02/02/2026
Ny bestyrelse, ny formand.
Efter fire år med et stort og engageret arbejde fra Peter Dræbye, hvor både markedsdage og valgkamp har fyldt meget, giver han nu stafetten videre.
Generalforsamlingen pegede på Jesper Hjelm som ny formand, mens flere nye og erfarne kræfter også trådte ind i bestyrelsen.
Sammen fortsætter holdet arbejdet for en tydelig borgerlig stemme i Hvidovre.
Læs det hele i pressemeddelelsen herunder:
---
Pressemeddelelse fra Det Konservative Folkeparti i Hvidovre, 1. februar 2026
Generalforsamling og valg af ny formand
Det Konservative Folkeparti i Hvidovre holdt torsdag d. 29. januar 2026 årets ordinære generalforsamling.
På aftenens møde berettede formanden for Hvidovres vælgerforening, Peter Dræbye, om årets aktiviteter i den lokale forening. Vanen tro, er der brugt mange kræfter på de traditionsrige markedsdage i løbet af sommeren foran Hvidovre Rådhus. Formanden takkede for det store arbejde med at arrangere dagene og for opbakning af medlemmerne.
Kommunalvalget d. 18. november 2025 fyldte en del på mødet, og medlemmerne havde lejlighed til at spørge til valget, konstituering og hvilke emner den konservative gruppe aktuelt arbejder med. Peter Dræbye fortæller: “Jeg er stolt over de mange kræfter alle lagde i valgkampen og det flotte resultat. Efter et historisk godt valg i 2021, havde nogle spået os et dårligt valg, men med 10,4% af stemmerne er Det Konservative Folkeparti stadigvæk det største borgerlige parti i Hvidovre. Nu kan Søren Friis Trebbien, Tina Cartey Hansen og Kenneth Bak også i de næste fire år fortsætte det gode arbejde som borgerlige stemmer, der arbejder. Vi har fået mange betydningsfulde poster og vil arbejde for at rykke Hvidovre i mere borgerlig retning.”
Efter fire år som formand valgte Peter af arbejdsmæssige grunde ikke at genopstille som formand for partiforeningen. En enig generalforsamling valgte Jesper Hjelm som ny formand. Jesper har som næstformand kørt et tæt parløb med Peter og er udover formand også partiets 1. suppleant i kommunalbestyrelsen. Han udtaler “Jeg er taknemmelig og ydmyg over for opgaven. Nu skal vi i arbejdstøjet. Det forpligter at være det tredie største parti i Hvidovre, så jeg vil arbejde for, at partiet bliver en endnu tydeligere stemme og alle borgeres garant for sund fornuft og ordentlighed. Vores mål er at sætte et solidt konservativt aftryk på Hvidovres udvikling.”
På baggrund af formandsskiftet blev Michael Sabroe valgt som ny næstformand.
Tom Mikkelsen og Johnny Berg valgte som Peter ikke at genopstille. Vi siger jer stor tak for jeres indsats for partiet.
Anders Dybdal indtræder som helt nyt medlem, mens Tina Cartey Hansen fortsætter dit arbejde i bestyrelsen.
Det Konservative Folkepartis nye bestyrelse består nu af Jesper Hjelm, Michael Sabroe, Ejner Skræddergaard, Søren Friis Trebbien, Tina Cartey Hansen og Anders Dybdal. Kenneth Bak og Mie Friis-Philipson er suppleanter.