Vaskeriet - en øvebane for udviklingshæmmede

Vaskeriet - en øvebane for udviklingshæmmede Vaskeriet er et initiativ, der vil give mennesker med udviklingshæmning en chance for at vise, at de også har ressourser at bidrage med til fællesskabet.

BAGGRUND
Vi er to socialpædagoger, der de seneste år har udviklet projekter i samarbejde med udviklingshæmmede. Her har vi oplevet, at de, ligesom os, drømmer om at have et arbejde og bidrage til fællesskabet på lige fod med andre. Derfor har vi startet Vaskeriet op. Vaskeriet fungerer som en øvebane, hvor udviklingshæmmede kan bidrage til fællesskabet, få erfaring på en arbejdsplads og opdage egn

e ressourcer. Udgangspunktet for Vaskeriet er at skabe en tryg og indbydende arbejdsplads, hvor alle kan prøve sig selv af i forskellige funktioner og arbejdsroller. Vi tror på, det skaber værdi, for den enkelte og for fællesskabet når alle får mulighed for at bidrage. Vi har tidligere stået for initiativer, hvor udviklingshæmmede på lige vilkår med andre mennesker har fået mulighed for at afprøve og finde egne ressourcer. De sidste fem år har vi blandt andet været initiativtagere til ’Sammen om DHL Stafetten’, hvor udviklingshæmmede finder nye ressourcer hos sig selv og hinanden. Vi bakker hinanden op i det vi drømmer om, vi skaber synlighed og opbygger fællesskab udenfor vores egen kreds. Ud over DHL-Stafetten og Vaskeriet har vi arrangeret Middag og Medborgerskab (udvikling af Medborgerskabspolitikken i Aarhus Kommune), diskotek for udviklingshæmmede, demonstrationer mod besparelser på handicapområdet, ”hvordan drømmer du om at bo” i forbindelse med Aarhus Kommunes deltagerbudgetter og demokratiprojekt i forbindelse med regions- og kommunalvalget. Ens for alle initiativerne er, at de er udviklet og gennemført i øjenhøjde med alle involverede. Vi går med det, der kommer fra neden, og vi skaber opbakkende fællesskaber, der støtter op om det, vi hver især drømmer om. Det er vores drøm, at bygge videre på vores hidtidige arbejde ved at kombinere det stærke fundament for fællesskab, som vi har skabt, med en socialøkonomisk virksomhed, der skaber arbejdspladser og udvikling for det enkelte menneske. BÆREDYGTIGHED
Det er vores ambition, at Vaskeriet på sigt bliver så bæredygtigt som muligt. Foruden miljø og økonomi tror vi på, at Vaskeriet med sin inkluderende tilgang også skaber ny viden, fællesskaber og social værdi. Vores primære tilgang til arbejdsgangen i Vaskeriet er sidemandsoplæring inden for Vaskeriets egne rammer. Det betyder, at de ansatte skal opnå kompetencer til at oplære hinanden og således udgøre fundamentet for både egen og virksomhedens udvikling. Vi står alle for den daglige ledelse og, i samarbejde udfører vi alle opgaver i Vaskeriet. YDELSER OG FACILITETER
Vaskeriet er en virksomhed med fem øvebaner for udviklingshæmmede. I Vaskeriet skaber vi sammen rammerne så de passer til den enkelte. Vaskeriet fungerer som industrivaskeri, hvor vi tilbyder en ydelse ved større partier tøj og en vaskeservice for private kunder. Vi vil ikke begrænse os til et bestemt kundesegment, men vi vil gerne nå ud til alle, der ser Vaskeriet som et positivt alternativ til markedets øvrige tilbud. Udover selve ydelsen ved tøjvask, ønsker vi også at tilbyde en service, hvor vi indenfor Aarhus Kommune både henter og leverer vasketøj. Det vil give os en større rækkevidde og kommer desuden til at udgøre arbejdsopgaver med større ansvar og kundekontakt. NUVÆRENDE STATUS PÅ VASKERIET
Siden d. 3. januar 2017 har Vaskeriet haft base i fællesvaskeriet i Brabrand Boligforenings afdelingen Søvangen, hvor vi holder åbent to gange om ugen. Vi er startet op med tre øvebaner for Katja, Lotte og Raphael. Opstarten i Søvangen har været helt fantastisk! Vi er godt i gang med at opbygge en fast kundekreds, og vi har skabt nye relationer og fællesskab i Søvangen. Et vigtigt redskab for denne del af arbejdet er kaffen. Vi laver i øjeblikket 6 kander kaffe (72 kopper) pr. åbningsdag, som vi drikker sammen med kunder og andre, der komme i Vaskeriet. Lotte, Katja og Raphael varetager en bred vifte af arbejdsopgaver i Vaskeriet, og vi har en stor kontaktflade med kunderne og de øvrige beboere. Det vi ser er, at sidemandsoplæring udført i praksis skaber øget identitetfølelse, samt mod til at afprøve nye arbejdsopgaver og deltage aktivt i fællesskabet. Vi får alle øje på nye ressourcer hos os selv og hinanden, og vi giver i højere grad udtryk for, hvad vi drømmer om. Vi oplever, at vi bliver bakket op – både internt i Vaskeriet og af beboerne i Søvangen. Beboerne i Søvangen giver udtryk for, at Vaskeriet skaber rammerne om et trygt mødested. Her får man øjnene op for, at alle har noget at bidrage med. Det betyder, at fællesskabet er mangfoldigt, og at det åbner muligheden for, at alle har noget at bidrage med. VASKERIETS TRE BUNDLINJER
Vaskeriet opererer med tre bundlinjer, som er internt afhængige af hinanden og i indbyrdes balance. Den første bundlinje er rent vasketøj. Det er den, der udgør vores produkt/ydelse/service, og den giver os en del af indtægten. Den anden bundlinje er øvebanerne, der også udgør en del af Vaskeriets indtægt. Vi er i øjeblikket i forhandling med Aarhus Kommune, der er interesseret i at købe to fuldtids-øvebaner. Den tredje bundlinje er det fællesskab, vi skaber internt i Vaskeriet og i Søvangen generelt. Vi ser, at fællesskabet og interessen herfor vokser stødt. Vaskeriet er et sammenskudsgilde, og på sigt ønsker vi os, at flere parter bidrager til udvikling og drift. Vi ønsker fortsat at være et eksperimenterende foretagende, der skaber ny viden og innovation. Vi drømmer om, at Vaskeriet kan inspirere andre til at tage initiativ til flere fællesskaber og socialøkonomisk virksomhed. Det indebærer en øget grad af inklusion, så alle stemmer i samfundet bliver hørt. Det indebærer nye arbejdspladser, der skaber værdi og trivsel for en overset gruppe af mennesker, samt værdi for alle der arbejder med og oplever de forskellige initiativer i funktion. Det indebærer en ny åbenhed og forståelse for, at alle bidrag er vigtige. Denne tilgang ønsker vi også at brede ud til de almene boligforeninger i Aarhus – og måske i hele landet.

