Korvatunturin Kotikontu Oy

Korvatunturin Kotikontu Oy Yhteystiedot, kartta ja reittiohjeet, yhteydenottolomake, aukioloajat, palvelut, arvostelut, kuvat, videot ja ilmoitukset Korvatunturin Kotikontu Oy, Värriöjoentie 5a, FI Martti, Savukoski :ltä.

• Matkailu ja majoitus
• Ruokapalvelut
• Ohjelmapalvelut
• Ikäihmisten ammatillinen perhekoti


Jarmo Pekkala 040-9630380
Maria Pekkala 045-8572038


Lämpimästi tervetuloa!

Kesäkirkko teltassa sunnuntaina 21.6 klo 12. Lämpimästi tervetuloa silloin Kotikontuun 🌞🌻🌼
19/06/2026

Kesäkirkko teltassa sunnuntaina 21.6 klo 12. Lämpimästi tervetuloa silloin Kotikontuun 🌞🌻🌼

Kotikonnun taijepiiri on kokoontunut monena päivänä ruokasaliin ja taijetta on syntynyt jo yhen näyttelyn verran. On se ...
18/06/2026

Kotikonnun taijepiiri on kokoontunut monena päivänä ruokasaliin ja taijetta on syntynyt jo yhen näyttelyn verran. On se mukava seurata kuinka se innostus siirtyy nuoremmasta taiteilijasta vähän vanahempaanki taiteilijaan 😍.

Vettä on satanut yhen kesän eestä 💧.
Potut on alakanu turpoamaan niin, että maa tärisee 🤣.
Nyt on kalahommat tauolla ku vettä sataa jo kahtasataa, m***a kerettiin käyvä kuitenki paistinkalat pyytämässä....Säynävä jäi kuitenki etelleen syömättä 😆.

Iso teltta pykättiin kuntoon ja Sinipulssin porukka kävi vierailulla Kotikonnussa. Keli vähän epävakainen, m***a taas se nähtiin, että asenne ku on kohillaan niin hyvä tulee.
Iloisia naamoja vietti päivää hanurimusiikkia kuunnellen 🌞
Heikki vetas yhteislaulutki hanurilla säestäen 🎶. Tokihan siinä syöpästiin ja kahavisteltiinki välissä 😋.
Kiitos Pelkosenniemen ja Savukosken sinipulssilaiset vierailusta ja tervetuloa uuvelleen 💞.

Nyt kun on alkuun päästy niin tästä on hyvä jatkaa. Sunnuntaina kaikille avoin kesäkirkko teltassa ja Kotikonnun kesäpäivätkin lähestyy.
Hyvää juhannusta kaikille ❤️ 💯

16/05/2026

Aikanen lintu se mavon nappaa arvelee Oiva ja kajauttaa aamupuuron aikaan ballaatin ilimoille 🎶. Kattokaappa nuita leitejä lauteilla 😍 Sulaa vahaa 💞
Sais usiamminki ku kaheksan vuojen välein laulaa ❤️💯

Määrällisesti Veteraaneja ja Lottia ei enään paljoa ole, m***a heijän tekemät asiat eivät saa koskaan unohtua. Oivan san...
27/04/2026

Määrällisesti Veteraaneja ja Lottia ei enään paljoa ole, m***a heijän tekemät asiat eivät saa koskaan unohtua.
Oivan sanoin: "Meijän pitää muistaa se työ minkä sen ajan miehet ja naiset tekivät. Tätä työtä jatkoi seuraava sukupolovi. Ei sotimalla vaan rakentamalla yhtenäistä itsenäistä kansaa."

Teemmekö me tänään yhteiskuntana sen minkä nämä jo tänä päivänä ikäihmisiksi eläneet ansaitsevat?
Siinä aiheellinen kysymys tämän päivän itsenäiseen Suomeen.

HYVÄÄ VETERAANIPÄIVÄÄ KAIKILLE 🇫🇮

Pääsiäistä ootettiin kovasti 💛 se on se veenjakaja talaven päättymiselle....nyt on pääsiäinen ja kuivalihamarkkinat viet...
09/04/2026

Pääsiäistä ootettiin kovasti 💛 se on se veenjakaja talaven päättymiselle....nyt on pääsiäinen ja kuivalihamarkkinat vietetty 😅
Kiitos markkinavieraille, järjestäjille ja erityisesti Susanna Schwartz-Materolle.
Hommaa on palijon ja tunteja kertyy...ens vuonna sitten juhulavuosi.
Ja koskapa tänä vuonna kymppiuutisten kynnys ylitetty niin ens vuonna menee viijentuhannen ihimisen kävijämäärä rikki. Aavistiko lie Marjatta aikoinaan, että minkä markkinasapluunan kehitteli tälle kylälle....siitä on tullut kyllä Savukoskelle hyvä käyntikortti 👍💯

Ja kun samoissa uutisissa Pouvan Pekka lupaili meille hyviä kevätkelejä niin nyt ollaan pari viikkoa latailemassa akkuja ❤️
Takasin täältä jokivarresta tullaan Kotikonnun törmään 26 pvä...Ja aamupuuroa ei keitetä, pottuja ei kuorita ja koko aikana kelloja ei katota 😂

