Mysundebatteriet / Danske Artilleriregiment

Mysundebatteriet / Danske Artilleriregiment Mysundebatteriet (1 HBUBT) uddanner værnepligtige under hærens basisuddannelse. Vi er en del af Danske Artilleriregiment der huser hærens artillerienheder.

Siden er til for alle der måtte have interesse for enheden.

08/05/2026

Mysundebatteriet fik til opgave, at gennemføre salutering for deres Majestæters Kongeparrets ombordstigning af kongeskibet Dannebrog.
En særdeles flot præstation, som også blev bemærket af hans majestæt Kongen.

Godt arbejde soldater!

Ikke nok med at vinde over EFR, så gentog det sig i Skive, i rammen af Dansk Militær Idrætsforbund. En super flot anden ...
08/05/2026

Ikke nok med at vinde over EFR, så gentog det sig i Skive, i rammen af Dansk Militær Idrætsforbund.
En super flot anden plads blev det til.
Sådan soldater, godt gået! 💪

I skal naturligvis ikke snydes for holdbillederne fra henholdsvis hold 25-2 og nuværende hold 26-1. 💪
14/04/2026

I skal naturligvis ikke snydes for holdbillederne fra henholdsvis hold 25-2 og nuværende hold 26-1. 💪

Deler lige dette fine opslag fra regimentet.BC hensigt var at Mysundebatteriet skulle vind igen og efterligne sidste hol...
08/04/2026

Deler lige dette fine opslag fra regimentet.

BC hensigt var at Mysundebatteriet skulle vind igen og efterligne sidste holds flotte 4-0 resultat.

Dette gjorde hold 26-1 til fulde, og mere til. 5-0 over vores kollegaer ved Efterretningregimentet.

Godt arbejde 1BT!

I lørdags blev dette holds pårørendedag afholdt. Det kom i slutning af en uge, der ligeledes bød på både FELT 1 og Mysun...
10/03/2026

I lørdags blev dette holds pårørendedag afholdt. Det kom i slutning af en uge, der ligeledes bød på både FELT 1 og Mysundemilen.

De værnepligtige havde lagt tid og energi i forberedelsen og det gav pote.

Som en anerkendelse af de værnepligtige, fik de for første gang lov til at tage hjem i uniform. Det forpligter naturligvis, men de er opgaven voksen!

En af de helt store milepæle for værnepligtige ved Mysundebatteriet, er uden tvivl Mysundemilen.Det er vores mærketur og...
05/03/2026

En af de helt store milepæle for værnepligtige ved Mysundebatteriet, er uden tvivl Mysundemilen.

Det er vores mærketur og her hvor de værnepligtige for alvor lærer at vi er "stærkest sammen"..

Alle ud, alle hjem!

Med en gennemførelse i hus, fik soldaterne fortjent at gå med Mysundebatteriets og 2KAP mærke på uniformen.

Stort tillykke med det hold 2026-1, det er godt kæmpet og velfortjent.

Den 2. Februar markerer ikke blot opstarten på hold 2026-1 - det sidste hold på 4 måneders værnepligt - det markerer ogs...
02/02/2026

Den 2. Februar markerer ikke blot opstarten på hold 2026-1 - det sidste hold på 4 måneders værnepligt - det markerer også 162 årsdagen for slaget ved Mysunde.

Sikke en dag at starte på sin værnepligt!

146 nye værnepligtige er mødt til tjeneste, delt op i de fire delinger.

Tjeneste gik til kl 2100 på deres første dag, men de er slet ikke færdige endnu.
Nu skal oplevelserne fra deres første dag bearbejdes, de skal lære personerne på deres 14 mands stuer at kende og de skal gøre klar til i morgen.

Godt begyndt, er halvt fuldendt.
Vi er godt igang!

På kølig fredag formiddag på Hærens Sergentskole i Varde, blev 16 helt nye sergenter udnævnt.Med en kort (men tiltrængt)...
16/01/2026

På kølig fredag formiddag på Hærens Sergentskole i Varde, blev 16 helt nye sergenter udnævnt.

