02/06/2026
KÆMPE STORT TILLYKKE TIL DANMARK – OG TIL DEN NYE REGERING!🍀🌹🇩🇰
Som socialdemokrat glæder jeg mig over, at det er lykkedes at samle en ny regering bestående af Socialdemokratiet, SF, Moderaterne og Radikale Venstre.
En rigtig centrum-venstre regering. 💪
Jeg hæfter mig især ved de store investeringer i børn, unge, uddannelse og velfærd. At folkeskolen skal styrkes. At der investeres i trivsel. At der sættes ind over for tech-giganterne. At vi tager nye skridt for at sikre rent drikkevand og bedre dyrevelfærd.
Jeg glæder mig naturligvis særligt over, at regeringen vil undersøge en mere retfærdig beskatning af fremtidige boliggevinster. Det er et vigtigt signal om, at velstand ikke alene skal afhænge af, om man har været heldig at købe bolig på det rette tidspunkt, men også af uddannelse, arbejde og indsats.
Som formand for et distriktsråd er jeg også glad for, at landdistrikterne fylder så meget i regeringsgrundlaget. Og har høje forventningerne.
Et stort og varmt tillykke til Mette Frederiksen, der nu for tredje gang kan danne regering (det er dælme godt gået) og selvfølgelig til Socialdemokratiet og de andre partier i firkløveret 🍀🌹🇩🇰💪
God arbejdslyst