24/04/2025
SUNDHEDSFAGLIGE UDDDANNELSER I SØNDERBORG😃👍💪🏥🩺
Det går rigtig godt med at trække studerende til studierne på SDU, Erhvervsakademi sydvest (EASV) og Maskinmesterskolen. Ja de fysiske rammer til de uddannelser er tæt på at være fyldte.💪
Men vi vil mere når det gælder både korte, mellemlange og lange uddannelser i Sønderborg. 😃
Vi er lykkes med et partnerskab med SOSU-SYD om SOSU-digi-tech uddannelsen og det er netop de sundhedsfaglige uddannelser vi med fordel kan satse endnu mere på ..🩻😷🚑
Derfor har vi -Slesvigsk parti og Socialdemokratiet - idag præsenteret et forslag om at skabe et
⭐️SUNDHEDSFAGLIGT UDDANNELSESCENTER ⭐️
hvor vil vil samle og få etableret en række sundhedsuddannelser der skal sikre kvalificeret arbejdskraft til velfærdsområdet i fremtiden.- Det kunne f.eks. være bioanalytiker, fysioterapi, ergoterapi, sygeplejerske, radiograf, præhospitale uddannelser, EPX sundhed når de nye ungdomsuddannelser træder i kraft.
Ahlmanskolen er skabt til uddannelse og kan blive en rigtig god ramme for et kommende sundhedsfagligt campus.
Jeg håber på bred opbakning til den strategi
Du kan læse mere om vores fælles udspil i artiklerne i kommentarsporet 👍😃