05/05/2023
Helt unødvendigt at afskaffe store bededag! Pengene fosser til EU!
I dag er det den sidste store bededag. Det skyldes, at et flertal på Christiansborg vil spare 3 millliarder kroner.
Jeg har ingen forståelse for regeringens argumenter og jeg mener virkelig nul forståelse!
Danmark havde råd til at have store bededag:
- da vi var i krig med Storbritannien i starten af 1800-tallet,
- efter afståelsen af Norge til Sverige i 1814,
- under tre årskrigen 1848-1851 (den 1. slesvigske krig)
- da vi i 1864 blev angrebet af Preussen og Østrig og mistede Slesvig, Holsten og Lauenborg
- efter fem års tysk besættelse (1940-1945)
Men nu i 2023 har vi ikke råd til at bevare store bededag....
Det holder simpelthen ikke!
Og undskyld mig, men hvad sker der lige for Radikale Venstre, der bakker op om afskaffelsen og for SF og De Konservative, der påstår, at de er imod en afskaffelse, men som sagde nej til en folkeafstemning.
Min respekt for partierne, der ikke gør alt de kan for at bevare store bededag ligger på et meget lavt sted.
I Folkebevægelsen mod EU har vi dog fundet pengene, der kan redde store bededag. Mette Frederiksen sagde nemlig i 2020 ja til, at Danmark skulle sende 3-4,5 milliarder danske skattekroner mere til EU hvert eneste år....så hvis vi rullede Danmarks EU-bidrag tilbage til hvad det var før 2020, kunne vi faktisk skaffe pengene, der kan redde store bededag.
Hvis du også synes, at vi hellere bør skære i Danmarks forhøjede EU-støtte, så del gerne dette opslag.
Her kan du læse om hvordan vores statsminister Mette Frederiksen i 2020 sagde ja til, at Danmark hvert år skal give 4,5 milliarder mere til EU: www.dr.dk/nyheder/politik/det-nye-eu-budget-set-med-danske-oejne-fik-mette-frederiksen-det-hun-gik-efter?fbclid=IwAR3mFZW1kL2p4ShIFJmgwRx94oxKgmX3bKQKS_COpBR476WL6ENdlJdqBE4
Og håber, at du vil give Folkebevægelsen mod EU en vælgererklæring. Det kan du gøre her: https://www.vaelgererklaering.dk/om-partiet?election=eu&party=87e1647b-c8d0-472e-be3e-fb3bdf210e9f
Folkebevægelsen mod EU giver de EU-glade partier et vigtigt modspil - og kommer kun på stemmesedlen til EU-parlamentsvalget, hvis bevægelsen får nok vælgererklæringer.
Hvis du ikke har Mit-id, så kan du ringe til Indenrigs- og sundhedsministeriet på telefon 72 28 24 00, mandag-torsdag 8.30-16 og fredag 8.30-15.30 og fortæl dem, at du vil give en vælgererklæring til Folkebevægelsen mod EU, så vi kan opstille i EU-parlamentsvalget.
Mange tak for din hjælp til gavn for demokratiet! Og rigtig god store bededag!