02/06/2026
Ja husk det, vi må holde LLR op på den politik Moderaterne kunne have fået!
Husk nu: Vi kunne have fået en borgerlig regering.
Uanset hvad der står i et kommende regeringsgrundlag, så skal det vejes op imod, at det borgerlige Danmark stod med muligheden for at danne en borgerlig regering.
Men først det positive.
Nu kommer der endelig en regering, der kan gøre noget ved de stigende leveomkostninger.
Det er der brug for efter to måneders cirkus, og jeg forventer naturligvis, at man allerede inden sommerferien kommer i gang med at sænke afgifterne på benzin og diesel.
Men jeg må også sige, at jeg kommer til at holde denne her regering op mod, at vi havde en kæmpe mulighed for at lave en borgerlig regering. En mulighed der blev svigtet.
Jeg er meget nervøs for, hvad Enhedslisten har forhandlet sig til af uhyrligheder - når man nu ved hvor fleksibel Lars Løkke kan være i jagten på at bevare både ministerbil og privatfly.
Danmark har brug for en regering, der får strammet udlændingepolitikken, så vi kan få sendt flere udlændinge, der ikke vil Danmark, hjem. Og får stoppet den islamiske dominanskultur.
Vi har brug for at prioritere de hårdtarbejdende danskere, der går på arbejde hver dag og de virksomheder, der knokler for at skabe arbejdspladser i Danmark.
Og vi har brug for en grøn omstilling med sund fornuft, der ikke tromler henover danskerne uden folkelig opbakning.
Det er de ting, jeg fortsat vil kæmpe for.
Vi kunne have fået en borgerlig regering.
Det skal man som borgerlig vælger huske, når regeringsgrundlaget bliver lagt frem i dag.