15/10/2024
EN SVÆR BESLUTNING
Det er jo som regel altid med vemod og med ret tungt hjerte, når noget skal slutte.
Det har taget mig ret lang tid at nå hertil, og det har været en yderst vanskeligt proces.
Jeg har holdt mig en del i baggrunden den seneste tid, da jeg havde brug for ro, og frem for alt, tid til eftertanke 🤔
Jeg var nødt til at træde et skridt tilbage for at kunne mærke efter, og for at gøre mig nogle vigtige overvejelser mht. mit politiske ståsted. Den lange betænkningsproces for mig er nu tilendebragt.
Jeg kan desværre ikke længere se mig selv som en del af Nye Borgerlige projekt, uanset hvor godt projektet måtte være. Hjertet er ikke med, og gnisten er slukket for længst.
Arbejdsplatformen er blevet revet væk.
Hele fundamentet føles, som om det er blevet fjernet under én, og jeg har ikke længere lyst til at stå som den ensomme medarbejder på et stillads, der er ved at kollapse.
Det er vigtigt for mig, at kunne mærke efter. Jeg har heller ikke den samme energi, gejst og entusiasme, som er nødvendige for, at man vil starte helt forfra.
Min beslutning er ikke taget let.
Der ligger rigtig mange uger og måneder med grundige og seriøse overvejelser bag.
Jeg betragter mig selv som en loyal person og har – efter min beskeden vurdering – været loyal overfor Nye Borgerlige i lang tid. Men det har været alt for opslidende og alt for ensomt løb de mange sidste måneder og det var bl.a. også en af de årsager, hvorfor jeg nu har stemplet ud.
For mig var den sidste ”ultimative” test de vælgererklæringer, som Nye Borgerlige er i gang med at indsamle (indsamling er blevet startet den 24. juni 2024 og der kræves ikke færre end 20.195 stk. vælgererklæringer for, at partiet atter kan være opstillingsberettiget.) Nye Borgerlige står lige p.t. med 1.350 (!) bekræftede vælgererklæringer.
Dermed ser det jo ud til, at den nødvendige opbakning fra befolkningen er udeblevet, hvilket jo gør mig naturligvis meget ked af 😢💔
Jeg var af den overbevisning, at danskerne vil omfavne de ”nye” Nye Borgerlige og jeg troede fuldt og fast på, at Nye Borgerlige vil bestå, komme stærkt tilbage og rejse sig.
Men for mig at se, så har Nye Borgerlige fuldkommen mistet momentum 🤷♀️
Man kan også passende sige om Nye Borgerlige: alle ingredienser til den perfekte ret er tilstede, men retten smager bare ikke længere som forventet. Jeg tror ikke på projektet længere. Man er altså nødt til at være realistisk.
Lidt over 4 år blev det til for mit vedkommende i partiet Nye Borgerlige.
Lidt over 4 år, hvor der har været godt sammenhold, fællesskaber, dedikation, troen på bedre fremtid, men sandelig også en meget turbulent tid med høj bølgegang og mange vilde ”karruselture”, efterfulgt af nederlag på nederlag, internt uro og følelsen af det enorme svigt fra den tidligere partiformand.
Men uanset hvad, så er jeg glad og taknemmelig for, at kunne være en del af denne stærke bevægelse, som Nye Borgerlige i sin tid var. Jeg kan kun begræde, at dette desværre ikke varede ved.
Tak for den tid ♥️