Socialdemokratiet Frederikshavn Kommune

Socialdemokratiet Frederikshavn Kommune Socialdemokraterne i Frederikshavn kommune, byrådsgruppen m.v.

Sikke en skøn 1. Maj Dag på Knivholt ❤️Smukt vejr, flot fremmøde, røde faner, god musik, nyudsprungne bøgegrene og ikke ...
01/05/2026

Sikke en skøn 1. Maj Dag på Knivholt ❤️
Smukt vejr, flot fremmøde, røde faner, god musik, nyudsprungne bøgegrene og ikke mindst en rigtig god stemning 🌹🌹🌹

Hvad kan man næsten ønske sig mere 🤔
Ja, det skulle da lige være nogle rigtig gode talere på talerstolen, og her blev vi heller ikke snydt.

Både Anders Brandt Sørensen (A) og Christina Lykke Eriksen (SF) havde i deres taler fokus på både udsyn, medmenneskelighed, solidaritet og fællesskab i en tid, hvor verden som vi kender den, er i opbrud.

Så er det for alvor rigtig vigtigt at rykke sammen og stå skulder ved skulder 💪🥰
Det gør Socialdemokratiet og SF også gerne i en kommende ny regering 🤝🤝🤝🤝🤝🤝🤝

Forplejningen fejlede som vanligt heller ikke noget. Der kunne tilvælges både stegte fisk, røde pølser, økologiske sodavand og frugt, kage, popcorn, og de traditionelle lækre vafler. Hvis nogen gik sultne hjem, var det ikke arrangørernes skyld. Der var et flot udvalg af lækkerier, og det meste var gratis.

Hvis der er noget fagbevægelsen og de røde partier er gode til sammen, må det være at gøre 1. Maj til en folkefest for alle.
Det lykkedes de flot med også i år.

Formand for FH, Kristian Tornby sørgede for at programmet forløb efter planen, Anne Møller sang de smukkeste sange, og P***e Næser sørgede for at lyden nåede ud til alle ✅️

Tak til alle der mødte frem og var med til igen at gøre 1. Maj til både en god kampdag og en varm Festdag 🙏

Rigtig god weekend til alle ønsker Socialdemokratiet i Frederikshavn Kommune🥰

Vi er tilstede på Knivholt 1. maj, kom og få en nybagt vaffel krydret med en snak med blandt andet Anders Brandt Sørense...
23/04/2026

Vi er tilstede på Knivholt 1. maj, kom og få en nybagt vaffel krydret med en snak med blandt andet Anders Brandt Sørensen, som også holder tale.

Tak for indsatsen, Tillidsmand🌹På dagens Repræsentantskabsmøde i Socialdemokratiet i Frederikshavn Kommune blev der sagt...
28/03/2026

Tak for indsatsen, Tillidsmand🌹

På dagens Repræsentantskabsmøde i Socialdemokratiet i Frederikshavn Kommune blev der sagt pænt tak til Bjarne Laustsen for et næsten 30 årigt virke i Folketinget for vores kreds 🙏

Der var mange varme tilkendegivelser, anerkendelser og anekdoter til Bjarnes ære. Kredsen vil i samarbejde med Bjarne finde en dato i nær fremtid, hvor alle der har lyst bliver givet mulighed for personligt, at sige Bjarne tak for indsatsen😊

På Repræsentantskabsmødet blev der også sagt varmt tak til Peder Key Kristiansen, der stillede sig til rådighed som vores nye Folketingskandidat og Bjarnes efterfølger.
Kampen om stemmerne var hård og Peder blev desværre ikke valgt i denne ombæring, men indsatsen var der ikke noget at udsætte på.
Tak for dit kandidatur og dine gode og ordentlige holdninger, Peder 🌹

På dagsordenen var der også genvalg til Kredsformand, Danni Nikolajsen, der i hans beretning kom ind på betydningen af fællesskabet og sammenholdets værdi, når forandringens vinde blæser 💯❤️

Øvrige beretninger var fra vores Byrådsgruppe v/Anders Brandt Sørensen og vores Regionsrepræsentant, Kirsten Morild Andersen. De blev også takket for arbejdet i byrådsgruppen og regionen, omend tillidsposterne begge steder er blevet færre og mindre med baggrund i valgenes resultater.

Der var bred enighed om, på trods af at vi stadig er Danmarks største parti, at vi skal kigge indad og overveje andre og nye måder at nå ud til vælgerne på.

En refleksion andre partier sikkert også gør sig, når vi ser på det brogede kludetæppe det overståede Folketingsvalg har udstyret Danmark med.

Vi ser med spænding frem til hvilken regering det lykkes vores kongelige undersøger at få etableret. Ét er helt sikkert - ALLE kommer til at bøje sig mod hinanden, om kunsten skal lykkes.