I dag er det Sommersolhverv og lige nu står lyset allerstærkest. 🌞😎Denne uge har været fyldt med hverdags-mirakler ✨, og...
21/06/2026

I dag er det Sommersolhverv og lige nu står lyset allerstærkest. 🌞😎Denne uge har været fyldt med hverdags-mirakler ✨, og dem samler vi på❤️

Vi stod tiiidligt op mandag morgen⏰🌅, for vi skulle drikke kaffe☕️ med Thue fra Folks. Folks er startet af Thue og Riad. FOLKS er en etisk servicevirksomhed, der leverer kontorrengøring🧹🪣, kontorassistance og andre facility services til virksomheder. Firmaet lægger vægt på ordentlige arbejdsforhold, fair løn og social ansvarlighed og ansætter blandt andet mennesker, som kan have svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet👫👭. Folks manglede en samarbejdspartner, der kunne vaske viskestykker, klude mm. fra de virksomheder, hvor de gør rent og er frokostværter. Vi er så glade for dette samarbejde, da vores værdier og syn på verden passer perfekt sammen💚.
Tak for et godt møde og for at række ud, Thue😄. Vi glæder os helt vildt til samarbejdet😍. Vi har allerede hentet vasketøj🧺 hos den første kunde, Aduro i Viby. Vi er fan🙌, så tjek Folks ud her👉: https://www.folks.dk/

