Følg Eva With i Vejle byråd

Følg Eva With i Vejle byråd Jeg stiller op fordi jeg gerne vil være med til at trække byrådet i retningen af større frihed og mere selvbestemmelse til borgerne.

Borgerne i centrum
Mere decentralisering
Mere frihed til skoler, plejehjem og dagtilbud

Af hjertet tak til Vejle Amts Folkeblad 🙏❤️
17/10/2024

Af hjertet tak til Vejle Amts Folkeblad 🙏❤️

EN SVÆR BESLUTNINGDet er jo som regel altid med vemod og med ret tungt hjerte, når noget skal slutte. Det har taget mig ...
15/10/2024

EN SVÆR BESLUTNING

Det er jo som regel altid med vemod og med ret tungt hjerte, når noget skal slutte.

Det har taget mig ret lang tid at nå hertil, og det har været en yderst vanskeligt proces.

Jeg har holdt mig en del i baggrunden den seneste tid, da jeg havde brug for ro, og frem for alt, tid til eftertanke 🤔

Jeg var nødt til at træde et skridt tilbage for at kunne mærke efter, og for at gøre mig nogle vigtige overvejelser mht. mit politiske ståsted. Den lange betænkningsproces for mig er nu tilendebragt.

Jeg kan desværre ikke længere se mig selv som en del af Nye Borgerlige projekt, uanset hvor godt projektet måtte være. Hjertet er ikke med, og gnisten er slukket for længst.

Arbejdsplatformen er blevet revet væk.

Hele fundamentet føles, som om det er blevet fjernet under én, og jeg har ikke længere lyst til at stå som den ensomme medarbejder på et stillads, der er ved at kollapse.

Det er vigtigt for mig, at kunne mærke efter. Jeg har heller ikke den samme energi, gejst og entusiasme, som er nødvendige for, at man vil starte helt forfra.

Min beslutning er ikke taget let.
Der ligger rigtig mange uger og måneder med grundige og seriøse overvejelser bag.

Jeg betragter mig selv som en loyal person og har – efter min beskeden vurdering – været loyal overfor Nye Borgerlige i lang tid. Men det har været alt for opslidende og alt for ensomt løb de mange sidste måneder og det var bl.a. også en af de årsager, hvorfor jeg nu har stemplet ud.

For mig var den sidste ”ultimative” test de vælgererklæringer, som Nye Borgerlige er i gang med at indsamle (indsamling er blevet startet den 24. juni 2024 og der kræves ikke færre end 20.195 stk. vælgererklæringer for, at partiet atter kan være opstillingsberettiget.) Nye Borgerlige står lige p.t. med 1.350 (!) bekræftede vælgererklæringer.

Dermed ser det jo ud til, at den nødvendige opbakning fra befolkningen er udeblevet, hvilket jo gør mig naturligvis meget ked af 😢💔

Jeg var af den overbevisning, at danskerne vil omfavne de ”nye” Nye Borgerlige og jeg troede fuldt og fast på, at Nye Borgerlige vil bestå, komme stærkt tilbage og rejse sig.

Men for mig at se, så har Nye Borgerlige fuldkommen mistet momentum 🤷‍♀️

Man kan også passende sige om Nye Borgerlige: alle ingredienser til den perfekte ret er tilstede, men retten smager bare ikke længere som forventet. Jeg tror ikke på projektet længere. Man er altså nødt til at være realistisk.

Lidt over 4 år blev det til for mit vedkommende i partiet Nye Borgerlige.

Lidt over 4 år, hvor der har været godt sammenhold, fællesskaber, dedikation, troen på bedre fremtid, men sandelig også en meget turbulent tid med høj bølgegang og mange vilde ”karruselture”, efterfulgt af nederlag på nederlag, internt uro og følelsen af det enorme svigt fra den tidligere partiformand.

Men uanset hvad, så er jeg glad og taknemmelig for, at kunne være en del af denne stærke bevægelse, som Nye Borgerlige i sin tid var. Jeg kan kun begræde, at dette desværre ikke varede ved.