Repræsentantskabsmødet blev kyndigt ledet af Gruppeformand, Anders Brandt Sørensen, og dagens sluttede med fællessang, inden der blev ønsket god weekend.

Til alle jer der læser med her: Vi ønsker jer en rigtig god påske og dejlige fridage med familie og venner 🥰

Kære Alle.Så er valgkampen slt og valget afgjort. Der blev desværre ikke en plads til mig på borgen.Af hjertet tak til ...
25/03/2026

Kære Alle.

Så er valgkampen slt og valget afgjort. Der blev desværre ikke en plads til mig på borgen.

Af hjertet tak til alle som har hjulpet til i valgkampen - både med ophængning af plakater, uddeling af flyers, materialer, gadeaktiviteter og alt det andet.
Tak til alle, der har stemt på mig og Socialdemokratiet 🙏

Vi er fortsat det største parti, både på landsplan og her i Nordjylland, og lokalt er vi gået fra 26.1 % af stemmerne ved kommunalvalget til nu 29 % her ved FT-valget.
Udviklingen er vendt og vi er på vej i den rigtige retning, men det kunne jo godt gå lidt hurtigere.

Bedste hilsner herfra, og endnu engang et stort TAK for opbakningen, samt et stort tillykke til alle valgte socialdemokrater 🌹

Peder Key Kristiansen, FT Kandidat
Socialdemokratiet i Frederikshavn Kredsen

Valgaften for medlemmer af Socialdemokratiet i Frederikshavn Kommune 🌹Se vedhæftede invitation 👍På gensyn til en forhåbe...
24/03/2026

Valgaften for medlemmer af Socialdemokratiet i Frederikshavn Kommune 🌹
Se vedhæftede invitation 👍
På gensyn til en forhåbentlig god og glad aften 😊
Kærlig hilsen Peder Key Kristiansen og Socialdemokratiet i Frederikshavn Kommune

Endnu en dejlig dag i godt vejr i demokratiets tjeneste 🌹Tak for mange gode snakke til jer, der kiggede forbi 😊Og en hel...
21/03/2026

Endnu en dejlig dag i godt vejr i demokratiets tjeneste 🌹

Tak for mange gode snakke til jer, der kiggede forbi 😊

Og en helt særlig tak til Bjarne Laustsen, der rev nogle timer ud af kalenderen for at bakke hans efterfølger op 🙏

Stem lokalt - stem Socialdemokratisk.
Sæt kryds ved Peder Key Kristiansen på tirsdag 😊🌹💯❌️

Mød vores lokale Folketingskandidat, Peder Key Kristiansen i gå-gaden i Frederikshavn i morgen Lørdag den 21. marts fra ...
20/03/2026

Mød vores lokale Folketingskandidat, Peder Key Kristiansen i gå-gaden i Frederikshavn i morgen Lørdag den 21. marts fra kl. 10 - 12 😊

Peder er at træffe i den røde pavillon ved Tordenskjoldsstatuen, og han håber, at rigtig mange har lyst til at kigge forbi og få en politisk snak 👍

Alle spørgsmål er meget velkomne. Kom glad forbi 🌹

Rigtig god valgdag til alle💪🅰️💪
18/11/2025

Rigtig god valgdag til alle💪🅰️💪

I dag er det valgdag.
Og når jeg ser tilbage på de mange uger – ja, faktisk over 100 dage – vi har været i gang, så er det ikke tal eller møder, jeg tænker på. Det er menneskerne. Samtalerne. De øjeblikke hvor nogen lige trak mig til side og sagde: “Må jeg fortælle dig noget?”
Jeg har haft mange møder, der har gjort indtryk på mig.
Et af dem var med Birthe, tidligere ansat på specialområdet. Hun mindede mig om, hvor meget de svageste børn kan – når de får tid, ro og voksne, der ikke kun ser deres udfordringer, men også deres muligheder.

Og Birthe blev fulgt af så mange andre.
I Strandby Aktivitetscenter sad jeg med Peter og flere andre og talte både ældrepleje og tryghed i vores land.

Anne tog sig tid til at forklare alle nuancerne i et arbejde, der hver dag balancerer omsorg, faglighed og virkelighedens pres.

I Dybvad viste Jesper mig, hvad der binder en lille by sammen – og hvad der får den til at blomstre, når vi støtter den rigtigt.

I Voerså gav Iben mig en bustur rundt i hele skoleafdelingsdistriktet, så jeg kunne se tingene med egne øjne.

I Gærum hvor forældregruppen med Kirstine i spidsen ville fortælle mig rigtig meget om, hvad der sker i deres by.

Og i Thorshøj stod jeg foran den gamle skole med hele holdet bag de lokale projekter, der får et lille samfund til at føles stort.
Jeg har gået med Natteravnene i nattelivet og set, hvor meget det betyder, når frivillige tager ansvar, selvom de ikke behøver.