Med en kort (men tiltrængt) weekend i udsigte, møder de på mandag til tjeneste ved Mysundebatteriet.

Vi, og de, glæder sig til at komme igang og gøre klar til næste hold værnepligtige.

Stort tillykke til de nye sergenter, godt arbejde til jer alle sammen ! 💪

⚠️. TIL DE KOMMENDE VÆRNEPLIGTIGE PÅ HOLD FEB 2026. ⚠️Kære kommende værnepligtige.Nu er der efterhånden lidt over 3 uger...
09/01/2026

⚠️. TIL DE KOMMENDE VÆRNEPLIGTIGE PÅ HOLD FEB 2026. ⚠️

Kære kommende værnepligtige.

Nu er der efterhånden lidt over 3 uger, til du starter som værnepligtige, ved Mysundebatteriet og Danske Artilleriregiment.

Jeg håber du har læst velkomstskrivelsen og forberedt dig grundigt. Vær særlig opmærksom på de ting du skal have udfyldt og klargjort, inden opstarten.

Vi er i fuld gang med at gøre klar til dit hold og glæder os til at møde dig.

Jeg har i opslaget lagt nogle billeder op, som giver dig et kort indblik i hvad du kan forvente.

Hvis du er i tvivl om noget, så læst skrivelsen igennem igen, der står det meste. Er du forsat i tvivl, så tag kontakt til min Batteribefalingsmand på det nummer der står i brevet. Vær opmærksom på at skrive/ringe i de angivne tidspunkter.

Et godt råd:
Hvis ikke du allerede er igang med et træningsprogram, så er det på tide.

Styrketræn og løb en tur et par gange om ugen.

Jo bedre form du er når du starter, jo mere overskud vil du opleve at have i din værnepligt.

Jeg ser frem til at møde dig!

/Batterichefen

Selvom at det var over en uge siden vi sagde farvel til hold 25-2, var der bestemt ikke slt for holdets kadre.Vi har ne...
06/12/2025

Selvom at det var over en uge siden vi sagde farvel til hold 25-2, var der bestemt ikke slt for holdets kadre.

Vi har netop gennemført en uge, der stod på en masse praktisk ifm. nedlukningen af et hold.
Alt material skulle totalmønstres, stuer og kontorer skulle klargøres til næste hold. Erfaringer, oplevelser og ikke mindst "lessons learned", skulle fagansvarlige forankre og justere til næste hold.

Ugen bød dog også på andet, herunder iklædning til den nye uniform og en mærkeprøve i MFT - med ret flotte resultater til følge. 💪
Der var naturligvis også tid til at hygge og påbegynde julestemningen.

Vi skal sige farvel til 15 sergenter som efter nytår starter ved Batteri Dinesen (5BT). Her skal de gennemføre 6 mnd uddannelse og omskoling til ildstøtte. Til sommer modtager de regimentets sidste HRU hold.

4 sergenter skal til anden tjeneste, eller uddannelse udenfor regimentet. Held og lykke til jer!

1 løjtnant skal på tidlig juleferie og efter nytår starte på Hærens Officersskole. Held og lykke derinde!

Traditionen tro, uddelte vi også nogle få anerkendelser efter holdet. Det gik til følgende:

2KAP afdelings mærke i guld til følgende:

SG Højer - NKDEL 2, ifm hans indstilling til holdets kadre. Stærkt gået!

OS Stensig - FSBM, ifm hans støtte som forsyner, mens vores egen var på uddannelse det meste af holdet. Well done!

2 KAP lille skjold gik til:

SG Mikkelsen - NKDEL 1, ifm hendes fremragende virke de sidste tre hold. Godt arbejde!

Tak for kampen til kadren på hold 25-2. Held og lykke med jeres veje fremover, uagtet hvor i ender.
Vi er dog ikke heeeelt færdige, da vi lige mangler regimentets julefrokost på torsdag. Det bliver en fest 🎉

Adresse

Grærup Havvej 2
Oksbøl
6840

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Mysundebatteriet / Danske Artilleriregiment sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del