Päiväkoti Puotinharju

Päiväkoti Puotinharju Puotinharjun ympärivuorokautinen päiväkoti sijaitsee Helsingin Itäkeskuksessa. Sivujen kautta pääset tutustumaan päiväkotimme arkeen ja toimintaan.

Avaa kuten tavallisesti

SINIT Päivälehden museossa, Pekka Töpöhäntä -näyttely. Sinit ovat olleet varsin kiinnostuneita lepohetkellä näistä tarin...
20/06/2019

SINIT Päivälehden museossa, Pekka Töpöhäntä -näyttely.

Sinit ovat olleet varsin kiinnostuneita lepohetkellä näistä tarinoista, joten näyttely oli luonteva retkikohde. Keskusteltiin, että Pekka Töpöhäntä on 80-vuotta vanha, ja että vanhemmille ja ehkä isovanhemmillekin tämä voi olla tuttu. Heille on voitu lukea, kun he ovat olleet pieniä. Tämä oli lapsista outoa!

Metrossa nähtiin kaksi koiraa, joille myös annettiin matkustusrauha, vaikka olisi tehnyt mieli silittää🥰

Matkalla nähtiin tuttuja paikkoja (vanhempien työpaikkoja ja kauppoja...) ja jännittäviä asioita kuten rakennustyömaahissi ja lintuja pelotteleva hahmo! Metroasemalla tuoksui kuulemma Kuubalta ja paluumatkalla HopLopilta🤩

Osa oli nähnyt Erottajan pelastusasemaretkellä museon, mutta tällä kertaa käveltiin paikalle eri reittiä. 🏃‍♂️🏃‍♀️ Eräs oli käynyt näyttelyssä äidin kanssa 🙂

Perillä kuultiin ensin, että Pekka Töpöhäntä on Ruotsista! Sieltä oli lainassa myös pienet talot, joita ihailtiin koskematta niihin. Kuultiin lyhyesti Pekka Töpöhännästä: miten hahmo oli keksitty. Juteltiin muista hahmoista ja siitä, miksi Monni kiusaa usein Pekkaa. (ehkä koska sillä ei ole omistajaa eikä kotia, vaan on kulkukissa ja asuu kellarissa). Lopulta päästiin leikkimään kissoina! 🐈

Saatiin valita omat korvat ja häntä ! Harjoiteltiin kissaruletista kissataitoja, halukkaat katsoivat ja kulkivat Monnin hiili-kellarin kautta (siellä Sinit vetivät yhteistuumin rotan häntää 😅) Tehtiin kuperkeikkoja ja leikittiin lankakerillä, syötiin silakoita ja makailtiin jättisilakoilla! Kuunneltiin ja luettiin hetki kirjoja.

Syötiin myös eväät ”kissa-ravintolassa” kuunnellen Pekka Töpöhäntää!

Oli varsin liikunnallinen ja kissamainen museoreissu - lasten mukaan parasta oli kaikki! 🤸‍♂️🐈

20/06/2019

SINIEN viimeinen oman ryhmän viikko ennen kesätoimintaa on ollut täynnä jännitystä! Ollaan mietitty, mikä juhannus on, mikä loma on ja milloin se loma oikein alkaa... Ollaan juteltu ”muuttamisesta” kesän ajaksi toiseen ryhmätilaan.

SINIT ovat innokkaita vesileikkijöitä ja tarkat silmät löytävät ulkoa joka päivä erilaisia hyönteisiä tarkasteltaviksi 🐜🐝🕷🦗🦟

Kiva kaveri-taitojen juhlaa vietettiin tällä kertaa metsäretkellä! Lasten toiveissa oli mm. labyrintti-leikki ja tehtiin myös leikkivarjolla mukavia aaltoja. Lopulta siitä tuli maja!

