders Kjøgx er førstesuppleant og Preben L. Tirstrup 2. suppleant.

De nye medlemmer træder ind i bestyrelsen fra januar 2026.

Tak til alle, der har deltaget i valget - både de opstillede kandidater og ikke mindst alle jer, der har stemt.

Læs mere om valget og kandidaterne her: https://dinforsyning.dk/da-dk/nyheder-1?itemId=News_Item:3370

Så er det sidste chance for at stemme til forsyningsvalget. Håber I vil prikke jeres nærmeste, der også har en vandmåler...
03/12/2025

Så er det sidste chance for at stemme til forsyningsvalget. Håber I vil prikke jeres nærmeste, der også har en vandmåler, på skulderen. Så de kan få stemt. Meget gerne på mig 😊

Valget slutter 23.59 i aften.

Fra d. 10. november til 3. december 2025 kan du som forbruger stemme på den kandidat, som du mener, skal være med til at træffe beslutninger om fremtidens klimatilpasning, kloakløsninger og vandforsyning.

I morgen er det sidste chance for at stemme til forbrugervalget hos DIN Forsyning.Jeg håber at I har været inde og stemm...
02/12/2025

I morgen er det sidste chance for at stemme til forbrugervalget hos DIN Forsyning.

Jeg håber at I har været inde og stemme, selvfølgelig også at I har stemt på mig. Hvis ikke, så skynd jer at få stemt!

I må også gerne prikke naboen, bedsteforældre, forældre, børn eller andre der har en vandmåler.
I fredags blev det opgjort at kun 730 personer har stemt til valget… det er ikke mange af de 120.000 stemmeberettigede i Varde og Esbjerg kommune.

Fra d. 10. november til 3. december 2025 kan du som forbruger stemme på den kandidat, som du mener, skal være med til at træffe beslutninger om fremtidens klimatilpasning, kloakløsninger og vandforsyning.

Der er i skrivende stund kun 700 personer der har stemt til forsyningsvalget og der er under en uge tilbage af valget.Ti...
27/11/2025

Der er i skrivende stund kun 700 personer der har stemt til forsyningsvalget og der er under en uge tilbage af valget.

Til sammenligning, blev der afgivet knap 2.300 stemmer ved sidste valg.

Jeg håber at flere vil gå ind og stemme, selvfølgeligt håber jeg også at I vil lade mig være jeres stemme hos DIN Forsyning.

Fra d. 10. november til 3. december 2025 kan du som forbruger stemme på den kandidat, som du mener, skal være med til at træffe beslutninger om fremtidens klimatilpasning, kloakløsninger og vandforsyning.

Ærgerligt at Esbjerg og Varde Kommune ikke er nået længere med beskyttelse af boringsnære beskyttelsesområder (BNBO). I ...
27/11/2025

Ærgerligt at Esbjerg og Varde Kommune ikke er nået længere med beskyttelse af boringsnære beskyttelsesområder (BNBO). I Esbjerg er det områderne omkring Astrup vandværk i Forum, Kvong og Tofterup vandværker Varde, der halter gevaldigt efter.

Begge kommuner ligger i 50-89% beskyttelse, men det er desværre ikke godt nok. Det er vigtigt at vi fra forsyningens side presser på, for at vores lokalpolitikere kan få arbejdet udført.

Dette medfører at kommunerne, sammen med 29 andre, meldes for lovbrud. Da kommunerne ikke, senest 1. marts 2025, har udstedt påbud eller forbud mod erhvervsmæssig brug af sprøjtemidler, i BNBO områderne.

------------
Husk at stemme til forbrugervalget, senest d. 3 December
https://dinforsyning.dk/da-dk/om-os/valg-til-bestyrelsen-2025

Jeg håber at jeg må være jeres stemme.
------------

“Det er uacceptabelt, at det her ikke bliver taget mere alvorligt. Der har fra starten været fuld finansiering, og nu har kommunerne haft god tid til at løse en lovpligtig kerneopgave. Det er ikke til diskussion. Alle kommuner skal beskytte 100 procent, så danskerne også i fremtiden uden tøven kan åbne hanen og drikke vandet uden frygt for forurening og uden behov for kemisk rensning af drikkevandet, fordi kommunerne ikke har overholdt loven. Det er positivt, at Odense, Odsherred, Hvidovre, Furesø og Fanø, som i foråret blev meldt til Ankestyrelsen, sidenhen er kommet over 90 procent eller i mål. Dermed er der 19 kommuner, der har beskyttet 100 procent, og det viser, at opgaven kan løses. Derfor bliver de resterende 31 kommuner, der ikke overholder loven, nu indberettet til Ankestyrelsen, der er det instrument, vi har, hvis en offentlig myndighed ikke lever op til gældende lovgivning. ”

Magnus Heunicke
Miljøminister

Læs mere om sagen her: https://mim.dk/nyheder/pressemeddelelser/2025/november/beskyttelse-af-drikkevand-31-nye-kommuner-meldt-for-lovbrud

Status BNBO (her ses også et interaktivt kort):
https://mst.dk/erhverv/rent-miljoe-og-sikker-forsyning/drikkevand-og-grundvand/grundvandsbeskyttelse/status-bnbo

d. 10 November startede forbrugervalget hos DIN Forsyning.Jeg er meget beæret over den støtte jeg allerede har fået og d...
21/11/2025

d. 10 November startede forbrugervalget hos DIN Forsyning.