Tirsdag vaskede vi alle de dyner, Randi havde indleveret, men vi blev lidt nysgerrige🤔. Hvad skulle hun mon bruge dem til🥰? Dynerne kommer fra den boligforening, hvor Randi bor. De skal nedlægge deres gæsteværelser. Vi kender nemlig nogen i vores netværk, som godt kunne bruge dynerne og sengene🛌 fra gæsteværelserne. Wupti , I ved jo, at vi sadler samme dag, som vi rider🏇💨.
Vi ved, at Aarhus Vinterherberg mangler senge og dyner, og vi får ringet📞 til Thorkil og Morten fra Røde Kors Aarhus for at høre, om Vinterherberget er interesseret i dyner og senge, og det blev et stort og taknemmeligt ja fra Røde Kors Aarhus❤️.
Det er så fedt, når det hele går op i en højere enhed, og vi kan bakke hinanden op 🙏. Så nu har Vinterherberget nye og dejlige dyner og senge til næste sæson 🛏️, og Randi kan opbevare sengene, indtil de skal bruges. Hvis dette ikke giver solskin i maven☀️, ja, så ved vi snart ikke, hvad der gør😍. Dynerne er nu afhentet af Morten, og af hjertet tak til sødeste Randi og de fine folk i Langkærparken❤️

Der er mange opgaver i en stor familie🤹‍♂️. Lottes hår stritter ud til alle sider, og en, to, tre, er håret vasket og klippet💇‍♀️. Lotte er glad🤩

Torsdag havde vi besøg af vores Stine. Hun havde den lækreste jordbærkage med🍓🍰, for vi skulle fejre alle de dejlige ting, der er sket på det seneste 🎉. Tak for besøget, sødeste Stine💗. Vi ses snart igen☕️.
Ole var også forbi med en dyne og pude, og Kirsten har været forbi med en hel stak duge. Af hjertet tak for opbakningen🙏💖.

Lige inden lukketid torsdag kom Helle fra Sølund Musik-Festival💚🎤 med alt deres vasketøj, 90 kg💪, såååå nu ved vi, hvad vi skal gå i gang med i næste uge😎.
Tak for besøget, Helle 🫶

Hov hov😄, vi var lige ved at glemme, at vores søde Jonas har fødselsdag i dag 🎂🥳. Kæmpe tillykke🎈. Vi håber, du bliver fejret med kage, gaver 🎁 og hele svineriet.

God søndag ❤️, og kom til kaffe ☕.

Ps. Vi har nu fået vinduer og TO døre 🚪🚪🤣…. Ja, det er en længere historie, den må I få en anden dag😎

Tiden flyver af sted, og endnu en dejlig uge er gået i Vaskeriet. 🏃‍♀️💨💙 Vi har fundet regntøjet frem ☔, men vi nyder hv...
14/06/2026

Tiden flyver af sted, og endnu en dejlig uge er gået i Vaskeriet. 🏃‍♀️💨💙 Vi har fundet regntøjet frem ☔, men vi nyder hver eneste solstråle imellem skyerne🌦️☀️
På denne tid af året plejer den vilde have at stå i fuldt flor 🌸🌾, nu er den helt fu…. kørt i smadder af kæmpestore maskiner 🚜💥 og fuld af byggeaffald og byggematerialer. 🧱🏗️ Men ved I hvad, vi går allerede og glæder os til at begynde forfra og lave en ny have 🌱💚 med alle de erfaringer, vi har fra sidst.

Noget af det, vi holder allermest af, er de mennesker, der kommer forbi vores lille fællesskab. ❤️ Og i denne uge har der været mange fine mennesker forbi😍

Tirsdag startede vi dagen med morgenkaffe ☕ sammen med Peter fra Vores Brabrand, han havde den dejligste rabarbertærte med 🥧, og vi elsker kage også til morgenmad. 😋 Helle Hansen fra Skræppebladet kom også forbi. Både Peter og Helle ville gerne høre om vores hverdag og om tiden efter opsigelsen af samarbejdsaftalen med Aarhus Kommune. Det blev til en god snak om både udfordringer, håb og fremtidsdrømme. 💭✨ Peter og Helle, tak for besøget, og kom snart igen❤️

Fredag udkom den fineste artikel fra Vores Brabrand. 📰✨ Tak, Peter. Du formår altid at se og beskrive det, som betyder mest for os, nemlig fællesskabet, menneskene og værdierne, der lever i Vaskeriet hver eneste dag🫶🥰

Og så var Søren fra DOKK1 forbi for at hente valgskjorter. 👔🗳️ Så nu hænger valgskjorterne vasket, strøget og klar, hvis der pludselig bliver udskrevet valg. Ja, man ved jo aldrig😉

