06/05/2026
I går var 1STB så heldige å få være på utstilling på
Vi fikk se utstillingen «Med pennen på strupen», med avistegninger gjennom tidene. Formidlerne Anine og Bjørn Tore var flotte, og elevene syntes det var både spennende og lærerikt!
Elevene fikk blant annet lære om avistegningers betydning i demokratiet – som protest mot overmakt, som del av motstandsbevegelser, om karikaturstriden, ytringsfrihet og PFUs «Vær varsom-plakaten».