11/06/2026
KLIMAPORTRÆTTER #3
Mød Natasha på nærgenbrugsstationen i Vermundsgade ♻️
I projektet 'Klima og bedre boliger' har vi samarbejdet om grønne fællesskaber og klimahandling med beboere og aktører i kvarteret. Nu deler vi portrætter af kvarterets grønne helte 💚
"Vi bruger nærgenbrugsstationen rigtig meget i vores familie til at komme af med ting, som stadig har værdi, og som kan få værdi for andre. Det kan være legetøj, møbler eller andre ting, vi ikke længere har plads til.
Vi har også et bytterum i vores andelsforening, og når der samler sig for mange ting, så er der nogen, der kører det ned til genbrugsstationen. Og nogle gange tager jeg også ungerne med derned, og så finder de noget legetøj eller en dukkevogn, de synes er fed – og så er det jo gratis. Jeg synes også, det er fedt, at hvis man ikke har så mange penge, så kan man gå derned og finde noget, man kan bruge. Det giver rigtig god mening, at tingene får et nyt liv i stedet for bare at blive smidt ud."