Konservativ Ungdom i Stor-Århus

Konservativ Ungdom i Stor-Århus Konservativ Ungdom i Stor-Århus er Danmarks ældste politiske ungdomsforening stiftet d. 25. maj 1903. Vi holder møder hver tirsdag i vores lokaler kl. 19:30.

Vi er afholder arrangementer hver tirsdag kl. 19:30 i vores lokaler. Århus KU er en konservativ forening, der kæmper for frihed, ansvar og fællesskab. Vi er landets største, ældste og mest traditionsrige KU-forening. Det Unge Højre, som vi i dag kender som Konservativ Ungdom i Stor-Århus, blev stiftet den 25. Kort forinden havde en ung Bogholder Evert i Aarhuus Stiftstidende skrevet en lille artik

el, hvor han luftede tanken om at danne et Ungt Højre i Århus. Efterfølgende blev Evert kontaktet af en lærer ved navn Rose, og de gik sammen i gang med forberedelserne til dannelsen af den første konservative ungdomsforening i Danmark. Rose og Evert henvendte sig til de ældre højremænd i Århus, der modsat alle andre steder i landet, da ungdommen henvendte sig, straks bifaldt idéen og lovede de unge støtte. Med Rose som formand og Evert som næstformand lagde Århusforeningen således grundlaget for Konservativ Ungdoms Landsorganisation, der blev stiftet godt halvandet år senere. I dag er Konservativ Ungdom i Stor-Århus Nordens ældste ungdomspolitiske forening. Meget vand er løbet gennem åen siden stiftelsen, men Århus KU fungerer stadig som samlingspunkt for unge konservative, der ønsker at lære mere om konservatismen og påvirke vores samfund i en konservativ retning. Vores forening bygger i høj grad på stærke traditioner. Blandt andet har vi siden 1950′erne holdt møde hver tirsdag kl. 19.30 i vores lokaler, og det gør vi stadig. Vores tirsdagsmøder er altid af høj kvalitet, og vi forsøger så vidt muligt altid at have de mest aktuelle oplægsholdere til vores møder, som altid er yderst velbesøgte. Udover arbejdet i det daglige, så spiller Århus KU også en stor rolle, når der er valg. Vi uddeler materiale for Det konservative Folkeparti, ligesom vi bakker vores folkevalgte op, når de er til debatter eller på anden måde har brug for vores hjælp. Vi er ligeledes med til at lægge kampagnestrategier og på anden måde deltage i det enorme organisatoriske arbejde, som ligger bag en valgkamp. Man kan engagere sig i valgkampene så meget, som man har tid og lyst til, for der er altid brug for en ekstra hånd eller to, når vi for alvor skal vise, hvad vi kan. Men Konservativ Ungdom er mere end bare politik. Selvom det er det politiske, der er bindeleddet mellem os, så er det som oftest i mere uformelle sammenhænge, at de rigtig sjove oplevelser opstår. På landsplan arrangeres der hvert år et hav af KU-fester over hele landet, fodboldturneringer, udlandsture, sommerlejr, konferencer og kurser. Landsrådet er årets største begivenhed, og ligger altid i marts. Her bruger vi en hel weekend på at diskutere vores politiske program, ligesom vi fester og hygger os med hinanden på tværs af lokalforeninger, alder og anciennitet.

Konservativ Ungdom i Stor-Århus præsenterer ‘Venstres håndbog’ 📸🔍
06/11/2025

Konservativ Ungdom i Stor-Århus præsenterer ‘Venstres håndbog’ 📸🔍

EN STEMME PÅ GERT BJERREGAARD, ER EN STEMME PÅ THOMAS MEDOM
05/11/2025

EN STEMME PÅ GERT BJERREGAARD, ER EN STEMME PÅ THOMAS MEDOM

Nej til “Palæstinas Plads” i AarhusSelvom Radikale Venstre ønsker at importere Mellemøstens konflikter til Aarhus, er de...
26/09/2025

Nej til “Palæstinas Plads” i Aarhus
Selvom Radikale Venstre ønsker at importere Mellemøstens konflikter til Aarhus, er det ikke kommunens opgave at føre udenrigspolitik. Vores by har ingen forbindelse til Palæstina, og symbolpolitik af den slags gavner ikke aarhusianerne. Tværtimod bør vi navngive vores byrum med udgangspunkt i lokal historie, fællesskab og sammenhængskraft.

