19/06/2026
Afgelopen woensdag hadden we een heel gezellige middag met de eilander kinderen van de mini-club van Lytje Willem. Met de allerkleinsten zochten we kleuren in de natuur. En omdat eilander kinderen een streepje voor hebben bij ons mochten de gekleurde steentjes gewoon ook mee naar huis! Daarna deden we nog ren je rot met natuurvragen, superleuk.
Met de grotere meiden hebben we na het kleuren zoeken nog beestjes gevist in de ijsbaan. Het water stond nogal laag, maar gelukkig zat er toch heel veel leven in. De meiden vingen meerdere salamanderlarven (Axolotl! riepen ze dan uit), een waterspin, een waterschorpioen, een posthoornslak en een heleboel rugzwemmers.