Konservativ Ungdom i Hjørring

Konservativ Ungdom i Hjørring Vi er Konservativ Ungdom i Hjørring. Dit lokale ungdomsparti, der kæmper for konservativ indflydelse.

Midt i valgkampen blev der også tid til Konservativ Ungdoms Landsråd 2026 💚En weekend fyldt med politik, stærke taler og...
20/03/2026

Midt i valgkampen blev der også tid til Konservativ Ungdoms Landsråd 2026 💚

En weekend fyldt med politik, stærke taler og gode diskussioner – men heldigvis også masser af hygge.
Blandt andet med en skøn gallamiddag lørdag aften ✨

Alt i alt en virkelig god weekend, hvor man også fik set venner fra hele landet 🇩🇰

KU – TAK! 🙏🏻💚

🍀𝐆𝐄𝐍𝐄𝐑𝐀𝐋𝐅𝐎𝐑𝐒𝐀𝐌𝐋𝐈𝐍𝐆 𝟐𝟎𝟐𝟓 𝐈 𝐊𝐎𝐍𝐒𝐄𝐑𝐕𝐀𝐓𝐈𝐕 𝐔𝐍𝐆𝐃𝐎𝐌 𝐈 𝐇𝐉Ø𝐑𝐑𝐈𝐍𝐆🍀I dag fik vi afholdt vores årlige generalforsamling i KU Hjørrin...
08/02/2025

🍀𝐆𝐄𝐍𝐄𝐑𝐀𝐋𝐅𝐎𝐑𝐒𝐀𝐌𝐋𝐈𝐍𝐆 𝟐𝟎𝟐𝟓 𝐈 𝐊𝐎𝐍𝐒𝐄𝐑𝐕𝐀𝐓𝐈𝐕 𝐔𝐍𝐆𝐃𝐎𝐌 𝐈 𝐇𝐉Ø𝐑𝐑𝐈𝐍𝐆🍀

I dag fik vi afholdt vores årlige generalforsamling i KU Hjørring, hvor vi fik valgt ny bestyrelse.

Den nye bestyrelse består af følgende:

Formand: Pernille Kjul Knudsen
Næstformand: Kenneth Birch

Bestyrelsesmedlemmer: Bertram Møller, Julie Nielsen, Rasmus Korsgaard.

Byrådsmedlem, Mathias Holger Nielsen, var dirigent til generalforsamlingen, og takkede af efter 8 år i bestyrelsen - tusind tak for din indsats! 💚

Derudover havde vi besøg af vores gode venner fra KU Aalborg, og fik hilst på deres nye formand, Gabriel Aaen - vi ser frem til et fortsat godt samarbejde i 2025.

Bestyrelsen ser frem til det kommende år med flere sociale, faglige og festlige begivenheder🍀

VI HOLDER FILMAFTEN🍿🎬Vi har her til aften flyttet de bløde møbler ind i Den Blå Sal i Den Gamle Arrest, hvor vi i aften ...
02/12/2023

VI HOLDER FILMAFTEN🍿🎬

Vi har her til aften flyttet de bløde møbler ind i Den Blå Sal i Den Gamle Arrest, hvor vi i aften holder filmaften!🤩

Vi starter aftenen med en god juleklassiker, da vi jo er gået ind i december måned, så Alene Hjemme er hermed igang!🏠😱

💚MØD ELLEN💚“Jeg meldte mig ind i KU, fordi jeg efter skolevalg i folkeskolen begyndte at følge mere med i kommunalpoliti...
14/11/2023

💚MØD ELLEN💚

“Jeg meldte mig ind i KU, fordi jeg efter skolevalg i folkeskolen begyndte at følge mere med i kommunalpolitik, og interessen for at vide hvorfor og hvordan politiske beslutninger blev taget voksede. Jeg kendte i forvejen flere som var medlemmer af både KU og Det Konservative Folkeparti og det lå derfor lige til højrebenet, at det var der jeg skulle udvikle min politiske interesse.🤔

Udover en masse fede lokale arrangementer, så var jeg til mit første landsråd i 2023, og det var en af de bedste politiske oplevelser jeg har haft. At mærke så stort et fællesskab, hvor man samtidig ikke behøver at være enige om alt, var virkelig en øjenåbner. Det kan virkelig anbefales, og jeg fortryder kun at jeg ikke havde gjort det tidligere.💚

