Midtjysk Brand & Redning, station Them

Midtjysk Brand & Redning, station Them brand Brandstationen i Them er bemandet af 9 Deltidsansatte. Vi dækker det sydlige område i Silkeborg Kommune.

Vi rykker ud til alle tænkelige opgaver indenfor brand & redning, frigørelse ved færdselsuheld og forurening.

14/06/2026

🚒 Ingen forventer, at du kan det hele fra dag ét.

Alle brandmænd har været nye engang.

Første gang i indsatsdragten.
Første gang med luftapparatet.
Første gang pulsen stiger, og man tænker:

“Kan jeg nu finde ud af det her?”

Derfor står du aldrig alene.

Du bliver mødt af kollegaer, der selv har stået præcis dér, hvor du står i dag.

De hjælper dig.
Lærer dig.
Støtter dig.

For i beredskabet er vi ikke kun kollegaer.

Vi er et hold.

🔥 Så hvis du går med tanken om at blive brandmand, så husk:

Du behøver ikke kunne det hele fra starten.

Du skal bare være klar til at lære.

Resten hjælper vi dig med.🔥🔥🔥

Søndag byttede 9 af vores deltidsbrandfolk brandslangerne ud med fiskestænger og tog en tur til Bryrup Put & Take – selv...
08/06/2026

Søndag byttede 9 af vores deltidsbrandfolk brandslangerne ud med fiskestænger og tog en tur til Bryrup Put & Take – selvfølgelig med lidt godt selskab på sidelinjen 😄

Der blev landet 2 fisk i alt 🎣💪
Måske ikke dagens vildeste fangst, men til gengæld masser af grin, gode historier og ægte kollegahygge.

Vi rundede af med grill og god stemning – og vigtigst af alt: Ingen udkald 🚒👌

- Tak til Bryrup put and take, for at stille deres fiskesø og faciliteter til rådighed for os.

Er du ligesom os ikke verdensmester i at fiske, men går du med en drøm om at blive en del af et stærkt og lærerigt fællesskab – og få en uddannelse, der giver mening?
Så er du altid velkommen til at tage kontakt til os.

Du kan også altid se om din lokale brandstation mangler folk og ansøge på www.blivbrandmand.nu

🔥Velkommen til Station Them.🔥Vi er rigtig glade for, at vi den 1. maj kunne byde hjerteligt velkommen til Emil Christian...
14/05/2026

🔥Velkommen til Station Them.🔥

Vi er rigtig glade for, at vi den 1. maj kunne byde hjerteligt velkommen til Emil Christiansen på Station Them.

Emil er 21 år og bosiddende i Them. Til daglig er han i lære som tømrer, som han afslutter til efteråret.

Han har allerede været med på sin første udrykning og har dermed prøvet, hvordan kroppen reagerer, første gang alarmen går. Her rykkede han med til en mindre bygningsbrand, som heldigvis var slukket inden vores ankomst.

Emil er endnu ikke startet på uddannelsen til brandmand. Indtil han har været på grunduddannelse, kører han med som observatør.

Vi glæder os til at lære Emil bedre at kende og ser frem til et stærkt kammeratskab og et godt samarbejde.
Vi sætter stor pris på at få nye, engagerede kræfter på holdet – og vi er sikre på, at Emil bliver en god kollega.

Går du med en drøm om at blive en del af et stærkt og lærerigt fællesskab – og få en uddannelse, der giver mening?
Så er du altid velkommen til at tage kontakt til os.

Nogle øvelser bliver afholdt lokalt på de enkelte brandstationer rundt omkring i Midtjysk Brand & Redning.Andre samler m...
26/04/2026

Nogle øvelser bliver afholdt lokalt på de enkelte brandstationer rundt omkring i Midtjysk Brand & Redning.
Andre samler mandskab på tværs – typisk i Silkeborg, Viborg eller på et uddannelsessted hos et nabo beredskab.

I øjeblikket deltager en del af brandfolkene fra Station Them i årets heldagsøvelse, som i år foregår på Kraftvarmeværket i Silkeborg.