Torsdag morgen var Pia og Katrine til møde hos Morten i Røde Kors-butikken ved Bazar Vest. Det var derfor Sofie og Miski, der stod for åbningen af Vaskeriet. Resten af flokken var stadig afsted på Sølund Musik-Festival. 🎶🎤 Midt i mødet ringede Sofie: 📞 "Der står en sød dame med en masse dyner. Må hun gerne aflevere dem her?"
Selvfølgelig måtte hun det, for hurtigt fandt vi ud af, at det var sødeste Randi Smitsdorf😊❤️ Vi har kendt Randi længe, hun har været formand for 3F Rymarken, og vi har lavet mange fede arrangementer sammen med hende, før vi fandt på at åbne et vaskeri🫧.
Vi skyndte os ned i Vaskeriet for at nå at sige hej og drikke en kop kaffe ☕ sammen med Randi. Tak for besøget, Randi, det var dejligt at se dig, kom snart igen❤️

Wupti, så var Randis dyner og rullemadrasser i vadkemaskinen 🛏️🫧, og lige om lidt er de rene og vasket med kærlighed💖 og klar til at blive hentet igen. Altså, når vi hjælpes ad, er vi lynhurtige⚡

Næste uge byder på flere spændende kaffeaftaler ☕, den første møde er mandag morgen kl. 8.00. ⏰ Joooo, du læste rigtigt, kl. 8.00……. Mandag morgen…… 😱😂 Dem, der kender os godt, ved, at vi ikke er de kvikkeste vaskemaskiner på kajen tidligt om morgenen😴, så vi håber, kaffe hjælper…. ☕💪 Vi går med: lidt kaffe hjælper lidt, meget kaffe hjælper meget😄☕
Det er Thue, der kommer, og ham glæder vi os til at møde☺️
Det glæder vi os til at fortælle jer om næste søndag, og så glæder vi os selvfølgelig til at høre alt om oplevelserne fra Sølund Musikfestival, når hele flokken er samlet igen. 🎶❤️
Uhhh neeeej… 😱 Sofie og Mie har fri på tirsdag, de skal med deres bofællesskab til Djurs Sommerland🎢🎡 Så det er heldigt, at de også kommer mandag😄

Ej, nu var vi lige ved at glemme det igen🤦‍♀️Der er måske lidt med hukommelsen… 😅Men den 7. juni for 10 år siden holdt vi den stiftende generalforsamling og skabte Vaskeriet ❤️🎉 med kærlighed og sund fornuft.
Det har været de vildeste, dejligste, kærligste 10 år. 🎂🎈❤️ Men også udfordrende, med stejle læringskurver og dybe dale🎢 Det vigtigste er, at vi har elsket hvert et sekund❤️
Tak til alle jer, der har været med på rejsen. 🙏❤️ Og til jer, der siger, at det ikke kan lade sig gøre….
Hold op med at forstyrre os, der allerede er i gang💪🔥

Tak fordi I følger med, støtter op og er en del af fællesskabet omkring Vaskeriet❤️

Vi håber, I får en rigtig dejlig søndag🌞

Kom til kaffe, der er altid plads til én mere omkring bordet ☕❤️

Læs—-Peter har gjort det igen. ❤️🫶👇👇👇👇
12/06/2026

Læs—-Peter har gjort det igen. ❤️🫶👇👇👇👇

Præcis 10 år efter at de to socialpædagoger Katrine Knudsen og Pia Stabell Hjort startede Vaskeriet i beskedne rammer i Søvangen, har de opsagt samarbejdet med Aarhus Kommune og skal nu forsøge selv at skabe en økonomisk bæredygtig vaske-butik. De håber, at hele Brabrand nu vil bakke dem op ...

