09/06/2026
Så har 6.R været på tur - Denne gang gik turen til Odense 🥳
Vi mødtes på Ringe Station og så gik turen med tog til Odense. Vi hyggede i banegårdscenteret med snak og så gik vi til museet TID. Her så vi udstillingen med Fyn igennem tiden, alt fra fattiggård, til kendte fynske personer bl.a Carl Nielsen og hans kendte kunster hustru Marie Nielsen, den tyske besættelse under 2.verdenskrig, modstandsfolk, børn i gamle dage, snedker værksted i 1800-tallet, levevilkår, skole igennem tiden og meget mere 😁
Der blev også prøvet at høvle i træ med en gammel høvl, de pumpede vand op og prøvede at tale i en dåsetelefon 😁
Særligt skoletasken gjorde indtryk, da Maria stolt udbrød: Ej, sådan en havde jeg, da jeg startede i skole (1987/88) 😅🤣 Der blev kigget lidt skævt - De syntes at den var lidt grim 🤣
Dorthea og Maria så også en kæp med nogle dimser i, der var blevet brugt til at slå børn med, hvis de ikke havde lavet lektier 😬 Det blev der også talt lidt om - Stakkels børn i gamle dage 🥺
Vi sluttede af med et besøg på McDonald’s 🍔🍟 og så gik turen hjem igen
Tusind tak for endnu en gang fantastisk opbakning fra jer forældre 👌🏼