Jeg er meget beæret over den støtte jeg allerede har fået og de som har valgt at følge denne side. Tak for jer!

Hvis I endnu ikke har været inde at stemme, så husk at gøre det senest d. 3 December. Det kræver blot et tryk på nedenstående link og dit MitID. Man har en stemme pr. husstand / måler.

https://dinforsyning.dk/da-dk/om-os/valg-til-bestyrelsen-2025

Forbrugervalget trækker langt fra lige så mange folk til, som det netop overståede kommunalvalg. For 4 år siden, fik jeg lige præcis 200 stemmer, som heldigvis var nok for at få mig valgt ind. Vi var 3 personer der fik lige mange stemmer, hvilket gjorde at 2 af os blev valgt ind på lodtrækning. Jeg håber at der generelt er større deltagelse i år og selvfølgelig at jeg får majoriteten af stemmerne.

Jeg ønsker et større fokus på vand og spildevandsområdet og håber at få lov til at bidrage med input og fremdrift ift. kildefelts- og oplandsbeskyttelse. Herudover har jeg et stort ønske om at bidrage til næste langsigtede strategi i 2030.

Fra d. 10. november til 3. december 2025 kan du som forbruger stemme på den kandidat, som du mener, skal være med til at træffe beslutninger om fremtidens klimatilpasning, kloakløsninger og vandforsyning.

13/11/2025

Tusind tak til alle jer, der har valgt at følge denne side. Det sætter jeg stor pris på, mange tak!

Forhåbentligt har jeg også fået jeres stemmer.

For at komme i mål, har jeg dog brug for så mange som overhovedet muligt!

Håber I vil hjælpe mig med at opfordre venner, naboer, forældre, bedsteforældre, børn, arbejdsgiver, kollega eller andre i kunne overbevise om at give mig deres stemme :)

Alle der har en vandmåler, har en stemme (1 pr. husstand), dvs. har du virksomhed eller sommerhus, har du en stemme pr. måler.

13/11/2025

Selvom de forbrugervalgte repræsentanter i DIN Forsynings bestyrelse kun har stemmeret ift. vand og spildevand, afholdes bestyrelsesmøderne som enhedsmøder. Herved får man indsigt og mulighed for at bidrage til de emner der forelægges i de andre dele af selskabet.

Blandt andet har Fremtidens Fjernvarme fyldt meget de sidste 4 år. Et utroligt spændende projekt, der har været grobund for spænding på godt og ondt, frustration, men også stor glæde, da det endeligt kom ordentligt i drift.

Jeg mener tiden er inde til at konsolidere forretningen og se ind i vand og spildevand. Det er ikke gået nogens næse forbi at der kommer mere vand for oven, derfor er det vigtigt at vi sikre vores overløb, så de kan stå i mod fremtidens vejr.

10/11/2025

Kære alle (i Varde og Esbjerg kommuner), må jeg være jeres stemme i DIN Forsynings bestyrelse?

4 år er gået stærkt og det er nu endnu en gang tid til bestyrelsen for forbrugervalgte bestyrelsesmedlemmer.

Det har været 4 spændende år, med mange projekter i alle selskabets underselskaber. Alt fra Fremtidens Fjernvarme, nyt vandværk i Varde kommune, samarbejde om beskyttelse af grundvandsfelter og opland, blandt meget andet.

Jeg føler ikke jeg er færdig med at bidrage endnu og håber I vil hjælpe mig med at sikre en plads ved bordet.
Med et ophav i begge kommuner repræsenterer jeg forbrugerne bredt.

Jeg ønsker mere fokus på spildevandsområdet, ift. de udfordringer vi står overfor nationalt pga. fremtidens klima.
Jeg ønsker at sikre en fornuftig strategi for 2030 og frem, og håber at kunne arbejde videre fra den nuværende "Fra Dygtige til Bæredygtige", samt yderligere fokus på beskyttelse af vores kildefelter og opland.

Generelt har der været stort fokus på nye projekter og tiltag hos DIN Forsyning de sidste 4 år. Mit håb er at vi kan konsolidere og skabe fokus på vand og spildevandområdet.

For at stemme, forhåbentligt på mig, kan I følge linket, logge ind med MitID og afgive jeres stemme. Husk at I har en stemme per husstand, dvs. ejer man sommerhus i kommunerne, eller anden ejendom, så har man mere end en stemme.

På forhånd tak. Hvis I skulle have nogen spørgsmål til mit kandidatur, er I meget velkomne til at række ud.

Adresse

Esbjerg
6700

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Anders Kjøgx til DIN Forsyning sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del