Thea Hjøllund - Mor til neurodivergent i systemet

Thea Hjøllund - Mor til neurodivergent i systemet Mor til neurodivergente børn, som kæmper en kamp mod og med systemet. Tidligere Spidskandidat for Velfærdslisten Syddjurs kv25

09/12/2025
Bor du i Thorsager, så er der generalforsamling i Distriksrådet på torsdag, d. 27. November.Kom og hør hvad der sker i d...
22/11/2025

Bor du i Thorsager, så er der generalforsamling i Distriksrådet på torsdag, d. 27. November.

Kom og hør hvad der sker i distriksrådet og hvad de kommer til, at arbejde med det næste stykke tid 😊

19/11/2025

TAK!
Specielt 248 gange tak til dem, som har stemt på Per Øxenholt - Byrådskandidat for Velfærdslisten Syddjurs, Velfærdslisten Syddjurs og jeg.
Tak til med- og modkandidater for en god valgkamp med debatter, og gode snakke undervejs.
Tak for borgerne i Syddjurs kommune for, at tage imod os, uanset om vi var enige eller uenige.
Tak for den støtte, som vi har oplevet i valgkampen.

Desværre blev det ikke til en plads i byrådet for os. Sådan er demokratiet, og det har jeg respekt for.
Jeg er ikke skuffet over vores valgresultat. Jeg ved hvor partiet startede, og hvad det har krævet og kostet os. Så jeg er faktisk gost tilfreds og mener godt vi kan være stolte af resultatet.

Tillykke til det kommende byråd og de nyvalgte byrådsmedlemmer.

Nu holder jeg nogle fridage fra politik, og så tager jeg senere stilling til, hvad fremtiden bringer på den politiske bane.

Thea

I disse sidste timer af valgkampen er mange kandidater stadig på gaden.Jeg har valgt, at tage en af mine andre titler på...
17/11/2025

I disse sidste timer af valgkampen er mange kandidater stadig på gaden.
Jeg har valgt, at tage en af mine andre titler på mig i disse timer, nemlig min mor-titel.

Jeg har valgt mine børn ekstra meget til i dag, fordi jeg ved jeg skal undværer dem det meste af dagen i morgen, og først ser dem onsdag en gang❤️

Så nu sidder jeg her de næste par timer 😊

Tak for alle med- og modkandidater, borger jeg har mødt igennem de sidste mange måneder, og alle de gode snakke jeg har haft rundt omkring. Det har været lærerigt for mig på flere måder.

Husk at benytte din demokratiske ret i morgen ❌️

16/11/2025

Så er det sidste vælgermøde for KV25 afholdt. Det blev afholdt i Ryomgård og var velbesøgt.
Der var tid til at debattere nogle, for mig, ret vigtige emner, så det er jeg glad for!

Videoen viser min ansøgning til stillingen, som Byrådsmedlem, med udgangspunkt i spørgsmålene "Hvad får vi med dit parti I byrådet? Hvordan adskiller dit parti sig fra de andre?"

I kommentarfeltet findes der 2 videoer mere, hvor jeg svarer på følgende:

- "Hvilke områder mener du, der særligt bør udvikles I de første år efter valget - og eventuelt have tilført flere midler? Har dit parti desuden nogle særlige mærkesager eller fokusområder, som I vil prioritere I begyndelsen af byrådsperioden?"
- "Ordet er jeres"

2 dage til krydset skal sættes. Hvis du stadig er i tvivl, så prøv en kandidattest, som findes hos våde TV2 Østjylland og DR 😊

13/11/2025

Jeg var til velbesøgt vælgermøde på Fregatten her til aften. Der blev debatteret flere gode emner, men specielt ét kom vi ind på, som fylder meget for mig; inklusion. Her kan du høre om et konkret og ægte eksempel fra en daglig dag, hvor det er tydeligt, at inklusionen ikke fungere.

Det SKAL og MÅ vi simpelthen til at ændre på!

Om 5 dage skal krydset sættes, og det er et vigtigt kryds, både for ældre, men også for familier, børn og udsatte.
Husk det når du står i stemmeboksen på dit valgsted!

Så er vi klar tilBLÅ SØNDAGI Rønde Idrætscenter kl. 10-13Velfærdslisten Syddjurs  står klar til en snak 😊
09/11/2025

Så er vi klar til

BLÅ SØNDAG

I Rønde Idrætscenter kl. 10-13

Velfærdslisten Syddjurs står klar til en snak 😊

Kl. 14 i dag sender TV2 Østjylland valgdebat live fra Maltfabrikken.Her vil jeg deltage sammen med de andre spids- og bo...
07/11/2025

Kl. 14 i dag sender TV2 Østjylland valgdebat live fra Maltfabrikken.

Her vil jeg deltage sammen med de andre spids- og borgmesterkandidater i Syddjurs kommune.
Se med via www.tv2oj.dk, eller gense debatten via deres hjemmeside når det passer dig 😊

Jeg er spændt og glæder mig 😊

Kort nyt Scroll/swipe til venstre for at se flere nyheder Nye skove plantes i tre østjyske kommuner Vejrfænomen får elpriser til at eksplodere Rema 1000 overhaler Netto i Danmark Forsker får millionbeløb til ny kræftprøve Parti vil gøre det dyrere at parkere Købmænd: Flertal vil have laver...

07/11/2025

I aftes stod den på vælgermøde I Kolind.
Vi kom omkring mange emner som vækst, tilflytning, puffbars/stoffer, skoler, cykelstier og så Ankestyrelses antal af hjemsendelsessager.

Jeg tror ikke, at vi kommer på en 0% fejl. Jeg vil også blive mistænksom, hvis vi gjorde. Men 1-2 fejl, det vil jeg godt kunne acceptere.

Det vigtigste er, at lovgivningen overholdes!
Og så undrer det mig, at man f.eks. ved tabt arbejdsfortjeneste får en afgørelse, er du uenig klager du til kommunen, så revurderer kommunen din sag igen, så får du en ny afgørelse. Er du uenig i den nye afgørelse, så klager du over den, igen, og så sendes sagen til Ankestyrelsen. Hvorfor?
Hvordan kan det være, at der ikke kommer en relevant og korrekt afgørelse fra start?
Det har altid undret mig. Det er da spild af arbejdskraft og tid.

Så er der også den detalje, at hvis du på dagpenge, ressourceforløbsydelse eller andet under et forløb under jobcentret, ikke lever op til kravene om f.eks. deltagelse i diverse forløb, så er det BORGEREN, som bliver straffet, selvom det er KOMMUNEN, som ikke lever op til lovgivningen.
Det er dybt latterligt.

Adresse

Thorsager
8410

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Thea Hjøllund - Mor til neurodivergent i systemet sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Thea Hjøllund - Mor til neurodivergent i systemet:

Del