18/06/2026
Juhannuskokkoa meillä ei polteta. Kuva on kaapattu netistä. Kaikki muu onkin oikeasti tapahtunut. Kukat kuuluvat juhlaan kun juhlaan ja niitä laittelimme sisäpihalle sekä pääoven luo penkille. Tämän päivän ulkoilussa avustajien kanssa osa asukkaista keräsi kukkia tien vierestä. Toinen erä kukkia tuotiin loton vientireissulta. Lupiini on päälaji, m***a löytyi myös niittyleinikkiä, harakanhattua ja päivänkakkaraakin.
Eipä mennä asioiden edelle. Ruokasalissa heti aamutuimaan aamupala-aikaan tutkimme tänä aamuna rauduskoivusta tehtyä vastaa. Kaikki asukkaat eivät sauno, m***a moni pääsi tänään vastan kanssa tekemisiin.
" palmusunnuntaina virvotaan vitsalla, juhannusta meillä toivotetaan vastalla taputtelemalla". Ja ihan vaatteiden päältä. Loput läiskittiin lempeästi vastalla pihalla ennen lenkille lähtöä.
" kiitos"
" jokos se juhannus män?"
" onko siihen miten pitkä aika?"
Juhannuskävelylle piti laittaa reippaasti päälle. Ja moni asukas sai huovankin lämmittämään jalkoja.
" mie en lähe. Tännehän paleltuu".
Jospa sää lämpen*si juhannukseksi.
Oikein hyvää juhannuksen aikaa kaikille ❤️.