02/11/2025
Emil Boesen er kandidat for Enhedslisten Bornholm til kommunalvalget og er samtidig medlem af Rød-Grøn Ungdom🌟
Læs mere om ham her👇
Alder: 20 år
- Hvad laver du til daglig?
“Jeg er menig ude på Almegårds kaserne, hvor jeg vælter rundt i mudder og bærer på tunge ting. Derudover går jeg i fitnesscenter og spiller musik. Det meste af min tid bruger jeg på nyheder, soldaterliv og politik”
- Hvorfor valgte du at stille op til kommunalbestyrelsen?
“Jeg valgte at stille op, da jeg kunne mærke at jeg var nødt til, at være med i udviklingen af Bornholm. Jeg så en masse muligheder for forbedringer især indenfor kultur, fritid og for den sags skyld også ungdom her på øen”
- Hvad er dine vigtigste politiske mærkesager?
#1 SUNDHED
“Jeg går som sagt meget op i fitness.
Jeg forsøger at spise sundt og træne min krop hver dag. Jeg er dog faldet over, hvor svært det er at holde sig sund, især som ung, hvor pengepungen måske ikke er ved at flyde over. Derfor er sundhed et af mine fokusområder. Det skal være nemt at være sund og rask! Så får alle det bedre, og vi sparer måske endda nogle kroner og ører på det”
#2 UNGDOM & TRIVSEL
“Det er ikke altid let at være ung på Bornholm. Fyringsrunder og dårlig trivsel på skolerne er desværre et alt for normalt syn. Færre unge engagerer sig i fritidsmiljø og mistrivsel fylder mere. Det skal være lækkert at være Bornholmer - også selvom man er ung!“
#3 BORNHOLMS NATUR
“Jeg har altid haft et tæt forhold til naturen og brugt meget af mit liv på at nyde den. Den særlige og mangfoldige natur, vi har på øen, har sat et tydeligt præg på mig. Jeg vil arbejde for den bornholmske natur som er alt fra kysten, hvor vi alle bader, til Almindingen. Vores natur er noget vi alle nyder godt af - lad os bevare den!”
- Hvorfor skal man stemme på Enhedslisten d. 18. november?
“Man skal stemme Enhedslisten fordi vi mener at mennesker og natur bør komme før profit. Vi vil sikre et Bornholm med grønne jobs, gode uddannelser og et sprudlende lokalsamfund. Vi kæmper for billig og grøn offentlig transport som fungerer for os. Vi vil have ordentlige boligforhold, så unge kan få et sted at bo uden at skulle betale det hvide ud af øjnene. Og vi sætter klima og natur øverst så Bornholm også kan nyde en fremtid med ren luft, åbne strande og levende skove.
En stemme på Enhedslisten er en stemme for frihed, fællesskab og grøn omstilling og for et samfund hvor unge har en værdig fremtid”