25/11/2014
Kære alle nuværende og tidligere brugere af Ungdomshuset Zonen. Eftersom at det nye Vendsyssel Teateroplevelseshus, skal ligge på vores adresse, er det mig med stor sorg at fortælle at Zonen skal rives ned og dermed lukker. Lukningen af Zonen vil finde sted i slutningen af november måned. Men i og med at Zonen har den historie som den har, er planen, at kommunen i 2015 forhåbentligt åbner et nyt ungdomshus i kælderen på Vendelbohus hvor de gamle traditioner og værdier, som Zonen har opbygget gennem mange års erfaring med arbejdet med unge mennesker, stadig ville være byggestenene i det nye hus. Vi Håber at vi allerede i december skal flytte inventaret op på Vendelbohus og dermed starte opbygningen af det nye Ungdomshus, men dette er endnu ikke helt fastlagt, da vi i spænding stadig venter på svar fra kommunen. Det er også med stor sorg at meddele at Zonens nuværende personale vil tage afsked med Zonen i slutningen af 2014. Efterfølgende vil der, hvis det nye ungdomshus åbner, være en daglig leder som vil stå for husets trivsel og gang.
Zonen åbnede 1. september 2001 og har lige siden været et samlingspunkt for byens unge. For hundrede vis af unge mennesker har Zonen været med til at skabe uforglemmelige minder og samtidigt har Zonen været med til af få mange drømme realiseret til virkelighed. Zonen tilstedeværelse har resulteret i uddannelser og kammeratskaber for livet. Dette vil aldrig blive glemt og for mange vil enden af Jernbanegade ikke være helt det sammen uden Zonen.
Jeg har samlet nogle af citaterne fra Zonens Gæstebog, hvor brugerne på skrift gennem årene, har udtalt sig om Zonen.
”Hva, så? Tak for at i har åbnet dette sted, så os unge mennesker har et sted at hænge ud. Nu er det jo snart jul, også skal vi have gaver, og det er dejligt. God jul og godt nytår alle sammen. Kram Michelle Klit” 2003
” Hej der. Zonen er et fedt sted at være, skriver fordi jeg keder mig, men tåger for meget til at vide hvad jeg skal skrive. Whoopti-f**king-doo God Weekend Knus Smølf (alias Louise – eller omvendt ” 13/10-2005
”Naveed var her, er her, og vil være her. ZONEN ER COOL” 03/04-2013
” Tak Zonen for alle disse mange år. Har nu kommet her i de seneste 6 år og det er et fedt sted for unge mennesker der måske her det lidt svært med skolen og kammeraterne, her kan man komme og være sig selv og få nye venner som man kan have til evig tid og minderne med.