Dierenambulance Oost-Groningen

Dierenambulance Oost-Groningen Hulp aan gewonde en hulpbehoevende dieren, tevens vervoer van uw huisdier naar een dierenarts Dit is de officiële pagina van de dierenambulance Oost Groningen.

Op deze pagina willen wij een kijkje achter de schermen geven aan de bewoners van de gemeentes waarin wij rijden, te weten: Oldambt, Oude en Nieuwe Pekela, Veendam, Appingedam,en Delfzijl. Foto's die niet geschikt zijn voor al te jeugdige Facebookgebruikers zullen hier niet geplaatst worden. Ook foto's van dode dieren zullen hier niet getoond worden. Kijk ook bij "bestanden" voor meer algemene nu

ttige informatie zoals bv waarvoor u de dierenambulance kunt bellen en een kaartje van ons werkgebied.

Pasgeboren en hulp nodig😢De eerste kleine kittens zijn dit jaar alweer binnen gekomen. Gelukkig hebben wij fantastische ...
09/04/2026

Pasgeboren en hulp nodig😢

De eerste kleine kittens zijn dit jaar alweer binnen gekomen. Gelukkig hebben wij fantastische gastgezinnen die zich helemaal ontfermen over deze kleintjes🥰

Gezelligheid tijdens de lunch van onze informatiedag🤩
12/02/2026

Gezelligheid tijdens de lunch van onze informatiedag🤩

Vandaag kregen wij een vroegtijdige valentijnslunch🥰🩷Welverdiend na een drukke dienst💪👌
11/02/2026

Vandaag kregen wij een vroegtijdige valentijnslunch🥰🩷
Welverdiend na een drukke dienst💪👌

Blij dat onze dierenambulance kon helpen in deze situatie.Deze dieren hadden echt hulp nodig🙏Wil je ons ook helpen om de...
09/02/2026

Blij dat onze dierenambulance kon helpen in deze situatie.
Deze dieren hadden echt hulp nodig🙏
Wil je ons ook helpen om deze dieren te helpen?
Klik dan op de link:

Soms loopt een situatie onbedoeld uit de hand. Dat is ook het geval bij deze hulpvraag die onze collega van maatschappelijke dierenhulp onlangs ontving. Door persoonlijke, verdrietige omstandigheden lukte het de eigenaar niet meer om goed voor de...

Wat een geweldige opbrengst. Hier zijn we heel dankbaar voor. Hiernaast heeft Abel Tasman zelf ook nog een donatie gedaa...
06/01/2026

Wat een geweldige opbrengst. Hier zijn we heel dankbaar voor. Hiernaast heeft Abel Tasman zelf ook nog een donatie gedaan en dat kunnen we goed gebruiken voor het aanschaffen van een nieuwe vangkooi.

Afgelopen dierendag 4 oktober hadden wij de nationale kringloopdag en hielden wij een actie voor de dierenbescherming.

Wij verkochten leuke dieren sleutelhangers voor het goede doel.

De donatie bus is geopend door 2 medewerkers van de dierenbescherming en ze konden ons mededelen dat we in totaal 106,02 euro verzameld hebben.

Naast een ruime gift die wij al reeds gedoneeed hebben is dit ook een mooie toevoeging.

Dankjewel alle klanten die bij ons een sleutelhanger hebben gekocht of een donatie hebben gedaan in de bus.

Samen hebben wij dit gerealiseerd. 👍

Wij wensen iedereen hele fijne feestdagen❄️☃️
25/12/2025

Wij wensen iedereen hele fijne feestdagen❄️☃️

Een eerbetoon aan onze fantastische dierenambulance vrijwilligers en gastgezinnen🥰Eind Augustus wordt dit prachtige nest...
06/11/2025

Een eerbetoon aan onze fantastische dierenambulance vrijwilligers en gastgezinnen🥰

Eind Augustus wordt dit prachtige nest kittens moederloos en alleen gevonden. Ze waren zo nat als vaatdoeken. Je kon ze bijna uitwringen en ze waren erg koud.

Ze zijn naar de noodopvang gebracht en vanuit daar zijn ze opgehaald door pleegmoeder Barbara. Zij, en de noodopvang, hebben hard gewerkt voor het hongerige stel.
Inmiddels waren ze Elmar, Roman, Tjitske en Danielle genoemd.
Elke dag de fles, elke dag wegen, elke dag poetsen.

En dan, krijg je een fase van ontdekken, opgroeien, spelen en kattenkwaad🩷.
Na hun nodige dierenartsbezoeken was het viertal klaar voor het zoeken naar een eigen thuis.

Inmiddels zijn ze 2 aan 2 geplaatst bij nieuwe eigenaren. en dit, dankzij de melder, de dierenambulancevrijwilligers die ze hebben opgehaald, de noodopvang voor de eerste zorg en uiteraard hun fantastische pleegmoeder.

Fantastisch werk wat ze doen😇

Hoe is het met de ree?🙏Deze vraag kregen wij natuurlijk veel na de reddingsactie van gisteren in Winschoten door onze ei...
22/10/2025

Hoe is het met de ree?🙏

Deze vraag kregen wij natuurlijk veel na de reddingsactie van gisteren in Winschoten door onze eigen dierenambulancevrijwilligers en de brandweer.

Bij de dierenarts heeft de ree een flinke pijnstiller gehad. Hij was erg beurs nadat hij klem had gezeten tussen de spijlen van een hek.

Vanmorgen hebben wij hem bij de dierenkliniek opgehaald, nadat ze hadden gecontroleerd of hij goed kon staan en lopen. We hebben hem voor verder herstel naar de faunaopvang in Ureterp gebracht. Je ziet de strepen van het hekwerk nog op zijn lijf staan, maar de faunaopvang denkt dat het wel goed komt😊🩷

Wat een toppers die Cor en Chantal🤩
21/10/2025

Wat een toppers die Cor en Chantal🤩

Winschoten – Aan de Kartonbaan in Winschoten is dinsdagavond een ree vast komen te zitten tussen de spijlen van een hekwerk. Een voorbijganger zag het dier in de problemen en schakelde direct hulp in.- advertentie - De dierenambulance kwam snel ter plaatse en schakelde de brandweer in, nadat bleek...

Wij wensen iedereen een fijne dierendag🥰
04/10/2025

Wij wensen iedereen een fijne dierendag🥰

Adres

Aalborgweg 4
Winschoten
9723CN

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Dierenambulance Oost-Groningen nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar Dierenambulance Oost-Groningen:

Delen