Jeg synes det er et skønt fællesskab som kun er blevet bedre efter jeg er blevet mere engageret i det. Jeg ser altid frem til vores arrangementer, især til at møde nye mennesker med samme politiske standpunkt som mig. Derudover bliver jeg mere og mere opsat på at informere om, at KU og ungdomspartierne generelt ikke bare er politik, men også et kæmpe fællesskab, hvor der er plads til alle, uanset om man er til politisk debat eller bare et par øl/sodavand i godt selskab. At vi så deler samme politiske holdning er kun en bonus.🤩

🍀DU SKAL MELDE DIG IND I KU FOR:

1. Oplevelserne - både lokalt og på tværs af landet.

2. Menneskerne - man finder venner for livet

3. Stemningen - hvis der er noget vi kan, så er det at skabe god stemning!”

TAK FOR EN FANTASTISK VINSMAGNING🍇❤️Vi vil gerne takke jer alle for at deltage i vores utroligt vellykkede vinsmagning i...
08/10/2023

TAK FOR EN FANTASTISK VINSMAGNING🍇❤️

Vi vil gerne takke jer alle for at deltage i vores utroligt vellykkede vinsmagning i går aftes! Det var en aften fyldt med gode samtaler, skønne vine og fantastisk selskab🤩

Vi vil også gerne takke vores dygtige vinekspert, der guidede os gennem smagningerne og delte sin ekspertise med os.

Vi ser frem til efterårets arrangementer, hvor vi håber du kigger forbi❤️

Tak for en helt uforglemmelig aften!🥳

I MORGEN ER DER VINSMAGNING🍷❤️ Vi har fået vores helt egen vinekspert Anton, til at komme og fortælle lidt om de 6 vine ...
06/10/2023

I MORGEN ER DER VINSMAGNING🍷❤️

Vi har fået vores helt egen vinekspert Anton, til at komme og fortælle lidt om de 6 vine vi skal smage - og det er vin i særklasse, der er hentet hjem!😋

En af vinene kommer eksempelvis fra VERDENS 10. BEDSTE VINPRODUCENT🏆🍇, og slår vinproducenter såsom Opus One og Chateau Margaux, hvor en vin koster fra 3.000kr og op, pr. flaske!🤯

HVOR OG HVORNÅR SKER DET?

📅 Lørdag d. 7. oktober
⏰ 19:00-23:00
📍 Jernbanegade 12, 9800 Hjørring

Det koster kun 150kr, og for det får du en oplevelse uden lige - Anton har altså været i gavehumør!🎁

🎟️ KØB BILLETTER HER:
https://konservativungdomhjoerring.nemtilmeld.dk/4/

Du er også velkommen, selvom du ikke er medlem af KU. Så tag en ven under armen, og kom til vinsmagning - vi glæder os til at se dig❤️

VINSMAGNING PÅ LØRDAG🍷❤️ Den står endnu engang på vores fantastiske vinsmagning. Denne gang har vi taget et step op - og...
04/10/2023

VINSMAGNING PÅ LØRDAG🍷❤️

Den står endnu engang på vores fantastiske vinsmagning. Denne gang har vi taget et step op - og DU skal med!

Vi har fået vores helt egen vinekspert Anton, til at komme og fortælle lidt om de 6 vine vi skal smage - og det er vin i særklasse, der er hentet hjem!😋

HVOR OG HVORNÅR SKER DET?

📅 Lørdag d. 7. oktober
⏰ 19:00-23:00
📍 Jernbanegade 12, 9800 Hjørring

Det koster kun 150kr, og for det får du en oplevelse uden lige, med smagning af hele 6 fantastiske vin - Anton har altså været i gavehumør!🎁

🎟️ KØB BILLETTER HER:
https://konservativungdomhjoerring.nemtilmeld.dk/4/

Du er også velkommen, selvom du ikke er medlem af KU. Så tag en ven under armen, og kom til vinsmagning - vi glæder os til at se dig❤️

I dag fejrer vi, at Danmark blev befriet for 78 år siden.🇩🇰Samtidig mindes vi alle de tapre helte, der gav det ultimativ...
04/05/2023

I dag fejrer vi, at Danmark blev befriet for 78 år siden.🇩🇰

Samtidig mindes vi alle de tapre helte, der gav det ultimative offer for vores allesammens frihed. Derfor tænder vi et lys til at ære deres minde i aften.

