22/06/2026
Tyresö har tagit sitt ansvar.
Vi har stärkt det förebyggande arbetet, ökat samverkan och sett hur den öppna drogscenen vid Granängstorget har pressats tillbaka.
Men trots att Tyresö är en kommun med snart
50 000 invånare saknar vi fortfarande en egen polisstation.
Det lyfte Mathias Tegnér idag i interpellationsdebatten med justitieminister Gunnar Strömmer.
Vi kommer fortsätta kämpa för fler poliser och en starkare polisnärvaro i Tyresö.
För vi tar tryggheten på allvar.