Socialdemokratiet Fredericia

Socialdemokratiet Fredericia Socialdemokraterne Fredericia : Vi arbejder for byen og for alle skal have det godt

Formand for Socialdemokraterne Fredericia er:

Karsten Cordtz
[email protected]

19/03/2026

Socialdemokratiet afsætter 5 milliarder til at styrke folkeskolen og sikre, at vi får alle med 🌹

19/03/2026
18/03/2026
16/03/2026

165 dage.

Så længe venter børn og unge i gennemsnit på at blive udredt i børne- og ungepsykiatrien.

Det er alt for lang tid, når et barn mistrives.

Når hjælpen lader vente på sig, risikerer børn at trække sig fra skole og fællesskaber. Samtidig bliver hele familien ramt – forældre og søskende presses, og nogle forældre må gå ned i tid eller helt forlade arbejdsmarkedet for at være der for deres barn.

Det er ikke rimeligt. Og det er ikke godt nok.

Derfor foreslår Socialdemokratiet en akutpakke målrettet børne- og ungepsykiatrien, så ventetiderne kan komme ned, og børn og familier kan få den hjælp, de har brug for – når de har brug for den.

Alle børn skal have hurtig adgang til hjælp.

16/03/2026

Danmark er mere end København. Vores land består af lokalsamfund, mindre byer og landområder, hvor mennesker lever, arbejder og engagerer sig. Jeg stiller op, fordi jeg vil kæmpe for et Danmark i balance.

12/03/2026

I går besøgte jeg Fuglsangcenteret i Fredericia Kommune til en vigtig debat, arrangeret af Dansk Blindesamfund

Vi talte om noget helt grundlæggende: at alle mennesker skal have mulighed for at leve et aktivt liv og være en del af fællesskabet – også hvis man har et synshandicap.

Der er stadig alt for mange barrierer. Det skal være lettere og hurtigere at få de hjælpemidler, man har brug for i hverdagen. Ledsagerordningen for mennesker over 67 år skal permanentgøres, så ingen pludselig står uden mulighed for hjælp til at komme ud, deltage i aktiviteter og være en del af samfundet. Og vi skal have genindført NOTAs erhvervsordning, så mennesker med synshandicap også har de bedste muligheder på arbejdsmarkedet.

Men noget af det, der gjorde allerstørst indtryk på mig, var mødet med Stein Erik.

Stein Erik er blind. Han fortalte, at han tre gange er faldet ned på sporene på forskellige stationer, fordi der mangler ordentlige ledelinjer.

Tre gange.

Han kunne lige så godt have mistet livet. Det er vanvittigt farligt – og helt uforståeligt, at vores samfund stadig er så svært at navigere rundt i for blinde.

Når man ikke kan se, skal man kunne stole på, at infrastrukturen er indrettet sikkert. Her har Banedanmark et klart ansvar for at sikre, at stationer og perroner er tilgængelige og trygge for alle.

Vi skal gøre det bedre. Og vi skal gøre det hurtigt.

Et samfund måles også på, hvordan vi behandler mennesker med handicap. Ingen skal efterlades alene – og ingen skal risikere livet for bare at tage toget.

Tak til Dansk Blindesamfund for en vigtig, oplysende og tankevækkende debat.

Adresse

Fredericia

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Socialdemokratiet Fredericia sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Socialdemokratiet Fredericia:

Del