Mange modstandsfolk var medlemmer af Konservativ Ungdom. En af dem var Kim Malthe-Bruun. Læs hans sidste og rørende afskedsbrev til sin mor her:

“Vester Fængsel, Tysk Afd., Celle 411. 4. april 1945

Jeg er sammen med Jørgen, Niels og Ludvig i dag blevet stillet for en krigsret. Vi blev dømt til døden.

Jeg ved, at du er en stærk kvinde, og at du vil tage dette, men, hører du, det er ikke nok, at du tager det, du skal også forstå det.

Jeg er kun en lille ting, og min person vil meget snart være glemt, men den idé, det liv, den inspiration, som fyldte mig, vil leve videre.

Du vil træffe den overalt – i træerne om foråret, i mennesker, du møder på din vej, i et kærligt lille smil, du vil møde det, der måske havde værdi hos mig, du vil elske det, og du vil ikke glemme mig.

Jeg vil få lov til at vokse mig stor og moden, jeg vil leve hos jer, hvis hjerter jeg engang fyldte, og I vil leve videre, for I ved, at jeg er forude og ikke, som du måske først vil mene, bagude.

Du ved, hvad der altid har været min kæreste lyst, og hvad jeg troede, jeg skulle blive.

Følg mig, du kære moder, på min vej, og stands ikke ved det sidste, men ved nogle af de sidste leverum, jeg har haft, og I vil finde noget, som måske vil være værdifuldt for hende, der er min unge, og for hende, der er min moder.

Jeg har vandret ad en vej, som jeg ikke har fortrudt, jeg har aldrig svigtet, hvad der i mit hjerte stod, og jeg synes nu, at jeg kan se en sammenhæng. Jeg er ikke gammel, jeg burde ikke dø, og dog synes det mig så naturligt, så ligetil. Det er kun den bratte måde, der afskrækker os i første nu.

Tiden er kort, jeg kan ikke rigtigt forklare det, men mit sind er fuldkommen roligt. Jeg ville gerne have været en Sokrates, men publikum manglede. Jeg føler den samme ro som han og vil meget gerne have, at I helt forstår det, både du, Hanne og Nitte. Du må hilse Nitte, jeg er fuld af kærlighed til hende og står ved hvert ord, jeg har skrevet til hende.

Hvor er det i grunden mærkeligt at sidde og skrive dette dokument for livet. Hvert ord bliver stående, det kan aldrig gøres godt igen, aldrig slettes, aldrig forandres. – Jeg har så mange tanker. Jørgen sidder her foran mig og skriver konfirmationsbrev til sin datter.

Et dokument for livet. Vi har levet sammen, og nu dør vi sammen, to kammerater. Jeg har siddet sammen med Poul. Vi havde mange forskellige meninger, men han ved, hvad jeg indeholdt, og hvad jeg kan give.

Endelig er der børnene, de har stået mig så nær i den sidste tid, og jeg havde glædet mig til at se dem og leve lidt sammen med dem igen. Mit hjerte har banket af glæde ved tanken om dem, og jeg håber, at de må vokse op til mænd, der ser andet og dybere end vejen. Jeg håber, at deres sind må trives frit og aldrig under ensidig påvirkning.

Hils dem fra mig – min gudsøn og hans bror.

Jeg ser, hvad vej det går i vort land, og jeg ved, at morfar vil få ret, men husk – og det skal I alle huske – at drømmen ikke må være at nå tilbage til den tid inden krigen, men at drømmen for jer alle, unge og gamle, skal være at skabe et ikke ensidigt, men rent menneskeligt ideal, som enhver skal se og føle er et ideal for os alle.

Det er en stor gave, vort land tørster efter, noget, hver lille bondesøn kan se hen til og med glæde føle, at han har del i og arbejder og kæmper for.

Endelig er der hende, der er min. Få hende til at se, at stjernerne endnu tindrer, og at jeg kun var en milesten. Hjælp hende videre, hun kan nu blive meget lykkelig.

I hast – din ældste og eneste søn.

