18/02/2026
Hvordan kan borgeren inddrages mere i visitationen til helhedspleje og tilrettelæggelsen af hjemmehjælp? 🤝
Det har syv kommuner arbejdet med gennem forsøg med selvvisitation i perioden 2022-2025. VIVE har evalueret erfaringerne, og du får de centrale indsigter på vores webinar 𝐕𝐢𝐬𝐢𝐭𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧 𝐦𝐞𝐝 𝐛𝐨𝐫𝐠𝐞𝐫𝐞𝐧 - 𝐞𝐫𝐟𝐚𝐫𝐢𝐧𝐠𝐞𝐫 𝐟𝐫𝐚 𝐩𝐫𝐚𝐤𝐬𝐢𝐬.
Du kommer bl.a. til at høre:
• Pia Kürstein Kjellberg, projektchef i VIVE, som vil præsentere evalueringens resultater
• Camilla Breindahl Thørring, visitationsleder i Sønderborg Kommune,
• Malene Mikkelsen, distriktsleder for hjemme og sygeplejen og akutteam i Sønderborg Kommune og
• Signe Ravn Andersen, projektleder/udviklingskonsulent, Solrød Kommune, som vil dele erfaringer og perspektiver fra deltagelsen i puljen.
🎯 𝐌å𝐥𝐠𝐫𝐮𝐩𝐩𝐞
Ledere, konsulenter og medarbejdere i ældreplejen.
📅 𝐃𝐚𝐭𝐨 𝐨𝐠 𝐭𝐢𝐝
Tirsdag den 3. marts kl. 13-14.
Webinaret er gratis.
👉 Tilmeld dig webinaret her: https://aeldrepleje.nemtilmeld.dk/105/
Vil du læse VIVE’s evaluering? Find den her: https://www.sst.dk/aeldrepleje/udgivelser-cases-og-film/2026/evaluering-af-puljen-til-forsoeg-med-selvvisitation
Videnscenter for ældrepleje i Sundhedsstyrelsen inviterer til webinar om, hvordan borgere kan inddrages mere i visitationen til helhedspleje og tilrettelæggelsen af hjemmehjælp.