Der er GULD i skraldet - sortér dit affald

Der er GULD i skraldet - sortér dit affald Giv den gas og sortér så meget affald som muligt til genbrug. Det er billigere og langt bedre for miljøet at genbruge end det er at producere nye ting

Team Affald og Genbrug i Billund Kommune. Siden er en del af vores Informationskampagne 2017, med budskabet om at der er guld i genanvendelse af ressourcer og at det virkelig kan betale sig at sortere sit affald korrekt.

21/01/2021

SE HER: Der er stadig GULD i skraldet! Nu kan du hente Billund Kommunes nye Affaldsapp!

23/01/2019

Konkurrencetid!

Vi får snart nye genbrugsbiler, og kunne godt bruge din hjælp til at designe hvordan de skal se ud på siderne. Det kan være alt fra et billede til et slogan - alt er velkomment :)

Vi udlodder 2 biografbilletter med sodavand og popcorn til den mest kreative, så kom med dit bud!

Send dit forslag til [email protected] eller læg det her på siden inden 1. februar.

Stort tillykke til vinderne af vores julekonkurrence!Stort tillykke til Liset, Sejr og Storm, som er vinderne af vores j...
14/12/2017

Stort tillykke til vinderne af vores julekonkurrence!

Stort tillykke til Liset, Sejr og Storm, som er vinderne af vores jule-affaldskonkurrence!

Sejr og Storm har lavet en super flot julekalender af toiletruller, som de har samlet hele året. Et flot juletræ flydt op med julegodter. En virkelig god og kreativ ide!

Glædelig jul og rigtig god tur i biografen!

Synes du også, at skraldet flyder i midtbyen?Så hjælp os! Det ta’r kun 2 minutter.Ingen af os synes, det er fedt, at det...
30/11/2017

Synes du også, at skraldet flyder i midtbyen?
Så hjælp os! Det ta’r kun 2 minutter.
Ingen af os synes, det er fedt, at det flyder med skrald i midtbyen. Det har vi sat os for at gøre noget ved.
Men vi har brug for din hjælp til at kunne komme videre!
I det vedhæftede link er der 7 spørgsmål, som vi håber, du vil svare ærligt på. Dine besvarelser er en stor hjælp i arbejdet med at få fjernet skraldet i bymidten: https://podio.com/webforms/19958289/1354646
🚮🚬

Ho ho ho! Vi kører i julens anledning vores månedlige affaldskonkurrence med juletema! Det er nemt og alle kan deltage! ...
17/11/2017

Ho ho ho! Vi kører i julens anledning vores månedlige affaldskonkurrence med juletema!

Det er nemt og alle kan deltage! Vinderen får en tidlig julegave i form af to biografbilletter med sodavand og popcorn!

Så hvad venter du på? :) Find din kreative side frem og tag et flot billede inspireret af JUL, guld, og dit affald!

Send billedet ind til os på [email protected], her på Facebook eller læg det på Instagram .

Mangler du inspiration? Så følg os her på Facebook! Her kan du finde inspirations-billeder og selvfølgelig se alle de flotte vinderbilleder!

Glædelig jul!

Stort tillykke til vinderne af oktober måned!Stort tillykke til Per Hansen og børn, som er vinderne af oktober måneds af...
03/11/2017

Stort tillykke til vinderne af oktober måned!

Stort tillykke til Per Hansen og børn, som er vinderne af oktober måneds affaldskonkurrence!

”Så kører bussen”. Børnene har været kreative og lavet en bus ud af en papkasse fra en fødselsdagsgave. Nu kan Halloween-”Heksen” Anemone komme rundt i det ganske land uden kosten.

Rigtig god tur i biografen!

Genbrugspladsen i Vorbasse er genåbnet!I Vorbasse var den røde snor skiftet ud med plantningen af to æbletræer, som tegn...
24/10/2017

Genbrugspladsen i Vorbasse er genåbnet!