Kim”

💚MØD BERTRAM💚Bertram meldte sig ind i Konservativ Ungdom i Hjørring som 14-årig, tilbage i efteråret 2020🍀Bertram meldte...
17/04/2023

💚MØD BERTRAM💚

Bertram meldte sig ind i Konservativ Ungdom i Hjørring som 14-årig, tilbage i efteråret 2020🍀

Bertram meldte sig ind i KU, i en rimelig ung alder, men vi er slet ikke i tvivl om, han er konservativ. Hans forældre har været at finde på stemmesedlerne til flere forskellige valg, og er faktisk søn til den konservative viceborgmester i Hjørring Kommune, Per Møller. Men Bertram har også selv en interesse for politik, og kan se en hel masse fordele i KU, som kan give kompetencer der også kan bruges i hverdagen.💪🏼

“Jeg meldte mig ind i KU, for at støtte partiet og arbejde for konservativ fremgang. Jeg er selvfølgelig nok lidt påvirket hjemmefra, men jeg har også selv en interesse for politik, og synes det er fedt at KU tilbyder træning i retorik, kommunikation, debat og meget mere.”

Men hvordan synes Bertram så, det har været indtil videre, at være medlem i KU?😃

“Først og fremmest kan jeg sige, at jeg blev overrasket over, hvordan det egentlig er i KU. Jeg havde forventet noget langt mere højtideligt, men har fundet ud af, at det sociale spiller en kæmpe rolle i KU.
Det er et helt unikt fællesskab, hvor der er fokus på at alle skal have det godt. Og jeg må sige, vi hygger os. Det har været utroligt sjovt indtil videre, og jeg tror helt sikkert, der kommer endnu flere sjove stunder i fremtiden.”

Bertrams 3 gode grunde til at melde sig ind:

✅ Det er et fantastisk fælleskab, hvor man har mere tilfælles end man lige tror. Her får man venner for livet.

✅ KU er meget mere end bare politik. Det er i den grad også et socialt fællesskab, hvor man har det sjovt sammen.

✅ Det er ikke så kedeligt, som nogle tror. Vi sidder ikke i jakkesæt og snakker om kedelige politiske emner. Vi laver de ting, som vi har lyst til, og har da selvfølgelig en politisk vinkel på vores arrangementer.

Vi ønsker H. M. Dronningen stort tillykke med fødselsdagen!🇩🇰I dagens anledning har vi købt boller og kage, og hygger li...
16/04/2023

Vi ønsker H. M. Dronningen stort tillykke med fødselsdagen!🇩🇰

I dagens anledning har vi købt boller og kage, og hygger lidt i lokalerne, for at fejre H. M. Dronningens 83 års fødselsdag.🥳

Den står på en stille og rolig eftermiddag, efter vores formandspar har været til hovedbestyrelseskonference i Flensborg - så nu hygger vi!😃

TAK FOR ET GODT LANDSRÅD💚I denne weekend var mere end 250 KU’ere fra hele landet samlet til årets landsråd i Frederiksha...
12/03/2023

TAK FOR ET GODT LANDSRÅD💚

I denne weekend var mere end 250 KU’ere fra hele landet samlet til årets landsråd i Frederikshavn.

Vi har fået valgt formand, næstformand, forretningsudvalg, drøftet vores politiske program og haft en super god weekend sammen med venner fra nær og fjern.💚

Vi glæder os allerede til Konservativ Ungdoms Landsråd 2024!🤩

ÅRETS GALLAMIDDAG TIL KONSERVATIV UNGDOMS LANDSRÅD VAR EN SUCCES!💚Aftenen stod på en lækker 3-retters menu, god underhol...
12/03/2023

ÅRETS GALLAMIDDAG TIL KONSERVATIV UNGDOMS LANDSRÅD VAR EN SUCCES!💚

Aftenen stod på en lækker 3-retters menu, god underholdning, godt selskab og masser af dans og musik - sikke en fornøjelse.

I dag står programmet på fortsat drøftelse af det politiske program, men også valg af formand, næstformand, forretningsudvalg og andre personvalg. Det skal nok blive spændende!🍀

Adresse

Jernbanegade 12
Hjørring

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Konservativ Ungdom i Hjørring sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Konservativ Ungdom i Hjørring:

Del