Menomatkalla napattiin kuvia reitistä ja koitettiin tallentaa myös kartta! Se toimii ohjeena kesän toiminnassa, että kaikki aikuiset osaavat kulkea meidän uuteen metsäretki-paikkaan!

Päiväkodilla olikin syntymäpäiväjuhlia. 🎉🎉🎉🎉🎉

Koko kauden syntymäpäivillä lapset ovat saaneet koota oman jäätelötötterön. Siitä innostuneina avattiin myös jäätelökioski ja asiakkaita on riittänyt hurjan paljon jo ensi avajaisista alkaen! Ollaan harjoiteltu kassakoneen käyttöä ja vaihtorahojen laskemista. Jokusen kerran jäätelöt ovat myös olleet ilmaisia ☺️

18/06/2019

Päiväkodin siirryttyä kesätoimintaan eskarit ovat nauttineet kesäilmoista ja leikin kautta oppineet monenlaista. Satakielet ovat muun muassa keksineet toisilleen partionimiä, tutustuneet jokamiehenoikeuksiin ja päässeet tekemään perunajauhoista omia lima-leluja.
Helsinki päivänä eskarit pääsivät tutustumaan esimerkiksi kärryjeluun ja ihmettelemään Ossi-possua.

SINIT ovat tutkineet tarkoilla silmillä ja herkillä korvilla kaikenlaista 👍Helsinki-päivänä saatiin seurata Stoan aukiol...
14/06/2019

SINIT ovat tutkineet tarkoilla silmillä ja herkillä korvilla kaikenlaista 👍

Helsinki-päivänä saatiin seurata Stoan aukiolla jännittävää esitystä! Herttakuninkaat tekivät mm. sirkustemppuja ja jongleerausta.

Ulkona on nähty ”timanttiötökkä” ja kirvoja, vihreitä matoja ja paljon muita lentäviä, ryömiviä ja käveleviä hyönteisiä ! 🕷🐜🦟

Perhoset kuulivat ryhmästä tärinää🤔👂🏻. Mietittiin, millä ääntä voisi tutkia ja päädyttiin suurennuslaseihin ja luuppiin. 👁

Pohdittiin, mistä se oikein tuli ja päädyttiin kahvihuoneeseen! Päästiin myös johtajan huoneeseen tekemään hiljaisia tutkimuksia! Ohjeita kavereille annettiin käsimerkein ja viittomalla!

Matkan varrelta löytyikin paljon tutkittavaa ja ääniä, mutta varsinainen tärinä - äänen aiheuttaja taisi jäädä löytymättä 😅

🔍👀🔎

Ulkona parasta on myös ollut mm. pienempien kanssa leikkiminen ja saippuakuplien poksautteleminen !

14/06/2019

SINIT ovat harjoitelleet kaveritaitoja koko kauden ja ollaan jännitetty, saadaanko kaikki makaronit kiva kaveri-tekoja tekemällä toiseen purkkiin ennen kesätoimintaa.. SAATIIN!
🎉🎉Ensi viikolla siis juhlia luvassa 🎉🎉

Toisten huomioonottaminen on ollut tällä viikolla myös konkreettista: Helsinki-päivänä saatiin luovuttaa omia ylimääräisiä leluja myös keräykseen👍 Jatkossa ne ilahduttavat varmasti montaa lohtua tai rohkaisua tarvitsevaa😊

Retkellä myös tsempattiin ja kannustettiin kaveria mm. torniin kiipeämisessä💪

13/06/2019

HÖMÖTIAISET kävivät tällä viikolla Stoan aukiolla katsomassa Herttakuninkaat-esityksen. Se esitteli erilaisia sirkustemppuja kuten nykysirkusta, loppuhuipennuksia ja jongleerausta 🤹🤸🤺🕺🥁 Esityksestä pääsi nauttimaan myös lapset päiväkodin pihalla ja siitä riittikin juteltavaa ja ihmeteltävää koko loppupäiväksi ☺️ HÖMÖT ihmettelivät miten oli mahdollista heitellä niin montaa palloa kerralla?! 🤹 Myös lentävä possu ja miekat herättivät keskustelua 🐷

