29/05/2026
TRAVL UGE VED 2. KAPACITETSAFDELING: FARVEL TIL HÆRENS BASISUDDANNELSE, CHEFSKIFTE OG UDNÆVNELSE AF KONSTABLER.
Soldater, der keder sig er sjældent godt for noget som helst. Derfor bliver tempoet også holdt oppe i 2. Kapacitetsafdeling, der i denne uge har sagt farvel til de værnepligtige, skiftet en batterichef og udnævnt konstablerne fra Hærens Reaktionsstyrke Uddannelse, Hold DEC25.
Mange af de værnepligtige fra Hold 2026-1 har valgt at fortsætte deres uddannelse her hos os, så dem ser vi igen på mandag. Det er godt, for med den udvikling vi står overfor i Danske Artilleriregiment, er der brug for alle som kan og vil.
I forbindelse med hjemsendelsen, var det også tid til at sige farvel til batterichefen, kaptajn Pejic. Det er vemodigt, men kaptajnen skal videre til andre og lige så vigtige opgaver andetsteds i Kongeriget. Vi ønsker alt godt fremadrettet i den nye stilling. Ny chef ved 1. Mysundebatteriet er kaptajn S. Bertelsen.
I 5. Uddannelsesbatteri Dinesen var tiden i dag kommet til at udklække de nye konstabler. Et skarpt hold, hvoraf de fleste har valgt at fortsætte som professionelle artillerister i 1. Artilleriafdeling. Med de store, vigtige (og spændende) opgaver afdelingen står over for, er det en uhyre vigtig personeltilgang.
Til jer, der valgte at sige tak for denne gang: Husk! det er aldrig for sent at erkende en fejl. I er derfor altid velkomne tilbage på Oksbøl Kaserne... :-) Tak for jeres indsats.
Pligten og lidt til... vi er
Foto: John Randeris, Oksbøl / Presse- & Informationsofficer Rasmus Franck