31/03/2026
Her på Flådestation Korsør er vi godt i gang med at skabe rammerne for fremtidens værnepligtige i Søværnet.
Vi begynder med en ny indkvarteringsbygning.
Byggeriet af indkvarteringsbygningen starter efter planen ca. den 20. april og skal stå klar til indflytning i første kvartal af 2027.
Er du en af de nærmeste naboer til Flådestation Korsør, vil du snarest modtage et brev i e-boks med information om byggeriet.
Med nye, moderne faciliteter på Flådestation Korsør giver vi de værnepligtige de bedste vilkår til at koncentrere sig om det, som det hele handler om:
At uddanne sig til de dygtige soldater, som Danmark har brug for.
Dette er en investering i landets sikkerhed og i de unge mennesker, der vælger at yde en indsats i Forsvaret.
Byggeriet opføres som et Offentligt-Privat Partnerskab i samarbejde med PensionDanmark, og entreprenør på opgaven er MT Højgaard.
Vil du læse mere om planerne for flådestationen kan du finde mere information hos Etablissement- og Terrænkommandoen, som er Forsvarets bygherre. På hjemmesiden forsvaret.dk/etk er der undersider med aktuelle projekter.
Siden om Korsør vil løbende blive opdateret med nyt om byggeprojekterne.
Med byggeriet vil der være øget trafik, til og fra Flådestationen med byggematerialer etc. Lige som der i processen, vil være mere støj end normalt. Det håber vi på forståelse for.
En opgradering af flådestationen kommer til at betyde meget – både for os, for borgerne i Korsør og for livet i byen.