Vivi Altenburg- Danmarksdemokraterne

Vivi Altenburg- Danmarksdemokraterne Jeg er valgt til Byrådet i Ringkøbing-Skjern Kommune og Regionsrådet i Region Midtjylland og er 1. suppleant til EU parlamentet

Ja husk det, vi må holde LLR op på den politik Moderaterne kunne have fået!
02/06/2026

Ja husk det, vi må holde LLR op på den politik Moderaterne kunne have fået!

Husk nu: Vi kunne have fået en borgerlig regering.

Uanset hvad der står i et kommende regeringsgrundlag, så skal det vejes op imod, at det borgerlige Danmark stod med muligheden for at danne en borgerlig regering.

Men først det positive.

Nu kommer der endelig en regering, der kan gøre noget ved de stigende leveomkostninger.

Det er der brug for efter to måneders cirkus, og jeg forventer naturligvis, at man allerede inden sommerferien kommer i gang med at sænke afgifterne på benzin og diesel.

Men jeg må også sige, at jeg kommer til at holde denne her regering op mod, at vi havde en kæmpe mulighed for at lave en borgerlig regering. En mulighed der blev svigtet.

Jeg er meget nervøs for, hvad Enhedslisten har forhandlet sig til af uhyrligheder - når man nu ved hvor fleksibel Lars Løkke kan være i jagten på at bevare både ministerbil og privatfly.

Danmark har brug for en regering, der får strammet udlændingepolitikken, så vi kan få sendt flere udlændinge, der ikke vil Danmark, hjem. Og får stoppet den islamiske dominanskultur.

Vi har brug for at prioritere de hårdtarbejdende danskere, der går på arbejde hver dag og de virksomheder, der knokler for at skabe arbejdspladser i Danmark.

Og vi har brug for en grøn omstilling med sund fornuft, der ikke tromler henover danskerne uden folkelig opbakning.

Det er de ting, jeg fortsat vil kæmpe for.

Vi kunne have fået en borgerlig regering.
Det skal man som borgerlig vælger huske, når regeringsgrundlaget bliver lagt frem i dag.

29/05/2026

Nu slår Region Midtjylland en lægestilling op i Skjern, hvor lægeklinikken drives som regionsklinik indtil der er privatpraktiserende læger nok. Jeg håber at en læge har lyst til at slå sig ned i vores skønne egn 🙏 så kender du en så del gerne oplysningerne.

27/05/2026

Så blev det tid for en drøftelse af bæredygtighed og klimaaftryk i Regionsrådet. Også på det område skal vi huske den sunde fornuft og ikke lade os styre af at nå et bestemt måltal på en bestemt dato!

Regionsrådet behandlede udmøntning af en del af puljemidler til uddannelsesinstitutionerne, og her var der heldigvis fle...
27/05/2026

Regionsrådet behandlede udmøntning af en del af puljemidler til uddannelsesinstitutionerne, og her var der heldigvis flere der bemærkede den skæve geografiske fordeling! Jeg skal ud og have hørt de vestjyske uddannelsesinstitutioner hvordan vi kan gøre det mere attraktivt at søge uddannelsespuljen så vi får mere geografisk lighed!

27/05/2026

Stauning Havn er som den KUN 3. havn i Danmark udnævnt til Maritim Kulturhavn og formanden lover at få gravet sejlrenden ud! Tak til både Aksel Vestergaard og Henrik Hammelsvang!

27/05/2026

I forbindelse med budgetopfølgning i Byrådet den 26. maj bad vi om overblik på den centrale administration og ledelse som er steget med 30 personer fra 2024 til 2025 i følge NB Økonomi

Vi har sagt det længe! Fokus skal over på spildevandet det er ikke landbruget
25/05/2026

Vi har sagt det længe! Fokus skal over på spildevandet det er ikke landbruget

Hvis du fulgte mig i valgkampen, så ved du at jeg har kæmpet for at få opmærksomheden rettet mod kommunernes udledning af urenset spildevand - nogle fortalte mig at det “ingenting betød “

Men NU har TV2-news endelig fået øjnene op for problemerne med urenset spildevand der lukkes ud i vores vandmiljø - Afføring, medicinrester, tungmetaller, dækrester, kondomer, samt alle de bakterier som E.coli, Salmonella, Campylobacter m.v.
Dertil kommer fosfor og kvælstof

Jeg lægger et link i kommentarfeltet .. den kommende røde regering kan godt finde arbejdstøjet frem, det her svineri skal stoppes !

🤷‍♀️
24/05/2026

🤷‍♀️

Frustreret toksikolog: - Vi spilder milliarder på ufarlige pesticidrester i drikkevand, mens langt farligere ting går under radaren, mener dyrlæge, toksikolog og naturplejer Nina Karin Svanborg, Bøvlingbjerg

Drikkevand med ekstremt små mængder af pesticidrester skal kasseres, fortyndes eller renses. Det står i modsætning til drikkevand med langt højere koncentrationer af kemikalierester som eksempelvis opløsningsmidler, olieprodukter, blødgørere, dækslid og lægemidler.

Det kan lyde mærkeligt. Men det skyldes, at den tilladte mængde af de fleste kemiske stoffer i drikkevand reguleres på baggrund af mulige sundhedsrisici. Pesticidrester reguleres derimod ud fra en politisk vedtaget doktrin om nultolerance. Dette er hverken økonomisk, faglig eller sundhedsmæssig ansvarlighed. Værdier som vores politikere og partier burde vægte højere end et populistisk og symbolpolitisk forbud mod godkendte og overvågede pesticider.

https://verdensbedstefodevarer.dk/vores-blog/frustreret-toksikolog-vi-spilder-penge-pa-at-finde-ufarlige-pesticidrester/

24/05/2026

Ja lad os få det mere frem til lyset!

Adresse

Østervang 27
Skjern
6900

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Vivi Altenburg- Danmarksdemokraterne sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Vivi Altenburg- Danmarksdemokraterne:

Del