Socialdemokratiet i Hillerød

Socialdemokratiet i Hillerød Følg med i Socialdemokratiet i Hillerøds politiske arbejde Dette er den officielle side for den socialdemokratiske partiforening i Hillerød.

01/06/2026

🚒 Vi skal have et stærkere beredskab i Hillerød

På kommunalbestyrelsens møde onsdag slog Kirsten et slag for et bedre og mere robust beredskab.

Det handlede konkret om brandberedskabet, men også mere bredt om vores samlede beredskab og det såkaldte 3 døgns beredskab.

Allerede i januar foreslog vi borgmesteren, at Hillerød Kommune inviterer borgere, foreninger og institutioner til et fælles møde om beredskab. Mange tænker allerede over, hvilken rolle de selv kan spille i en krisesituation, men jeg tror også, mange savner et tydeligere udspil fra kommunen.
Vi håber at sagen snart kommer på, så vi kan komme videre og ikke ligger stille flere måneder endnu.

Hvis man kigger til Allerød kan man se at et overvældende antal borgere meldte sig til et lignende møde. Det viser, at interessen og behovet er der. Sådan et initiativ bør vi også tage i Hillerød, og vi fortsætter med at presse på for det.

For os handler det både om tryghed og om fællesskab. Om at give borgere viden om, hvad man selv kan gøre, men også vise hvordan foreninger, institutioner og lokale fællesskaber kan hjælpe hinanden, hvis en alvorlig situation opstår.

Samtidig skal selve brandberedskabet styrkes.

Hillerød har et af landets billigste beredskaber. Derfor er det også positivt, at der nu lægges op til et kvalitetsløft med mere fuldtidsberedskab, bedre muligheder for rekruttering og mere tid til uddannelse og øvelser.

Vi havde gerne set et endnu større løft, men den foreslåede model er et klart skridt i den rigtige retning, og vi håber, den bliver gennemført hurtigt.

Til sidst skal der lyde en stor tak til både fuldtids- og deltidsbrandfolk samt de frivillige i beredskabet. Tak for den enorme indsats I gør for vores sikkerhed og tryghed 🚒

29/05/2026

Vores byrådsmedlem Martin Hækkerup holdte en stærk og personlig tale om tidlig indsats i forbindelse med beslutningen om at installere en loftlift i en specialgruppe i Hillerød 🫶🌹

19/05/2026

Metin Deniz-Socialdemokratiet skriver:

"Vi har i Socialdemokratiet sagt nej til besparelser på dagplejen hele vejen igennem. Derfor glæder det mig, at flere partier nu også går offentligt ud og fortæller, at dagplejen ikke skal forringes.

Jeg håber derfor, at vi nu kan samle et bredt flertal om at fjerne spareforslaget helt, så børn, forældre og dagplejere kan få ro og tryghed🌹"

Så er det i morgen der er oplæg om Ungarns fremtid efter Orban. Vi håber at se mange af jer til en spændende snak helt i...
16/05/2026

Så er det i morgen der er oplæg om Ungarns fremtid efter Orban. Vi håber at se mange af jer til en spændende snak helt inde i kernen af beslutninger og strategi for at vælte Orban, og for at forme fremtidens Ungarn 👏❌

12/05/2026

Orban er væk - hvad skal der ske nu i Ungarn?

Kedelhuset søndag den 17. maj kl. 15-16.30.

Ungarn har betydning for mange flere end ungarerne selv.
Zita Gurmai, ungarsk politiker og formand for den europæiske socialdemokratiske kvindeorganisation PES Women, vil fortælle om, hvad der nu skal ske i Ungarn.
Efter 16 år med Viktor Orbán ved magten står Ungarn ved et politisk vendepunkt.

Ved parlamentsvalget den 12. april lykkedes det Péter Magyar og hans konservative, pro-europæiske parti Tisza at vinde en historisk sejr over Orbán og Fidesz. Valget har ikke bare ændret magtbalancen i Budapest. Det har også åbnet et nyt kapitel for Ungarns forhold til EU, retsstaten, demokratiet og den politiske opposition.

For at slippe for Orban fandt partierne i oppositionen sammen om at støtte Tisza. Derfor er der nu kun tre partier i det ungarske parlament.

Mødet er på engelsk.

Kirsten Jensen, tidligere borgmester i Hillerød og tidligere medlem af Europa-Parlamentet, byder velkommen og er ordstyrer.

Tid: 17. maj kl. 15.00-16.30

Sted: Kedelhuset som ligger bag Hillerød Bibliotek.

Arrangør: Socialdemokratiet i Hillerød og Europa-Bevægelsen.

Arrangementet er blevet til med støtte fra Europa-Nævnet.

🌹 1. MAJ I HILLERØD 🌹Vi glæder os til at fejre arbejdernes internationale kampdag sammen med jer!Kom og vær med til en d...
20/04/2026

🌹 1. MAJ I HILLERØD 🌹

Vi glæder os til at fejre arbejdernes internationale kampdag sammen med jer!

Kom og vær med til en dag med fællesskab, politiske taler, livemusik og aktiviteter for hele familien midt i Hillerød.

Programmet kan I se på den fine plakat, men er som følgende:

Kl. 09.00: Morgenmøde hos 3F Frederiksborg (morgenbrød og kaffe)☕️🍞
Kl. 11.00: Optog gennem byen med fanerne 🚩
Kl. 12.00: Arrangement på Torvet med taler, debat, musik og børneaktiviteter🗣️🎼👶👧👦

På scenen kan du bl.a. opleve politisk debat med vores egen Fie Hækkerup og andre stemmer fra venstrefløjen.

