03/06/2025
Valtuustokokous 2.6.2025 – Perussuomalaiset saivat sen mitä haettiin
Eilinen Pieksämäen kaupunginvaltuuston kokous venyi seitsemään tuntiin. Perussuomalaiset saavuttivat neuvottelutavoitteensa. Ei enempää, ei vähempää.
Teimme myös uuden valtuustoaloitteen: Tekoälyn huomioimiseksi varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa. Aloitteessa korostetaan pedagogista vastuullisuutta, turvallisuutta ja henkilöstön koulutustarvetta tekoälyn käytössä.
Taktinen PS ja Vas vaaliliitto toi kaupunginhallitukseen paikan
Jehki Kimonen (PS) aloittaa ensimmäisen kaksivuotiskauden, varalle Esa Annala (Vas)
Lautakuntapaikat jakaantuivat seuraavasti
Tekninen lautakunta: Petri Ritvanen (PS), varalla Kari Hintikka (PS)
Opetuslautakunta: Antti Kivimäki (PS), varalla Anne Kuoksa (PS)
Kulttuuri ja vapaa-aikalautakunta: Katja Väistö (Vas), varalla Eija Niskala (PS)
Työ jatkuu. Määrätietoisesti ja vastuullisesti.