Tällä viikolla on askarreltu kukkia 🌻🌼🌺 ensin sai valita ruukun värin ja sitten sai leikata tarkasti viivaa pitkin ja liimata ruukun paperille ✂️ sen jälkeen pääsi maalaamaan kämmenen vihreäksi (tai muulla haluamallaan värillä) ja se painettiin paperiin ja kasville saatiin varret 🌱 lopuksi maalattiin sormenpäällä vielä kukkia. HÖMÖT nauttivat maalaamisesta ja käsien sotkeminen sai aikaan iloa ja ihmetystä 🎨 käsiä pestessä vesi muuttui eri väriseksi maalien irrotessa käsistä!

Tällä viikolla on harjoiteltu mm
*retkellä toimimista
*oman vuoron odottamista
*omista tavaroista huolehtimista
*kavereiden kanssa toimimista, leikin sisällöistä sopimista
*kiva kaveri-taitoja

13/06/2019

SINIT Erottajan pelastusasemalla! Palomuseossa nähtiin mm. paljon kuvia ja vanhoja asuja ja mm. kirves. Kiivettiin rappusia pitkin torniin. Upeat maisemat ja nähtiin lasten mukaan ”koko Suomi”!

Lapset olivat saaneet ottaa itselle turhia pehmoleluja mukaan, ne saatiin jättää lelukeräykseen!

10/06/2019

SINIEN retki lähikoulun pihalle, kun koululaisilla on kesäloma! Mukavaa vaihtelua ulkoiluun kiipeilyn ja temppuilujen merkeissä !

Tehtiin myös musiikkia kepeillä ja taputuksin! Lisäksi tarkat silmät näkivät ruohikossa jäniksen 🐰

10/06/2019

SINIEN viikkoon on kuulunut kauan odotettuja vesileikkejä (bensahommia, teen tarjoamista ja mm. mutakylpyjä), esitysten tekemistä ja tietenkin niiden seuraamista !

SINIT viime viikolla Luonnontieteellisessä museossa!Matkustettiin kävellen ja metrolla! Oli erittäin helteinen päivä ja ...

SINIT viime viikolla Luonnontieteellisessä museossa!
Matkustettiin kävellen ja metrolla! Oli erittäin helteinen päivä ja lapsia jännitti, mihin mennään, suurin osa ensimmäistä kertaa!
Tutkittiin etukäteen nettisivuja ja onneksi päästiinkin kurkistamaan minkä näköinen paikka on!

Museossa nähtiin paljon eläinten luurankoja. Syötiin lounas sisäpihan nurmikolla ja lopuksi käytiin kuuntelemassa savannin yötä! Siellä nähtiin pieniä apinoita ja mm. hyeena.

Sinit jaksoivat upeasti kuunnella ohjeita ja toimia sen mukaan!🎉

Kurkistus HÖMÖTIAISTEN viikkoon:*retki Korkeasaareen. HÖMÖT näkivät retkellä mm tiikerin, käärmeitä, sirkkoja, kaloja, s...
05/06/2019

Kurkistus HÖMÖTIAISTEN viikkoon:
*retki Korkeasaareen. HÖMÖT näkivät retkellä mm tiikerin, käärmeitä, sirkkoja, kaloja, saukon sekä apinoita. Myös hanhet aiheuttivat keskustelua retkellä ja näimmekin pieniä hanhi"vauvoja". Kiersimme pesät kaukaa ja annoimme hanhien olla rauhassa 🦆🐵🐻 vuohipihalla pääsimme paijaamaan vuohia! Yksi lapsista haistoi yhtä kileistä ja totesi sen haisevan hyvälle 💛🐏 retken aikana myös söimme evästä sekä leikimme usealla eri leikkipaikalla. Retken päätteksi pidettiin jätskitauko 🍦 HÖMÖT jaksoivat hienosti kävellä ja retki meni hienosti 👭👬👭👬 päiväpiirillä olemme vielä tutustuneet lisää Korkeasaaren eläimiin
*helmien pujottelua porukalla
*värityskuvien värittämistä
*kuraleikkejä ja aarteiden etsimistä pihalla
*tomaattien koulimista 🍅