I Vorbasse var den røde snor skiftet ud med plantningen af to æbletræer, som tegn på at den nye genbrugsplads nu er indviet. Ikke blot er genbrugspladsen blevet renoveret og fornyet, men den er nu også blevet døgnåben. Genbrugspladsen er nr. 2 i rækken ud af fire genbrugspladser, som kommer til at blive drevet af borgerne i Billund Kommune, dvs. den fremover vil blive drevet af frivillige.

Læs artiklen fra JydskeVestkysten om åbningen af den flotte genbrugsplads her: http://www.jv.dk/billund/Frivillige-skal-drive-Vorbasses-nye-genbrugsplads/artikel/2551818

Du kan også læse om hvilke affaldsfraktioner du må aflevere, samt hvornår der er vejledere på pladsen, på Billund Kommunes hjemmeside: https://billund.dk/affald-og-genbrug/borger/genbrugspladser/genaabning-af-vorbasse-genbrugsplads/

Genbrugspladsen i Vorbasse er fremover døgnåben. Men som den største forandring fra tidligere, vil den fremover blive drevet af frivillige.

Se her! Du kan stadig nå at deltage i Billund Kommunes månedlige affaldskonkurrence for oktober måned!Det er nemt og all...
17/10/2017

Se her! Du kan stadig nå at deltage i Billund Kommunes månedlige affaldskonkurrence for oktober måned!

Det er nemt og alle kan deltage! Vinderen får to biografbilletter med sodavand og popcorn!

Så hvad venter du på? :) Find din kreative side frem og tag et flot billede inspireret af GULD og dit affald.
Send billedet ind til os på [email protected], her på Facebook eller læg det på Instagram .

Mangler du inspiration? Så følg os her på Facebook! Her kan du finde inspirations-billeder og selvfølgelig se alle de flotte vinderbilleder!

Stort tillykke til vinderne af september måned!Stort tillykke til Bastian Hartmann og morfar, som er vinderne af septemb...
03/10/2017

Stort tillykke til vinderne af september måned!

Stort tillykke til Bastian Hartmann og morfar, som er vinderne af september måneds affaldskonkurrence!

Bastians morfar har lavet denne fantastiske lampe af en plejlstang fra en lastbilmotor. Et rent kunstværk!

Rigtig god tur i biografen!

Tak til alle der deltog ved feståbningen af Borgernes Genbrugsplads i Filskov!Solen skinnede, musikken spillede og der b...
28/09/2017

Tak til alle der deltog ved feståbningen af Borgernes Genbrugsplads i Filskov!

Solen skinnede, musikken spillede og der blev grillet pølser, da snoren til Filskov Genbrugsplads blev klippet her i lørdags. Det er den første i en række af fire genbrugspladser, som kommer til at blive drevet af borgerne i Billund Kommune. Det er også den første genbrugsplads i Danmark, som benytter de nye flotte nationale affalds-piktogrammer på skiltene!

En rigtig dejlig og vellykket dag!

Skynd dig! Du kan stadig nå at deltage i Billund Kommunes månedlige affaldskonkurrence for september måned!Det er nemt o...
19/09/2017

Skynd dig! Du kan stadig nå at deltage i Billund Kommunes månedlige affaldskonkurrence for september måned!
Det er nemt og alle kan deltage! Vinderen får to biografbilletter med sodavand og popcorn!

Så hvad venter du på? :) Find din kreative side frem og tag et flot billede inspireret af GULD og dit affald.

Send billedet ind til os på [email protected], her på Facebook eller læg det på Instagram .

Mangler du inspiration? Så følg os her på Facebook! Her kan du finde inspirations-billeder og selvfølgelig se de flotte vinderbilleder fra april, maj, juni, juli og august måned.

Adresse

Jorden Rundt 1
Grindsted
7200

Telefon

+4579727122

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Der er GULD i skraldet - sortér dit affald sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Der er GULD i skraldet - sortér dit affald:

Del