Line Stabell har denne kronik i avisen i dag. Den er relevant så læs den her.🫶👇
08/06/2026

Line Stabell har denne kronik i avisen i dag. Den er relevant så læs den her.🫶👇

Selvom denne uge har budt på nogle ordentlige regnskyl 🌧️, gik vi på weekend med sol i maven ☀️Tirsdag kom Birgit for at...
07/06/2026

Selvom denne uge har budt på nogle ordentlige regnskyl 🌧️, gik vi på weekend med sol i maven ☀️

Tirsdag kom Birgit for at hente nyvaskede dyner og puder 🛏️✨. Hun afleverede også en dug, som hun gerne ville have vasket. Det var en juledug, så vi har ikke travlt. Vi ved godt at dugen blev afleveret for at bakke os op og det er vi så taknemmelige for. Tusinde tak Birgit. 🩷

Hvis du også har en dyne eller noget andet, der trænger til at blive vasket, så kom, kom, kom. Vi er lynhurtige som en ninja 🥷⚡, og vi gør os umage💙

Torsdag vaskede vi for Det Kærlige Måltid 🍽️❤️. De har været faste kunder hos os i flere år, og vi er vilde med dem. De gør et fantastisk stykke arbejde, vi er fan👏🌟

Anna kom forbi for at hente sine duge. Tak for en hyggelig formiddag ☕, og tak for gaven 🎁. Man skulle tro, du kender vores smag, for hvis der er noget, vi elsker, så er det Dumle 🍬❤️. Kære Anna, vi håber, I får en fantastisk fødselsdag 🎂🎈, og vi vil glæde os til at se dig igen.

Lige efter Anna var gået, ringede Aase📞 og spurgte, om vi havde set, hvad der stod i køleskabet. Næh, det havde vi ikke, men vi skyndte os at kigge, og der stod den lækreste kage 🎂😍. Tak til Klub Søvangen for kagen, den smagte fantastisk ❤️
Erik, formanden for beboerbestyrelsen i Søvangen, var også forbi for at sige hej 👋 og høre, hvordan vi havde det. Tak for besøget, Erik😊

I næste uge skal Mie, Jonas og Lotte på Sølund Musik-Festival 🎶🎉. De glæder sig helt vildt, og vi håber, de får verdens bedste festival. Vi sender et kæmpe high five✋ til Sølund Festival💚 og alle de mennesker, der knokler for at skabe rammerne for kærlige festivaldage fyldt med minder, venskaber ❤️, og fede musikoplevelser🎵🎤

Men bare rolig – Vaskeriet holder ikke lukket. Pia, Katrine, Miski og Sofie er på pletten i Vaskeriet 💪🧺, så kom endelig forbi. Vi står klar med kram 🤗 og kaffe på kanden ☕

God søndag🫶

For faaan I er vilde og vi elsker det🥳❤️. I bakker op så vi får solskin i maven🌞 Vi har det godt vi elsker vores hverdag...
31/05/2026

For faaan I er vilde og vi elsker det🥳❤️. I bakker op så vi får solskin i maven🌞

Vi har det godt vi elsker vores hverdag sammen og se lige her hvordan Vaskeriet blomstre med Jeres kæmpe hjælp. 👇👇

Anna kommer med alle sine duge, det samme gør Frank og Olav fra Logen og de har kage med til hele banden🎂💖. Søren kommer med kram og kærlighed og sødeste Ole og Lene henter deres duge og vil undersøge om erhvervsnetværket i Brabrand vil bakke op med deres vasketøj🫶🥰. Vi krydser fingre.🤞
Sølund Musik-Festival ringer for at spørge om vi vil vaske deres vasketøj 86 kg. efter festivalen🥳🎉. Svaret er JAAA🤩, vi elsker Sølund festival og alle de fine folk der gør et kæmpe arbejde for at alle kan deltage. De skaber ligeværd, øjenhøjde, fællesskab og livsglæde på den fineste måde. 🌟❣️🌟Vi er kæmpe fan.🩷 Tak for Jer. ❤️

Renoveringen er et kapitel helt for sig… 🙈Adgangsforholdene til Vaskeriet er en labyrint og vi er gemt væk bag en høj træ- mur🚧.
Det betyder blandt andet, at mange psykisk syge og især ældre der er dårlig gående er udfordret. Derfor suser vi rundt i blokkende med rester af kage og uddeler håb om at lige om lidt bliver alt godt igen🏃‍♀️💨💖

God søndag og kom til kaffe ☕️

Hjemløs i Århus har brug for fællesskabets hjælp. De er de sejeste, kærligste og sødeste vi kender og de fortjener en hj...
24/05/2026

Hjemløs i Århus har brug for fællesskabets hjælp. De er de sejeste, kærligste og sødeste vi kender og de fortjener en hjælpende hånd. Læs 👇👇👇