04/06/2019

SINIT ovat erittäin kiinnostuneita numeroista ja laskemisesta. Onneksi meillä on paljon laskettavaa, kuten voikukkia ja Fortunan pisteitä! Apuna ollaan käytetty kauppa-leikin laskinta !

Perhosten kanssa ollaan keskusteltu ruokailuissa mm. perunoista ja todettiin, että harvan kotona on nähty kuorellinen peruna tai ylipäätään keitetty perunoita. Ranskanperunoita ja perunamuussia syödään useammin! Lasten kanssa keskusteltiin siitä, mistähän kuorellisia perunoita saa ostaa? (Kaupasta ja torilta.) Koko ryhmän retkelle lähdettiinkin etsimään 🥔ja🥕👌.

Sitä ennen keskusteltiin siitä, miten kaupassa käyttäydytään ja millä siellä voi maksaa (kortilla tai rahalla - kolikoilla tai seteleillä). Laskettiin tietenkin myös mukaan otettavat rahat etukäteen !

Onneksemme Itiksessä oli vielä torimyyntiä! Nähtiin yksi vihanneskoju, kaksi marja- ja hedelmäkojua ja yksi leipiä myyvä koju. Tarkat silmät tunnistivat lusikkaleivät ja meille tarjottiin kaneliässä-maistiaisia! Muistimme kiittää ja suuntasimme kauppaan.

Kaupassa pohdittiin, mistähän perunoita löytyy. Vihannesosasto löytyi onneksi helposti mutta perunoita olikin montaa erilaista ja eri väristä! Nähtiin myös mm. tomaatteja ja erilaisia sipuleita. Lasten mukaan siellä myytiin puhtaita ja likaisia porkkanoita! Tarkat silmät näkivät myöskin siemeniä, suolakurkkuja ja punajuuria !

Paluumatkalla ostettiin torilta nippu porkkanoita. Laskettiin yhdessä, paljonko tarvitaan vaihtorahaa: nippu maksoi 3 € ja meillä oli 10:in seteli.

Päiväkodilla saatiin vertailla erilaisia perunoita ja porkkanoita myös niiden lasten kanssa, jotka eivät mukaan päässeet. Torilta ostetulla porkkananipulla oli lasten mukaan hyvä vihreä ponnari ! :D

Myöhemmin ollaan vertailtu eri hintalappujen summia: mikä on isoin ja mikä pienin sekä laskettu summia yhteen laskimella. Saadaan usein sama summa kuin kuitilla 👌

Ollaan tutustuttu Kielinupun lauluun nallen tunteista ja lapset ovat tienneet hienosti että videolla jutellaan käsillä🙌 Ollaan rohkeasti laulettu ja harjoiteltu viittomia 😊

04/06/2019

SINIt ovat etsineet lähimetsästä uutta retkipaikkaa! Löydettiinkin onneksi mukava paikka, aikaisempi majaleikkipaikkamme oli täynnä lasinsiruja.

Matkalla nähtiin myös panssarivaunu!

SINIEn koko ryhmän retki leikkipuisto Rusthollariin!Lasten mielestä parasta oli keinuminen, kiipeily, mökit ja kaikki !
04/06/2019

SINIEn koko ryhmän retki leikkipuisto Rusthollariin!
Lasten mielestä parasta oli keinuminen, kiipeily, mökit ja kaikki !

