15/01/2025
🗒️RESUM I VALORACIONS PLE LES USERES 19/12/2024
Esperem que hàgeu tingut bones festes i una bona entrada d’any. Sentim haver-vos de fer de contrapunt amb l’actualitat del ple municipal:
📚Les anotacions del Llibre de Decrets no estaven completes, així que no es va poder retre compte dels mateixos de manera adequada. Tampoc es va informar de cap acta de la Junta de Govern local (de la qual només forma part el PP). Hem demanat a la Secretària que ens passe la documentació completa. Si surt algun assumpte d’interés, us el farem arribar.
📝Aprovació de modificacions d’ordenances fiscals per l’ocupació de l’Espai Cultural, del Poliesportiu, de l’Espai social de les Crevades; també per ocupar la via pública amb taules i cadires, etc. L’alcalde ha explicat que era necessari modificar les tarifes per a poder adequar-les a les despeses que ocasionen.
📉Aprovació del pressupost 2025 i plantilla de personal. Votem en contra ❌pels següents motius:
1ª. Presenten la relació de la plantilla de personal on no conste si hi ha vacants.
2ª. En la RPT (relació de llocs de treball) no figura de manera detallada les retribucions de cadascun dels funcionaris.
3ª. En les despeses per la recollida de fem hem passat de 70.000€ a 0€. Com pot ser açò? Perquè serà la Mancomunitat l’Alcalatén-Alto Mijares l’encarregada de prestar aquest servei i, per eixe motiu, l’aportació a la referida associació serà de 84.000€ més que l’any passat i ahí estarà inclosa “la basura”. Hem demanat el contracte nou per saber si, a més del tractament, figura alguna millora en la recollida i quina part de l’aportació a la Mancomunitat va, efectivament, a aquest apartat i quin no.
4ª. Les ajudes per a entitats socials, esportives, culturals... volten, en general, els 600€, llevat d’alguna excepció que crida l’atenció, com en el cas dels regants, que només reben 100€. Segons l’equip de govern, és perquè l’ajuntament ja es fa càrrec de la reparació de les séquies, la bassa i dels desperfectes que s’ocasionen.
5ª. En els ingressos figura l’aportació de la Diputació al Fons de Cooperació Municipal que és de 112.355€ quan la Diputació, en el Ple de Pressupostos, no ha inclòs aquesta despesa. Aleshores comptem amb uns diners que no tenim assignats el dia de hui.
En general, va ser un còpia i pega del pressupost de 2024, sense cap ambició en millorar la vida de les persones que viuen al poble, ni de fomentar el benestar del veïnat, ni de dinamitzar l'economia local.
🟢Avancem pel Poble-Compromís presentem una moció per a instar a la Diputació a restituir la seua aportació al Fons de Cooperació Municipal, ja que no ho han inclòs en els seus pressupostos. L’equip de govern no em va fer costat i va presentar una esmena de substitució a la totalitat de la meua moció, en la que sol·licita “la reforma del sistema de financiación local...”. Veiem que el PP ha de quedar bé amb els “jefes” de la Diputació, però no entenem que eliminen la nostra proposta quan estan contemplant en els pressupostos del poble els diners del Fons que s’han carregat la Diputació i la Generalitat. Si volen, podem debatre si seria millor un altre sistema de finançament, en general, per als nostres municipis. Però ara estem demanant diners per al poble, diners que rebíem i que no rebrem enguany.
🙋♀️En Precs i preguntes:
- Com tots sabreu, tenim un abocador il·legal al solar de darrere del Poliesportiu, un lloc destinat, en principi, a l’estacionament de vehicles. Ho vam denunciar en l’anterior Ple i ara diuen que ho han “netejat”. En la web de l’Ajuntament es demana que els voluminosos es porten allí, quan disposàvem d’un servei de recollida domiciliària de voluminosos que ha desaparegut amb el nou contracte de recollida de fem. Vaja…
- Tornem a preguntar si han destinat pressupost a la reparació de l’entorn de l’església i de l’edifici municipal de baix. L’alcalde diu que no està en els objectius perquè sèrie una obra molt cara. Doncs b, deixarem que s’ensorre i després ja veurem.
- Sobre el projecte eòlic “Vents del Maestrat”, l’Ajuntament no ha rebut cap notificació, no hi ha cap novetat.
Com sempre, us animem a traslladar-nos els vostres dubtes i peticions.
🤝
✅