Tak for den tid ♥️

I går har vi landet et godt, fornuftigt og velbalanceret budget  for Vejle Kommune 🍀🍀🍀Og jeg er oprigtigt glad for og st...
11/09/2024

I går har vi landet et godt, fornuftigt og velbalanceret budget for Vejle Kommune 🍀🍀🍀
Og jeg er oprigtigt glad for og stolt over, at jeg fik min mærkesag med 🙏 Nemlig HOME-START Familiekontakt i Vejle. En frivillig forening, som yder støtte og omsorg til udsatte børnefamilier med mindst et barn under skolealderen 🧑‍🏫📓💼
HOME- START hjælper småbørnsfamilier med mange forskellige problemstillinger.
Et projekt som jeg er rigtig glad for at støtte ♥️♥️♥️

God analyse som altid, leveret af Asger Aamund! 🎯✅ Tak Asger ❤️🦢🇩🇰🇩🇰
01/02/2024

God analyse som altid, leveret af Asger Aamund! 🎯✅ Tak Asger ❤️🦢🇩🇰🇩🇰

Del gerne artiken! 24NYT – Danmarks borgerlige netavis

450 m høje vindmøller i en af Danmarks smukkeste naturparker!!! 😓 Et helt igennem fornuftstridigt og fuldstændigt blæst ...
09/11/2023

450 m høje vindmøller i en af Danmarks smukkeste naturparker!!! 😓
Et helt igennem fornuftstridigt og fuldstændigt blæst projekt! 🤦‍♀️🙈💨🌬️

Nye Borgerliges Pernille Vermund rejste spørgsmålet om at placere et vindmølle-testcenter langs Vadehavet i statsministerens udvidede spørgetid. Det fik hun ikke meget ud af.

Byrådsmøde og 2. behandling af budgettet i Vejle Kommune 🇩🇰🇩🇰🇩🇰 NB er med i budgetforlig, der baserer sig på ansvar, for...
04/10/2023

Byrådsmøde og 2. behandling af budgettet i Vejle Kommune 🇩🇰🇩🇰🇩🇰 NB er med i budgetforlig, der baserer sig på ansvar, fornuft og respekt for skatteborgernes penge.
Et budget, det indeholder betydelige midler til både service og anlæg - og med en investering på 1,1 milliarder kroner over fire år! Et budget, det tjener vores kommune vel og som vi, med rette, kan være stolte af 🤝✅

1:0 til Dansk Industri ✅⚛️🙏
28/09/2023

1:0 til Dansk Industri ✅⚛️🙏

Partierne bag det ekstremt dyre og vanvittigt komplicerede ejendomsskattesystem må rette op på skaderne ✅Vi skal ikke ac...
14/09/2023

Partierne bag det ekstremt dyre og vanvittigt komplicerede ejendomsskattesystem må rette op på skaderne ✅

Vi skal ikke acceptere, at staten knægter borgernes retssikkerhed❗️

Der skal være ro og tryghed om boligejernes økonomi 🎯

Den dejlige sensommer kan man kun blive i godt humør af ☀️😉🔥 Her er lidt stemningsbilleder fra dagens gadeaktion afholdt...
09/09/2023

Den dejlige sensommer kan man kun blive i godt humør af ☀️😉🔥 Her er lidt stemningsbilleder fra dagens gadeaktion afholdt på torvet foran det gamle Rådhus.

Dejligt at hilse på de forbipasserende og se mange smilende ansigter i gadebilledet 😊🇩🇰

Stemningen var i top og Nye Borgerliges balloner gik som varmt brød! 🎈🎈🎈

Næste gadeaktion afholdes på lørdag den 23/9, samme tid (10:00-13:00), samme sted (torvet foran det gamle Rådhus) hvor vi atter står klar med vores partitelt, flyers, bolsjer og kaffe på kanden 🍬☕️

Har du lyst, kig forbi og sig hej 😉 Vi har kaffen klar og vi glæder os til at se dig 🤗

Regeringen er klar til at lægge afgift på oksekød.      Igen bliver det dyrere at være dansker 👎🏻😞☹️Velkommen til afgift...
29/08/2023

Regeringen er klar til at lægge afgift på oksekød. Igen bliver det dyrere at være dansker 👎🏻😞☹️

Velkommen til afgiftshelvede Danmark anno 2023 🤦‍♀️

27/08/2023

Solceller skal væk fra naturen! 🌳🌲🌱🌿🍄☘️

Adresse

Vejle
7100

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Følg Eva With i Vejle byråd sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del