15/06/2021
Han passat gairebé vuit anys des d’aquell fogueró de Sant Antoni en el qual donàvem sortida a una iniciativa que sorgia de la inquietud i de la motivació d’un grup de porrerenques i porrerencs per generar eines per a la dinamització i participació política des d’abaix. Un projecte horitzontal, participatiu, obert i que sobretot neixia amb la intenció de generar espais de trobada i de debat sobre qüestions que ens interpel·len com a societat i que trobàvem a faltar al nostre poble. Amb moltes idees i moltes ganes engegàvem un motor que ens ha tingut en moviment durant aquets anys. Al llarg de les darreres setmanes però, les persones que conformam l’Assemblea Popular de Porreres hem pres la decisió de concloure aquest projecte. Tot i que els nostres valors continuen tan fermes com el primer dia i que no tancam la porta a noves iniciatives, som conscients que la realitat ha canviat molt i el nostre dia a dia dificulta la continuïtat de l’assemblea, per la qual cosa creim que ha arribat el moment de tancar aquesta etapa i si cal, deixar que passin coses noves.
Si feim la vista enrrere, ens sentim orgulloses del camí recorregut i recordam amb especial estima molts moments i actes organitzats, com els vinculats a la memòria democràtica; la ruta de la vergonya, l’homenatge als porrerencs represaliats i la caminada per a la memòria (que hem repetit durant diferents anys), així com l’acte d’homenatge a les dones porrerenques víctimes de la repressió; els dos debats electorals; activitats en suport a les persones refugiades i als pobles oprimits, especialment al nostre poble germà, el sahrauí; activitats en defensa de la llengua, del territori i de la llibertat d’expressió; nombroses activitats i campanyes feministes; la consulta popular sobre el model d’estat; el mercat d’intercanvi, activitats dirigides a les famílies, els concerts, els foguerons, els dinars, les festes i un llarg etc. que, volem pensar, han pogut aportar alguna cosa al conjunt de les persones que vos hi heu apropat, a nosaltres ens han aportat moltíssim!
És per això que no volíem tancar aquesta porta sense dir adéu i gràcies a totes les persones que heu participat de les accions que hem dut a terme, així com als col·lectius amb els quals hem fet xarxa i que ens heu ajudat a mantenir en marxa aquest projecte. L’assemblea ens ha permès apropar-nos a persones implicades, lluitadores i rebels, i aprendre, sobretot aprendre molt d’elles! Un especial agraïment al Col·lectiu Sang de Terra, a Vers Endins i a nen Tomeu Garí, tots bons amics de l’Assemblea i col·laboradors constants durant aquests anys de recorregut.
Ens veim aviat! Una forta abraçada!