Jeg har talt med Mads, Mona, Bent og Gurli fra handicaporganisationerne om, hvordan vi sikrer, at mennesker ikke falder mellem to stole.
Med Aksel fra Handicaprådet og Michael i kørestol om tilgængelighed og den rummelige kommune.

Og hos EGU Transport viste Gitte og Kim mig, hvad det betyder, når unge med de største udfordringer endelig oplever, at nogen tror på dem.

Og så var der mødet med Jerry Mikula, som begyndte med en besked på Facebook og endte med en samtale over et par øl på Tordenskjold.
Han tog sin kone Lone med – og hendes engagement i Peer-uddannelsen er enormt smittende. Det er mennesker som dem, der minder mig om, hvorfor vi skal have de rigtige tilbud, de rigtige fællesskaber og de rigtige muligheder til dem, der har brug for et skub videre.

Jeg kunne nævne endnu flere:
Kirsten fra gågaden, Michael fra Gymnasiet, Pauli, BUPL, FOA, Danmarks Lærerforening, boligforeningen, virksomhederne – og jer, der stoppede mig på gaden.

Nogle af jer står i opslagene på min side – andre gør ikke.
For der har også været samtaler, som kun er mellem os. Samtaler om skæbner og sårbarhed. Dem deler jeg ikke. Men jeg bærer dem med mig.

Vi har holdt borgermøder om alt det, der ofte bliver fejet væk:
Autocamping og byudvikling i Skagen.
Skolerne som ikke skal lukkes, drøftede vi i Ravnshøj.
Forholdene på omsorgsområdet blev vendt i Bangsbo.
Kulturen. Erhvervsvenligheden.
Vi har villet snakke om alt det svære, så vi kan stå med en ren tavle efter valget. Ikke hemmeligheder, ikke fortielser – men klare øjne og ærlig snak.

Og midt i alt det her har jeg også haft mit eget liv med mig.
Jeg begynder nok at ligne de 48 år, jeg også er.
Min far på valgplakaten har fulgt med fra sidelinjen – ikke med tvivl, men med omsorg.
“Husker du at passe på dig selv?” spørger han.
Tak for din omsorg, far. For politik er hårdt, men det er også fyldt med mennesker, der holder én oppe.

I dag er det jer, der bestemmer.
Jeg håber, I kan mærke, at jeg har lyttet.
At jeres historier betyder noget.
At jeg vil skabe forandringer sammen med jer – ikke forbi jer.
Tak for hver samtale, hvert smil, hver stikpille, hver bekymring og hver idé.
Det har været en lang valgkamp. Men en god en.
Og jeg er klar til at arbejde videre efter valgdagen.
God valgdag.
Og tak for alt, I har delt med mig.

04/11/2025

Klar besked, Tak.

I går var jeg sammen med Tina, Roald, Camilla, Kristian, Pia og Kirstine. Seks engagerede forældre, som brænder for én ting: at gøre Gærum Skole til en god skole med liv, fællesskab og stærke rammer for børn og lærere.

Når jeg spørger Kirstine, hvor mange elever de tror, de kan få, hvis de får lov at forme skolen, som de drømmer om, smiler hun stort og siger: “Vi kan sagtens blive 100 elever.”
Det er fantastisk. Den slags engagement skal vi politikere ikke ødelægge, vi skal understøtte det.

Jeg lovede Tina, Roald, Camilla, Kristian, Pia og Kirstine, at jeg vil kæmpe utrætteligt for, at Gærum får lov til at være lige præcis den skole, de ønsker i Gærum. Og det skal vi gøre blandt andet ved at give venneforeningen frihed til at støtte skolen, som de finder bedst.

De bad mig være positiv, ellers fik jeg ikke lov at tage billedet. Og de har ret. De går til opgaven med energi og tro på, at det kan lade sig gøre. Men jeg må også sige det klart: Vi skal have en tydelig politisk retning.
For hvis vi bare ser passivt til, så uddør de lokale initiativer, som faktisk kan skabe en bedre kommune.

Derfor er her Socialdemokratiets klare retning: Vi lukker ikke Gærum. Vi lukker ikke nogen skole i kommunen. Tværtimod støtter vi de stærke kræfter, der bakker op om dem.

Det haster med klare udmeldinger, for vi driver gæk med kræfterne i de lokale samfund, når vi taler uden retning. Og det vil vi ikke være med til.
Så fri os for uforståeligt managementsprog. Meld klart ud, så man forstår det i Gærum, Voerså, Ålbæk, Ravnshøj, Dybvad, Hørby, Strandby, Østervrå, Sæby, Skagen og Frederikshavn.
Det handler om virkeligheden derude – ikke om powerpoint-præsentationer og fine rapporter.

Adresse

Frederikshavn

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Socialdemokratiet Frederikshavn Kommune sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Socialdemokratiet Frederikshavn Kommune:

Del