Et navn som “Palæstinas Plads” skaber mere splittelse end sammenhold
Byrumsnavne skal samle - ikke splitte.

Vi holder selvfølgelig fast i vores hyggelige tirsdagsmøder, også i sommerferien!😎Herunder kan du se, hvad vi har af sjo...
25/06/2025

Vi holder selvfølgelig fast i vores hyggelige tirsdagsmøder, også i sommerferien!😎

Herunder kan du se, hvad vi har af sjove og hyggelige sommerferieaktiviteter.

Kig forbi og tag gerne en ven med!💚

I ønskes en rigtig dejlig sommer☀️

-Konservativ Ungdom i Stor-Århus

Hvis du går på AU, så husk at stemme på KS!💚💙
12/11/2024

Hvis du går på AU, så husk at stemme på KS!💚💙

Stort tillykke til alle KUs nye konsulenter! Særlig stort tillykke til vores baransvarlige Benjamin Sørensen Avrach og v...
06/07/2024

Stort tillykke til alle KUs nye konsulenter!

Særlig stort tillykke til vores baransvarlige Benjamin Sørensen Avrach og vores næstformand Caroline Høbjerg Svejsø der netop har gennemført kurset og kan kalde sig konsulenter!

Benjamin fik desuden det højeste snit på kurset💪💪

I gør (Århus) KU ære!🇩🇰

Vi har netop afsluttet vores årlige Konsulentkursus efter en af de hårdeste uger i deltagernes liv.

Holdet af aspiranter kæmpede sig gennem ugen til at blive konsulenter i KU!

Stort tillykke - I gør KU ære! 🇩🇰

Det er med stor sorg, at Konservativ Ungdom i Stor-Århus har modtaget beskeden om Søren Pape Poulsens død. Søren var ind...
03/03/2024

Det er med stor sorg, at Konservativ Ungdom i Stor-Århus har modtaget beskeden om Søren Pape Poulsens død.

Søren var indbegrebet af ordentlighed - både som politiker, men vigtigst af alt som menneske. Vi vil huske ham som et hjertevarmt, positivt og åbent menneske, der havde en oprigtig interesse i sine medmennesker. Han havde en enestående evne til at engagere sig med alle - en kvalitet adskillige medlemmer i Konservativ Ungdom har haft fornøjelsen af at opleve.

Sørens dedikation strålede ud af ham. Man var aldrig i tvivl om hans dybe engagement for at skabe et bedre samfund, og selv i modvind bevarede han en smittende optimisme for fremtiden. Selvom Søren ikke længere er iblandt os, er det i hans ånd, vi vil fortsætte kampen for et konservativt Danmark.💔🕊️

Æret være Søren Pape Poulsens minde.

24/01/2024

Stem konservativt til skolevalget for retfærdighed, frihed og fællesskab!💚

GLÆDELIG 4. SØNDAG I ADVENT OG RIGTIG GLÆDELIG JUL 🎄Velkommen til 4. og sidste del af årets adventsserie: "Gaven, der bl...
24/12/2023

GLÆDELIG 4. SØNDAG I ADVENT OG RIGTIG GLÆDELIG JUL 🎄

Velkommen til 4. og sidste del af årets adventsserie: "Gaven, der bliver ved med at give"! 🤥

På denne juledag har vi valgt at se på regeringens holdning til 16-åriges alkoholforbrug. Regeringen har nemlig valgt, at den bedste måde at komme unges drukvaner til livs er med flere regler.
Vi synes det er dybt godnat, at en 16-årig ikke skal kunne købe sig en flaske små sure - sådanne flasker hjælper jo med at glemme, hvor dårlig vores regering reelt er!

Lad os håbe at det nye år byder på bedre forslag og beslutninger, selvom vi tvivler på det 🫣

Adresse

Dalgas Avenue 50b
Aarhus
8000

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Konservativ Ungdom i Stor-Århus sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Konservativ Ungdom i Stor-Århus:

Del