07/11/2025
Jens Peter Andersen har skrevet et rigtig godt indlĂŠg til Hvidovre Avis denne uge, der opsummerer mange af de radikale prioriteter đ
Vi synes som radikale, at det er yderst vigtigt, at vores bÞrn fÄr en god og tryg start pÄ livet. Det betaler sig ogsÄ, hvis man ser pÄ det med Þkonomiske briller, fordi bÞrnene sÄ vil fÄ fÊrre problemer og dermed ikke brug for sÄ meget ekstra hjÊlp i lÞbet af deres opvÊkst. Mere uddannet personale i daginstitutionerne stÄr derfor hÞjt pÄ vores prioriteringsliste. Ligeledes skal der - for at forbedre undervisningen i skolerne - vÊre bedre mulighed for, at der i flere lektioner er bÄde en lÊrer og en pÊdagog i klassen.
Vi mener ogsÄ, at borgerne skal inddrages mere i den grÞnne udvikling af Hvidovre, sÄledes at deres idéer kan blive til gavn for alle byens borgere. Et eksempel fra det nordlige Hvidovre er Þnsket om en fodgÊngerovergang i forlÊngelse af Allingvej, sÄ beboerne i omrÄdet kan komme sikkert over AvedÞre Havnevej og fÄ adgang til Bakkeskoven i BrÞndby. Endelig forstÄr vi ikke, at tunnellen under HolbÊkmotorvejen til Bakkeskoven (den berygtede Skamplet) endnu ikke er gjort farbar, selvom efterhÄnden to borgmestre og flere kommunalpolitikere har lovet det, og pengene er bevilget.
Vi synes desuden, at vores by skal gĂžres mere attraktiv ved at forbedre den kollektive trafik med en metro til Hvidovre Hospital. Der skal lĂŠgges stĂžrre vĂŠgt pĂ„ arkitektoniske vĂŠrdier, nĂ„r der bygges, ligesom der ogsĂ„ er behov for, at âbyrummetâ forskĂžnnes mange steder i kommunen. Ligeledes skal den gode og spĂŠndende udvikling med et varieret udbud af arrangementer i Kulturhus Risbjerggaard og Teater Vestvolden fortsat understĂžttes. Endelig mener vi, at det er pĂ„ hĂžje tid â mere end 3 Ă„r efter at kulturhuset er Ă„bnet - at der kommer en cafĂ©/restaurant som borgerne i Hvidovre kan fĂ„ gavn af, uden at de bliver flĂ„et for penge.
LĂSERDEBAT: Vi synes som radikale, at det er yderst vigtigt, at vores bĂžrn fĂ„r en god og tryg start pĂ„ livet. Det betaler sig ogsĂ„, hvis man ser pĂ„ det med Ăžkonomiske briller, fordi bĂžrnene sĂ„ vil fĂ„ fĂŠrre problemer og dermed ikke brug for sĂ„ meget ekstra hjĂŠlp i lĂžbet af deres opvĂŠks...