01/04/2026

Se alakaa olla aika, että kohta nähään Samperin pihapiirissä, mekin ollaan siellä 👍 Kuivalihamarkkinat

Oiva se kattoo taivasta Värriöjoen suuntaan ja totta son.... AURINKO ei olekkaan hylännyt meitä kokonaan 🌞.Kova talavi t...
27/03/2026

Oiva se kattoo taivasta Värriöjoen suuntaan ja totta son.... AURINKO ei olekkaan hylännyt meitä kokonaan 🌞.
Kova talavi takana ja nyt alakaa jo hymyilyttämään perhekodin porukalla 😊. Son tuo meijän Oippa useammat aamunruskot ja illanpaskot näissä törmissä kattellut.

Vaikka nämä ei ehkä ihan parhaimmat kevätkelit ole ollukkaan, niin kyllä sen näkee kuinka perhekoti herää niinku nalle tuossa Routsukaisen laijassa talaviuniltaan.
Makkaraa, hiihtoa ja lenkkeilyä tehty niin varttuneemman ku nuoremmanki porukan toimesta 💯.
Allulla jo toiset sukset menossa näille lumille. Ensimmäiset irtos saumoista ku vauhti oli niin kova ettei liimat pitäneet 😂.

Pääsiäinen ja Kuivalihamarkkinat lähestyy ja niihin myös pikkuhilijaa valamistauvuttu. Meijän pöytä ja tykki löytyy samasta paikasta ku ennenkin....
Tervetuloa meijän puolesta markkinavieraat ja myyjät....pietämmä taas hyvät kemut 👍

Tämä talavi on ollu tosi talavi ja jatkuu etelleen. Kotikontulaisina oltu kuus vuotta ja ens kertaa meijän mittari näytt...
30/01/2026

Tämä talavi on ollu tosi talavi ja jatkuu etelleen. Kotikontulaisina oltu kuus vuotta ja ens kertaa meijän mittari näytti yli nelijänkymmenen, tarkalleen - 44.

Hyvin on tarjettu, toki saunanpuolella pieniä teknisiä murheita ja löylyvesi kiinteässä muovossa lens saunakauha matkassaan kiukaalle 🧊.
Ei muuta ku pökköä pesään ja sulashan se ja kaikki saunan 36 mittaria heräsivät eloon 🔥.
Hurjimmat "jäämiehet" on kuitenkin ulukoilleet ⛄️Se on kuitenki pitkälle pukeutumiskysymys tuo tarkeneminen...

Mattoja pesty hangessa ja kyllä se vain vanaha konsti toimii 👍.

Kirkossa on käyty ja toisinkin päin...kirkko on käyny meillä.

Allu tyvär on käyny niin meitä ku vanahuksia viihyttämässä 😍
On hänessä kuulemma vähän saamelaistaki verta..." ukki katoppa tänne " ...tämän verran ja näyttää peukalon ja etusormen parin millin rakoa...eli tosi son 🤣

Viime maaliskuussa meillä kuvattua partisaanihyökkäysten muistot haastattelua kattottu porukalla isolta töllöltä 📽.
Tämä tietenki herättää tänä päivänä huolta, että mihin tämä maalima on tällä hetkellä menossa. No, toivotaan parasta...

Meillä kuitenkin on mukava ja hyvä olla....pakkasista huolimatta 💖
Tulee se kohta aurinko, kevät, pääsiäinen, käki kukkuu kesän ja sääski syö meitä ja käki syö sääsken..semmosta son 😂

24/12/2025

Pukki se käy meillä hyvissä ajoin.
Laskeutuu Korvatunturilta Ruuvaojan ja Rovalan kautta jokivartta myöten meijän pihaan. Toki muutama talo ja mökki välissä, m***a ensimmäisten joukossa saatellaan pukkia pitkälle matkalle.
Ensimmäinen lahajareki tyhyjenee jo tuossa ylävirrassa... Veli-Martti, Martti ja Kirjos Reiska on vuosi vuojelta kiltimpiä niin siinäpä se reki jo kevenee 😂.

Jopa kerranki oli Oiva vasta toiseksi vanahin ku on se tuolla partamiehellä vielä enempi ikää, m***a meijän nestorillakin jo yheksäskymmenesnelijäs joulujuhula 👍

Oli mukava saaha omaki porukka samaan pöytään😍 Joulu on siihen kyllä paras hetki ❤️...tai kyllähän tämä kavalkaati kokonaisuuvessaan on ihan omaa porukkaa 💝

Oikein hyviä joulunpyhiä kaikille ja varovasti paluuliikenteessä....

Osoite

Värriöjoentie 5a, FI Martti
Savukoski
98830

Puhelin

+358409630380

Nettisivu

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Korvatunturin Kotikontu Oy :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Organisaatio

Lähetä viesti Korvatunturin Kotikontu Oy :lle:

Jaa