04/08/2025
Ære være hans minde, tak for de gange du besøgte os i Søgård og tak for alle de af vores soldater, du har hjulpet med at uddanne.
Du vil aldrig blive glemt og vi vil altid huske tilbage på dit bekendtskab med stolthed.
ET MØRKT ØJEBLIK FOR HJEMMEVÆRNSSKOLEN
“Det er med dyb sorg jeg modtog beskeden om, at min myndighedsbefalingsmand, uovertrufne soldat, kollega og rigtig gode ven This er død. Meningsløst og helt uforståeligt. Umådelig afholdt af alle, efterlader han et helt ubeskriveligt tomrum. Mine tanker går først og fremmest til de nærmeste efterladte, men også til de helt utrolig mange mennesker, for hvem han har brændt sig fast, som det helt fantastiske menneske han var.”
Flemming Meinertz
Oberst
Skolechef
-------------------------------
Mindeord ved SSG Jan Kristensen
Det er svært at finde ord, der er store nok til at beskrive This. Han var helt enestående!
Mit venskab med This går helt tilbage til 1986 på udsendelse for FN, hvor vi kørte patrulje sammen. Allerede den gang var han utrolig vellidt og altid glad. Dette blev sidenhen styrket til et mere tæt venskab.
Vi mødtes efterfølgende enkelte gange, hvor jeg havde arbejde for frømandskorpset med deres øvelser. Der var This igen en, man så optil, da han som den eneste FRØ læssede bagage på lastbilen fra flyveren, så de unge kunne slappe af.
Da This blev ansat på Hjemmeværnsskolen, fik vi et mere personligt og tættere arbejdsmæssigt venskab med rigtig mange gode og sjove stunder sammen. Vi var med til hinandens fester, besøgte hinanden, gik rigtig mange ture sammen. På disse ture fik vi talt om næsten alt. Der var ikke noget, der blev holdt tilbage - vi kom hele vejen rundt, arbejde, fritid, kærester og meget mere. This var altid klar til at lægge øre til en rigtig god ven, som godt kunne give modstand. Når This var på landevejen, var mobilen ikke langt væk :-), men han var også godt klar over, hvis der ikke lige var tid, så tog vi bare vores snak senere.
This var manden, der overrakte mig min 40års medalje med et kæmpe anerkendende smil. Der varmede helt ind i sjælen. For ikke så længe siden fik jeg en personlig anerkendelse af This, hvor jeg fik overrakt Myndighedsbefalingsmandens mønt, hvilket gjorde mig rigtig glad og stolt.
This kunne man ikke blive sur på. Han var vennernes VEN - høj som lav.
Det er min oplevelse, at This efter Frømandskorpset fandt sin rette hylde på Hjemmeværnsskolen og i Hjemmeværnet, som han ofte omtalte som sin anden familie. Så det føles også som at have mistet en fra ”familien”.
Det bliver et kæmpe savn at have mistet This til Neptun. Han var et stort menneske.
Æret være hans minde.