SINIEN viime viikkoihin on kuulunut syntymäpäivien juhlintaa !🥳🥳🥳🥳🥳
04/06/2019

SINIEN viime viikkoihin on kuulunut syntymäpäivien juhlintaa !
🥳🥳🥳🥳🥳

04/06/2019

SINIEN äitienpäiväsalaisuuksina tehtiin avaimenperiä! Jokainen sai valita letin, mihin sai ommella isompia tai pienempiä helmiä. Maalattiin tietysti myös lahjapaperi ja harjoiteltiin paketointia 🎁 rullaamalla ja lahjanarujen leikkaamista sekä solmuja!

Yhteisellä sinisen päädyn äitienpäivän aamupalalla oli mukava syödä yhdessä äitien ja muiden tärkeiden aikuisten kanssa!

03/06/2019

VISKAREISSA on tutkittu pihalta löytyneitä hyönteisiä. Pienit tutkijat nimesivät etanan Hulkiksi ja perhosen Pekaksi. Tutkimusten päätyttyä Hulk ja Pekka pääsivät vapaaksi päiväkodin pensaaseen.

HÖMÖJEN kahden edellisen viikon puuhia:*askartelua: tiskirättiperhoset 🦋, maalaamista (pullovärit, vesivärit, kuplamuovi...
29/05/2019

HÖMÖJEN kahden edellisen viikon puuhia:
*askartelua: tiskirättiperhoset 🦋, maalaamista (pullovärit, vesivärit, kuplamuovimaalaus, sormella maalaaminen), leikkaaminen ja liimaaminen 🎨✂️
*jumppaa: mahalaudat, tasapainoilu, eri eläiminä liikkuminen 🐍🐠🐦
*retki lähialueelle: hippaa, luonnon ihmettelyä ja stoan leikkipaikalla leikkimistä
*tomaattien kylväminen 🍅
*kevätjuhla yhdessä talon muiden lasten, aikuisten sekä perheiden kanssa. Kevätjuhlassa päästiin askartelemaan, laulamaan ja leikkimään. Lisäksi tarjolla oli jäätelöä 🍦
*monipuolisia leikkejä ja puuhia: eläinlääkärileikki, pikkulegoilla rakentelu, nukkekotileikki, värityskuvat, palapelit, hamahelmet, muovailu ja lautapelien harjoittelu yhdessä kavereiden ja aikuisten kanssa 🎲
*ulkona on tutkittu muurahaisia ja etanoita, keinuttu, leikitty hippaa ja pidetty hiekkakakkukahvilaa 🐜🌳

HÖMÖISSÄ on harjoiteltu mm.
*oman vuoron odottamista
*kavereiden kanssa toimimista, kiva kaveri-taitoja
*saksilla leikkaamista
*uusia kevätlauluja

Viikolla 21 SATAKIELET valmistelivat eskareiden kevätjuhlia iloisissa merkeissä.Alkuviikosta eskarit retkeilivät Marjani...
28/05/2019

Alkuviikosta eskarit retkeilivät Marjaniemen rannalle harjoittelemaan viimeisiä eskaritehtäviä ja nauttimaan kesäisemmistä keleistä. Lisäksi Satakielet retkeilivät lähimetsään hakemaan ainesosia eskarijuhlissa tarjottaviin jälkiruokiin, osan porukasta jäädessä puuhastelemaan päiväkodille.
Keskiviikkona koko päiväkodissa juhlittiin ja leikittiin kevätpolulla isolla porukalla.
Torstaina Satakielet viettivät omaa kevätjuhlaansa vanhempien sekä muiden läheisten kanssa. Juhlassa laulettiin, leikittin sekä jaettiin ruusut ja todistukset. Lopuksi kaikki saivat maistella jäätelöä sekä eskareiden tekemää pannacottaa.
Perjantaita vietettinkin jo rennoissa jumppatunnelmissa, kun lapset rakensivat yhteistuumin temppuradan.

