29/07/2026
Avui ha mort un treballador de 26 anys a la mina de potassa de Cabanasses, a Súria. Mentrestant, la patronal fa campanyes contra l'absentisme.
El 2025 van morir 109 persones treballant a Catalunya, un 23,8% més que l'any anterior. L'any més tràgic des del 2011. Aquestes xifres no surten als anuncis de la CEOE, perquè el debat que ens volen fer tenir no és sobre com evitar que la gent mori a la feina, sinó sobre com controlar millor els metges que donen les baixes.
Us deixem cinc dades que desmunten la seva campanya. Una baixa no te l'agafes tu: te la dona un professional sanitari. El que sí que hauríem d'estar discutint és per què cada any hi ha més persones que surten de casa al matí i no hi tornen.