Og på torvet kan du møde flere af vores gode byrådsmedlemmer 🌹🚩

Vi håber, du vil være med 💪🌹

Vores gode byrådsmedlemmer er igen i debatspalterne. Denne gang er det Martin Hækkerup, som er ude med et budskab om off...
15/04/2026

Vores gode byrådsmedlemmer er igen i debatspalterne. Denne gang er det Martin Hækkerup, som er ude med et budskab om offentlig transport:

Det handler om at bruge pengene der, hvor de virker bedst: flere afgange, bedre forbindelser og målrettede løsninger på de strækninger, hvor mange faktisk kan flyttes fra bil til bus.

Konservatives forslag om gratis busser vil løbe op i 40 millioner kroner om året. Det er uffatteligt mange penge at bruge på en løsning, der ikke ser ud til at løse det problem, den er sat i verden for at løse.

Læs med i kommentarfletet hvor debatindlægget af sat ind:

Hvad koster det?
Det spørgsmål stillede vi flere gange Konservative i Hillerød under valgkampen, da de foreslog at gøre ALLE busser i Hillerød kommune gratis.
Først ville de ikke rigtig svare, så prøvede de at spise alle af med at det kostede nok omkring 8 millioner som i Fredericia (kun bybusser).
Nu er svaret så kommet: 40 millioner! Og de har stadig ikke svaret på hvor de penge skal spares.

Jeg ser med en vis frygt frem til budgetforhandlingerne de næste par år, for der risikerer at ligge store nedskæringer at vente, medmindre Konservative indrømmer at deres valgønske mere var varm luft for at få stemmer.

Derudover så vurderer Hillerød Kommune heller ikke at gratis busser vil have den store effekt på trængslen af biler, som ellers var årsagen til forslaget. Det vil nemlig i langt højere grad for fodgængere og cyklister over i busserne.

Jeg har skrevet et debatindlæg om hvordan vi i Socialdemokratiet mener at man fornuftigt bør investere penge i offentlig transport. Vi skal sikre bedre fremkommelighed for busserne i Hillerød og mere og bedre forbindelse mellem land og by. Kvaliteten og kvantiteten af busdriften betyder nemlig mere end prisen på billetten.

Det nytter ikke noget at billetten er gratis, hvis bussen slet ikke kommer.

Vi er for fornuftige investeringer i offentlig transport og det tager vi med til budgetforhandlingerne.

Se link i kommentarfeltet.

09/04/2026

Læs her Metins gode læserbrev om Klub Vest:

"KlubVest er drevet af engagerede frivillige, der giver deres tid, energi og hjerte 💙

KlubVest er et lokalt tilbud, hvor børn og unge kan mødes i trygge rammer, være en del af et fællesskab og få gode oplevelser sammen – både i huset og ude af huset med aktiviteter som fodboldkampe, ture i skøjtehallen og madaftener.

Hver torsdag samles 45-60 børn og unge. De kommer fra alle samfundslag, og netop dét er en stor styrke. Her mødes man på tværs, bliver en del af et fællesskab og oplever, at man hører til. Det er sundt. Det er vigtigt. Og det er noget, vi har brug for mere af.

Uge efter uge skaber de frivillige tryghed, relationer og gode oplevelser for vores børn og unge.

Det fortjener kæmpe respekt.

Og nu er der også startet KlubVest+ – et tilbud for børn med autisme, som afholdes én gang om ugen.

Det er et vigtigt skridt. For alle børn og unge har brug for fællesskaber, men ikke alle fællesskaber passer til alle. Med KlubVest+ skabes der plads til, at flere børn kan være med på deres egne præmisser, opbygge relationer og blive en del af et socialt fællesskab.

Det er præcis sådan, vi forebygger mistrivsel og styrker fællesskabet.

I Socialdemokratiet (A) har vi allerede været med til at sikre mere støtte til KlubVest de seneste år, blandt andet til indretning og via Basen (SSP), som stiller 1-2 medarbejdere til rådighed hver torsdag.

Men vi skal gøre mere.

For det her bæres i høj grad af frivillige kræfter og de løfter en opgave, som har enorm betydning for vores børn og unges trivsel. Derfor ønsker vi, at KlubVest bliver en fast del af budgettet fremadrettet.

For det, de beder om, er beskedent.
Men det, de giver igen, er uvurderligt.

Fællesskaber som KlubVest er ikke bare vigtige, de er helt afgørende 💫

Tak til jer, der er der for vores børn og unge.

På vegne af Socialdemokratiet Hillerød

Bedste hilsner
Metin Deniz
Socialdemokratiet"

https://www.sn.dk/art6544313/hilleroed-kommune/debat/politiker-vi-skal-goere-mere-for-de-frivillige-som-har-enorm-betydning-for-vores-boern-og-unges-trivsel/?utm_term=Autofeed&k5a_c=t_eb&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwZnRzaARDehFleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEetqkGYRyoize4N_ozi7yyfOXB6BUXodlZb8qQkP1u3zsLm9I46IaSc8RTHno_aem_VGbb21gl_lWYL0reXTDh2g&r=q7act7ns =1775657425

Adresse

Hillerød

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Socialdemokratiet i Hillerød sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Socialdemokratiet i Hillerød:

Del