11/04/2026
Avui és una data molt especial al calendari de la nostra vila.
Se celebra a Ca l’Alfaro la Festa del Pèsol, una cita imprescindible on tenim l’oportunitat de degustar el conegut “caviar verd”, de la mà dels restauradors del municipi, o bé adquirir-lo fresc directament de les hortes del camp agrari llavanerenc.
Un producte únic, de gran qualitat, que forma part de la nostra identitat i que cal preservar. Des del consistori, és fonamental treballar amb responsabilitat per protegir i impulsar el nostre sector agrícola, garantint el futur d’un dels tresors gastronòmics de Llavaneres.
I per tal que també en pugueu gaudir a casa, us deixem una de les receptes més tradicionals de casa nostra:
Pèsols de Llavaneres ofegats amb botifarra blanca i negra
Ingredients:
• 500 g de pèsols de Llavaneres (desgranats)
• 1 botifarra blanca
• 1 botifarra negra
• 1 ceba tendra
• Oli d’oliva verge extra
• Sal i pebre
• Un raig d’aigua o brou suau
Elaboració:
1. En una cassola, sofregiu la ceba ben picada amb oli d’oliva fins que quedi ben tova.
2. Talleu la botifarra blanca i la negra a rodanxes i afegiu-les a la cassola. Daureu-les lleugerament.
3. Incorporeu els pèsols i remeneu-ho tot amb cura.
4. Afegiu un petit raig d’aigua o brou, tapeu i deixeu coure a foc suau durant uns 10-15 minuts, fins que els pèsols siguin tendres.
5. Rectifiqueu de sal i pebre (amb moderació, ja que la botifarra ja aporta gust) i serviu ben calent.
Un plat de tota la vida, intens i saborós, que ens connecta amb les nostres arrels i el millor producte de proximitat.