Tuuuusind tak til alle jer, der har delt og reageret på vores sidste opslag🫶. Det varmer langt ind i vores hjerter❤️ Opb...
24/05/2026

Tuuuusind tak til alle jer, der har delt og reageret på vores sidste opslag🫶. Det varmer langt ind i vores hjerter❤️ Opbakningen fra civilsamfundet betyder alverden for os – tak🙏 En særlig tak til Celina for det flotte arbejde med salgsmaterialet💖

Vi har det godt, og i maven spirer en kæmpe frihedsfølelse og lettelse over, at vi ikke længere behøver at forklare eller forsvare os over for en forvaltning, der reelt ikke forstår, hvad vi og andre civilsamfundsorganisationer laver🗣️💭.
Vi er lettede over, at vi ikke længere skal presses ned i et regneark📋. Nu går vi igen med det, vi drømmer om✨, nemlig at bakke hinanden op🫶, få nye kompetencer og blive skarpe på, hvad vi gerne vil – både i forhold til den enkelte og fællesskabet💓

Vi får en del mails📧 fra forvaltningen om “omplacering” af Mie, Miski, Lotte og Sofie til kommunens interne aktivitetstilbud, og vi svarer hver gang, at alle ønsker at blive i Vaskeriet🧺🩵. Det er åbenbart utroligt svært at forstå, nu hvor vi ingen penge får, for få dage senere kommer der igen en mail om det samme🤔.
For lige at slå det helt fast…. Mennesker med handicap er mennesker med en fri vilje, og så længe de giver udtryk for, at de vil blive i Vaskeriet, så længe har vi deres ryg🥰. Penge eller ej. Det er ikke for at gøre nogen sure, men blot fordi vi gør det, vi altid har gjort – går med dem, det hele handler om🫶.
Forvaltningen håber også, at vi kan afslutte vores samarbejde på en respektfuld måde. Den lader vi stå….

Lettelsen og livsglæden begynder lige så stille at indfinde sig igen🤩. Vi synger og griner mere, end vi har gjort længe, og vi kan mærke, at fremtiden er lys🌟🌟🌟 og fyldt med kærlighed❤️, og det er jo det fedeste😎.
Vi ved, at når vi vælger at lukke en dør🚪, åbnes en ny🤗. Vi er fulde af håb, og vi er så taknemmelige for vores hverdag sammen😍

I denne uge har vi vasket dyner, arbejdstøj fra Aura Installation og virkelig mange duge og stofservietter🧺. Sofie fik strøget alle 42 servietter og er nu udråbt som dronningen af strygeRiget – i daglig tale stryge-dronning👸🏻. Jonas er den syngende konge af støvsugerRiget👑, og han og Lotte skaber bare så meget glæde🥳. Miski griner og pjatter, og vi elsker hvert et sekund💖, og Mie passer vi rigtig godt på🩵.

Vi har lavet sommerferieplan, og alle har fået lige den sommerferie, de drømmer om. Det er sgu dejligt⛱️🌞

Nu er vi alle gået på pinseferie. Vi ses igen på tirsdag☀️

Kom til kaffe☕️

Ps. Hov hov, vi var da helt ved at glemme at fortælle jer, at vi igen har haft oversvømmelse🏊🏻‍♂️💦. Denne gang var det vand og mudder, der var kommet ind ved vores terrassedør. Der er nemlig blevet lavet en høj jordvold lige udenfor vores dør, så regnvandet og mudderet løber lige ind til os… Måske skulle vi udvide vores service og tilbyde spa med mudderbad🤣

Vi brug for din hjælp🙏. Efter vi har “slået op” med Aarhus kommune har vi brug for at få flere kunder🧺, så vi kan bevare...
17/05/2026

Vi brug for din hjælp🙏. Efter vi har “slået op” med Aarhus kommune har vi brug for at få flere kunder🧺, så vi kan bevare øvebanerne og fællesskabet i Vaskeriet🩵. Derfor vil vi blive så taknemmelige, hvis du vil dele opslaget og opfordre dine venner til at gøre det samme🫶
Kender du en café, en virksomhed eller andet, så send dem dette opslag💌

Af hjertet tak❤️

Adresse

Louisevej 4, Brabrand
Aarhus
8220BRABRAND

Telefon

42641906

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Vaskeriet - en øvebane for udviklingshæmmede sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Vaskeriet - en øvebane for udviklingshæmmede:

Del