19/06/2026
We hebben 3 honden weggehaald bij een oud-fokker in Drenthe. Ze zaten in buitenkennels, ver op het terrein en uit het zicht. De dieren werden verwaarloosd. De kennels lagen vol p**p, de honden waren erg mager, extreem uitgedroogd, hadden ernstige ontstekingen en moesten dringend een dierenarts zien.
De honden troffen we aan tijdens een herinspectie bij een man die vroeger bedrijfsmatig honden fokte, maar daarmee is gestopt. Waarom de 3 honden afgelegen in een kennel zijn gezet weten we nog niet. De dieren zijn nu naar een veilige opvanglocatie gebracht waar ze de juiste zorg krijgen.