26/10/2026
🏳️🌈 26 D’OCTUBRE | DIA DE LA VISIBILITAT INTERSEXUAL 💛💜
Hui alcem la veu per la visibilitat, els drets i la dignitat de les persones intersexuals. ✊
Les persones intersexuals naixen amb característiques sexuals que no encaixen en les definicions típiques de cossos masculins o femenins. La intersexualitat forma part de la diversitat humana i no és cap malaltia ni cap motiu de vergonya.
💛💜 Visibilitzar la intersexualitat és trencar el silenci, combatre els prejudicis i qüestionar una societat que massa vegades intenta encaixar tots els cossos en unes normes rígides.
🏳️🌈 Des del CLGS (Col·lectiu LGTBIQ+ de la Safor-Valldigna) reivindiquem el dret de les persones intersexuals a viure lliurement, amb respecte i sense discriminació.
📢 Exigim el respecte a l'autonomia corporal, el consentiment informat i el dret a decidir sobre el propi cos. Cal posar fi a les intervencions mèdiques innecessàries i no consentides en infants intersexuals, així com a qualsevol forma de violència, invisibilització o vulneració dels seus drets.
Perquè no hi ha una única manera de ser, de sentir ni d'habitar un cos. La diversitat ens fa humanes i humans, i cap persona hauria de justificar la seua existència.
💛💜 Existim, resistim i tenim drets. La intersexualitat també forma part de la diversitat LGTBIQ+.
✊ Per una societat que respecte tots els cossos i totes les identitats.
+