Dagen er bygget op omkring tre deløvelser med hver sit fokus:
• Dørforcering
• Brug af CAFS-skum og skæreslukker
• Indsats i højhuse – og de særlige udfordringer, det medfører

Fælles for alle øvelserne er, at vi træner det, der gør forskellen, når det gælder:
Rutine i brugen af vores udstyr, samarbejde på tværs af stationer – og det fællesskab, der gør, at vi kan løse opgaverne sammen, også når vi ikke kender hinanden på forhånd.

Det er den træning, der ligger bag, når vi rykker ud – uanset hvor i området opgaven er.

Kunne du tænke dig at blive en del af et stærkt fællesskab og samtidig få en uddannelse, der giver mening?
Vi har plads til flere på holdet, på flere af vores stationer.

Tak for besøget. Dejligt med nogle spørgelystne unge mennesker.
11/03/2026

Tak for besøget.
Dejligt med nogle spørgelystne unge mennesker.

29/01/2026
Rigtig glædelig jul til alle, fra alle os på Midtjysk Brand og Redning, Station Them.
24/12/2025

Rigtig glædelig jul til alle, fra alle os på Midtjysk Brand og Redning, Station Them.

🚒 Ø𝐯𝐞𝐥𝐬𝐞 𝐩𝐚̊ 𝐓𝐡𝐞𝐦 𝐌𝐞𝐣𝐞𝐫𝐢 🔥For at opretholde vores kompetencer som brandmænd deltager vi i 12 årlige øvelser, hver af 2 t...
21/11/2025

🚒 Ø𝐯𝐞𝐥𝐬𝐞 𝐩𝐚̊ 𝐓𝐡𝐞𝐦 𝐌𝐞𝐣𝐞𝐫𝐢 🔥

For at opretholde vores kompetencer som brandmænd deltager vi i 12 årlige øvelser, hver af 2 timers varighed.
Det er en vigtig del af det at være brandmand – både for at holde rutinerne skarpe og for at styrke samarbejdet på holdet 💪

Tirsdag d. 4/11 havde vi helt eksklusivt fået lov til at se Them Mejeri indefra 🧀
Øvelsen havde fokus på lokalkendskab og på at få indsigt i, hvilke udfordringer vi kan møde som brandmænd, hvis der en dag skulle opstå en hændelse på virksomheden. Herunder bl.a. Kemi, maskiner, adgangsveje m.m.

En stor tak til Them Mejeri for at tage godt imod os og give en spændende og lærerig rundvisning 🙏

De kommende uger kan du møde vores tankvogn og et par brandfolk, rundt omkring i vores slukningsområde. De er ude og eft...
15/10/2025

De kommende uger kan du møde vores tankvogn og et par brandfolk, rundt omkring i vores slukningsområde.
De er ude og efterse vores brandhaner.
Det er der flere grunde til:

- det sikrer os at de virker hvis det bliver nødvendigt.

- brandhanerne bliver tømt for vand, så de ikke frostspringer til vinter.

- vi sikrer at vores brandhane kort er opdateret så vi ikke kører forgæves når det gælder.

Når vi kommer til jeres område, kan man opleve lidt rustfarvet vand i vandhanen. Det er helt ufarligt.
Lad vandet løbe et øjeblik så forsvinder det igen.

Tusind tak til alle jer der der kiggede forbi brandstationen i lørdags. Skulle der være en eller flere som går rundt og ...
17/06/2025

Tusind tak til alle jer der der kiggede forbi brandstationen i lørdags. Skulle der være en eller flere som går rundt og er blevet nysgerig på jobbet som deltidsbrandmand, så er vi altid klar til at svare på spørgsmål.

Allerede på lørdag fra ca kl 1200-1330 er det muligt at møde indtil flere af vores dygtige brandfolk på Salten Marked.

Og til Sankt Hans aften kigger vi forbi ved bålet🔥 i både Bryrup og Them.

Du kan også altid finde mere information og det at være deltids brandmand samt finde de stationer som mangler medarbejdere på BlivBrandmand.nu Linket finder du i kommentarsporet 👇

Adresse

Rygesmindevej 1A
Them
8653

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Midtjysk Brand & Redning, station Them sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Organisationen

Send en besked til Midtjysk Brand & Redning, station Them:

Del