HIPPIÄISET ovat saaneet nauttia kevätsäästä ja viime viikolla teimme kevätretken Rusthollarin leikkipuistoon. Tutustuimm...
21/05/2019

Tutustuimme innoissamme erilaisiin liukumäkiin ja vekottimiin ja tutkimme paljon ympäristöä. Leikkimisen lopuksi grillasimme nakkeja ja söimme lisäksi riisipiirakoita, banaania ja keksejä sekä joimme mehua. Ruoka maistui kaikille hyvin ja sen jälkeen olikin mukava päästä rattaisiin lepäämään ja suunnata päiväkotiin päiväunille 😊

Viikolla 20 SATAKIELILLÄ riitti jännittävää ohjelmaa. Alkuviikosta eskarit kävivät tutustumassa Itäkeskuksen kouluun. Es...
20/05/2019

Viikolla 20 SATAKIELILLÄ riitti jännittävää ohjelmaa.
Alkuviikosta eskarit kävivät tutustumassa Itäkeskuksen kouluun. Eskarit pääsivät kiertämään eri luokkahuoneissa ja lopuksi kaikki kerääntyivät leikkimään jumppasaliin koululaisten kanssa.
Viikolla kertailtiin myös eskareiden kevätjuhlan ohjelmaa sekä lauleskeltiin ja leikittiin musiikkituokiolla.
Loppuviikosta Satakielet tekivät kevätretken Viikkiin, jossa ihmeteltiin maisemia lintutornista ja osa eskareista pääsi tekemään ruokaa.
Perjantaina Satakielet jumppasivat ja tutustuivat metsästä saataviin herkkuihin Jyrki kokin johdolla.

Tällä viikolla HÖMÖTIAISET ovat...*käyneet kirjastoretkellä leikkimässä ja lukemassa. Lainasimme myös päiväkodille uusia...
17/05/2019

Tällä viikolla HÖMÖTIAISET ovat...
*käyneet kirjastoretkellä leikkimässä ja lukemassa. Lainasimme myös päiväkodille uusia kirjoja katsottavaksi ja luettavaksi 📚
*askarrelleet perhosia. HÖMÖT värittivät kangasta tusseilla ja suihkuttivat kankaan märäksi. Tussien väri levisi kauniisti kankaalle. Kun kangas oli kuivunut lapset saivat liimata pihalta keräämänsä kepin kankaan keskelle ja valmiit perhoset pääsivät ryhmän ikkunaan lentämään 🦋
*tehneet omia jumpparatoja kotileikin huonekaluista 🤸
*viettäneet unileludiscoa! HÖMÖT tanssittivat toisiaan ja unikavereita 💃🕺
*tutustuneet kirjaimiin ja eläimiin! Vietimme ulkona tutustumisretkeä ryhmän työharjoittelijan johdolla 🔎 HÖMÖT etsivät pihalta kirjainkortteja joissa kaikissa oli kirjaimen lisäksi eläin 🦁🐮 Keskustelimme eläimistä, siitä missä ne asuvat ja miten ne liikkuvat. Harjoittelimme myös kortissa olleen kirjaimen piirtämistä hiekkaan. Osan kirjaimista teimme myös omalla keholla (X, I)
*jatkaneet kuplamuovimaalausta 🎨
*leikkineet mm poliisia ja rosvoa sekä kotileikkiä. Tällä viikolla on myös muovailtu, nikkaroitu ja leikitty nukkekodilla. On kuunneltu satuja ja väritetty värityskuvia 📚🖍️

HÖMÖT toivottavat kaikille mukavaa viikonloppua! 🌞

Viikolla 19 SATAKIELET ulkoilivat paljon. Eskarit kävivät retkellä päiväkodin lähimetsässä ja kertailivat siellä numeroi...
15/05/2019

Viikolla 19 SATAKIELET ulkoilivat paljon.
Eskarit kävivät retkellä päiväkodin lähimetsässä ja kertailivat siellä numeroita leikkien merkeissä. Viikon aikana opittiin myös kevään viimeiset numerot 9 ja 10 ja perehdyttiin geometrian saloihin.
Lisäksi Satakielet viettivät yhden päivän päiväkodin pihalla leikkien ja kertaillen matikkaa.

