06/12/2025
Selvom at det var over en uge siden vi sagde farvel til hold 25-2, var der bestemt ikke slt for holdets kadre.
Vi har netop gennemført en uge, der stod på en masse praktisk ifm. nedlukningen af et hold.
Alt material skulle totalmønstres, stuer og kontorer skulle klargøres til næste hold. Erfaringer, oplevelser og ikke mindst "lessons learned", skulle fagansvarlige forankre og justere til næste hold.
Ugen bød dog også på andet, herunder iklædning til den nye uniform og en mærkeprøve i MFT - med ret flotte resultater til følge. 💪
Der var naturligvis også tid til at hygge og påbegynde julestemningen.
Vi skal sige farvel til 15 sergenter som efter nytår starter ved Batteri Dinesen (5BT). Her skal de gennemføre 6 mnd uddannelse og omskoling til ildstøtte. Til sommer modtager de regimentets sidste HRU hold.
4 sergenter skal til anden tjeneste, eller uddannelse udenfor regimentet. Held og lykke til jer!
1 løjtnant skal på tidlig juleferie og efter nytår starte på Hærens Officersskole. Held og lykke derinde!
Traditionen tro, uddelte vi også nogle få anerkendelser efter holdet. Det gik til følgende:
2KAP afdelings mærke i guld til følgende:
SG Højer - NKDEL 2, ifm hans indstilling til holdets kadre. Stærkt gået!
OS Stensig - FSBM, ifm hans støtte som forsyner, mens vores egen var på uddannelse det meste af holdet. Well done!
2 KAP lille skjold gik til:
SG Mikkelsen - NKDEL 1, ifm hendes fremragende virke de sidste tre hold. Godt arbejde!
Tak for kampen til kadren på hold 25-2. Held og lykke med jeres veje fremover, uagtet hvor i ender.
Vi er dog ikke heeeelt færdige, da vi lige mangler regimentets julefrokost på torsdag. Det bliver en fest 🎉