29/04/2026
📣Comença la Festa Major amb protestes ❌ i sense fira
Ha començat la Festa Major dels Sants Màrtirs a Vilassar.
Ahir, durant la cerimònia del Vot del Poble, les veïnes de la Plataforma per la Poda van fer palesa la seva protesta davant l’Ajuntament, i Mataró TV ho va recollir amb les seves càmeres. Fa molt de temps que, des de la CUP, advertim els responsables municipals de la disconformitat d’un grup cada cop més nombrós de veïnes amb el resultat d’anys d’implementació del nou model de poda, i a finals d’any el tema va esclatar.
L’oposició vam intentar reconduir la situació cap al diàleg entre afectades i govern per tal d’aconseguir que una poda més respectuosa amb el medi ambient no aparegui com a enemiga de la salut i de la butxaca de la gent. S’han fet intents, però no s’ha aconseguit redreçar la qüestió, tot i que almenys hem assolit que des de la regidoria s’admeti que no s’ha gestionat correctament durant molts anys i que hi ha molt per fer. Quan les veïnes es queixen, mereixen una resposta política a l’alçada.
❌🎠Per altra banda, les festes comencen sense la Fira d’Atraccions que s’instal·lava a l’aparcament de Can Bruguera. Ens sorprèn la falta de previsió del govern d’ARA-PSC: o s’assegurava que els firaires poguessin utilitzar una ubicació diferent, o es podia ajornar un parell de setmanes l’inici de les obres de l’ampliació de l’aparcament. No s’ha fet ni una cosa ni l’altra, en perjudici de petits i grans que no tindran autos de xoc durant les festes. Aquest és el resultat d’una gestió vertical que ignora les necessitats de lleure de la vila.
Malgrat tot: Bona Festa Major! 🎊