HÖMÖJEN viikko on sisältänyt mm.*retken lähialueelle. Harjoittelimme parijonossa kulkemista, ympäristön havainnoimista s...
10/05/2019

HÖMÖJEN viikko on sisältänyt mm.
*retken lähialueelle. Harjoittelimme parijonossa kulkemista, ympäristön havainnoimista sekä liikennesääntöjä. Näimme sorsan, koiria ja työmaita. Kävimme myös etsimässä valkovuokkoja ja voikukkia, nimesimme matkalla eri lintuja ja kasveja 🌱🐦
*kuplamuovimaalausta. HÖMÖT maalasivat kuplamuovia haluamillaan väreillä ja sen jälkeen maalattu kuplamuovi painettiin paperiin. Paperille jäi kauniita kuvioita 🎨
*jumpan, jossa harjoiteltiin värejä ja muotoja ⬛🔴 lisäksi tasapainoilimme hernepussi pään päällä ja harjoittelimme liikkumaan mahalaudalla
*ulkona keinumista, kiikkumista ja kiipeilyä. On tutkittu muurahaisia, pelattu jalkapalloa ja sählyä 🥅⚽
*eläimiin tutustumista. HÖMÖT innostuivat Korkeasaaressa elämistä ja olemmekin päiväkodissa keskustelleet eläimistä, lukeneet kirjoja sekä eläinloruja 🦓🐺🐘

HÖMÖT vierailivat viime viikolla Korkeasaaressa!Ennen retkeä lapset saivat kertoa mitä eläimiä haluaisivat nähdä ja reit...
06/05/2019

HÖMÖT vierailivat viime viikolla Korkeasaaressa!

Ennen retkeä lapset saivat kertoa mitä eläimiä haluaisivat nähdä ja reitti suunniteltiin sen mukaan. Ennen retkeä kävimme läpi myös retkisäännöt, Korkeasaaren säännöt ja sen, että Korkeasaari on eläinten koti 🦁🐒🐯

Korkeasaaressa reittimme kulki jättiläislaiskiaiselta rantareittiä välillä tasapainoillen Kissalaaksoon. Siellä näimme tiikerit, leopardit, kuningasmerikotkan, pikkupandat ja amurinleopardikissan, joka vaani lapsia lasin takana 🐅🐆🐼 Kissalaaksosta suuntasimme murmeleiden kautta leikkipaikalle. Leikkipaikalta jatkoimme Amazonia-taloon, jossa näimme apinoita (valkopääsaki, pikkumarmosetti, kultatamariini), laiskiaisen ja kaloja 🐠🐟 Sen jälkeen menimme pesukarhujen ja pöllöjen kautta ratsastamaan jättiläisvaraanilla 🦉🐊

Amazonia-talossa näimme myös isomarsuja, joilla oli ruokakupeissa salaattia ja porkkanoita. Sen nähdessään yksi HÖMÖISTÄ totesi ettei tykkää niistä 🥕 Näimme myös tiikerin joka söi jänistä ja siihen yksi lapsista totesi ”nyt on pupu pulassa” 🐰 Hiiripöllöllä oli kiven päällä hiiri ja viirupöllön ruokavalioon kuuluu hiirien lisäksi myös pikkulinnut. Näistä lapset totesivat yhteistuumin etteivät kyllä haluaisi niitä syödä 🐁

Lasten suosikeiksi nousivat: pöllö, tiikeri, amurinleopardikissa, leikkipaikka ja bussimatka 🚌

Retkellä harjoittelimme mm.

Helsinki
00900

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Päiväkoti Puotinharju :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.