Stenløse Fritidsklub - forældre

Stenløse Fritidsklub - forældre Stenløses bedste fritidsklub!

27/03/2026

Husk!
Klubben holder lukket 30/3, 31/3 og 1/4.
Rigtig god miniferie til jer alle sammen.
Vi ses igen d. 7/4.

10/02/2026

3. og 4. dag på ski er gået med at udforske bakker og evner.
Flere af de nye har kørt på både blå og røde pister og her til aften har 9. klassedrengene haft en dreng fra 4. klasse efter sig.
Vi har haft et par episoder, som så lidt voldsomme ud, men som heldigvis ikke har kostet mere end højst et par tårer, inden smilene er kommet tilbage.
En dreng stod af en T-lift, hørte sit navn og vendte sig om, i stedet for at gå til siden og fik så den næste T-lift i ansigtet - han sidder i skrivende stund og griner af det.
Vores nyeste skimedarbejder var så venlig at kontrollere om sikkerhedsnettet ved Ormetungen virker - tak for det. 🙂🤣
Jeg selv blev låst fast i en uheldig yderstilling med et barn på en stejl bakke, men håber på at være helt klar til sidste skidag i morgen (barnet er helt ok).
Faktisk har alle vi voksne gjort vores bedste for at....øhm.... undersøge sneen på helt nært hold, for at sikre, at den er god nok til jeres børn.... 🤪
Stemningen på turen har været rar, hele vejen igennem. Der har været venskabelige drillerier og masser af latter på pisterne, leg med sne i mørket omkring hytterne (lige nu) og hygge inde i hytterne (også nu).
Dagen i morgen skal bruges på at få det sidste ud af den dejlige sne og vi forventer en masse sjov på pisterne.
Bussen kommer, efter planen, og henter os omkring kl. 21 med forventet hjemkomst omkring kl. 8.30, torsdag morgen.
Vi beder jeres børn om at ringe til jer, når vi kører fra færgen i Helsingør og kender et mere præcist ankomsttidspunkt.

Mikkel

08/02/2026

Dag 2 på ski har været voldsom...(t mere afslappet end i går). 🙂
Den startede dog lidt rodet med flere sæt ski, der var blevet byttet med andre i går, men efter en god times tid, blev det løst i skiudlejningen og så var alle igen på ski.
Alle har været rundt på pisterne og der er både blevet arbejdet på skifærdigheder og skimod. For nogle er det bare lykken at have fart på ned ad en stejl bakke og her skal der måske arbejdes lidt med kontrol af ski og fart, imens der, for andre, egentlig er fuld kontrol men måske lidt for stor respekt for farten, så her bliver der skubbet lidt på, så man kommer op i en fart, hvor man faktisk kan få skiene til at arbejde for en istedet for at det er nogle besværlige brædder man slæber rundt på.
Der har været et par styrt, men det er ikke noget, der har fjernet hverken smil eller lysten til at komme på skiene igen.
Fornemmelsen heroppe er lidt, at der virkelig bliver hygget på hele området.
Topstuen og måske især Vaffelhuset er steder, hvor man lige går ind og får varmen med vennerne, når kulden har fået lidt for godt fat i fødder, fingre eller næse.
De erfarne er rigtig gode til at køre med deres venner, der er nye på ski og alle de nye må nu køre på de grønne piste uden voksne, hvis de har lyst til det.
I morgen vil en del af de nye blive udfordret lidt på de blå piste (nogle af dem har allerede været der i dag) og når de er sikre på dem, kan de faktisk komme rundt på hele området.
På en af dagens sidste ture, sagde en dreng, at jeg havde løjet for ham, da jeg havde fortalt, at det er sjovt at stå på ski... Det er åbenbart ikke sjovt, men MEGA sjovt. 😎 Jeg håber, at den kærlighed til skiene vil sive lidt ud til vennerne derhjemme, så vi kan få flere deltagere fra fritidsklubben med på kommende skiture og dermed blive ved med at lave dem.
Da jeg selv har fokuseret meget på de nye, har jeg faktisk kun lige flygtigt set dem, der har været med før, men mon ikke jeg får løbet med dem, når de nye vil udforske bakkerne lidt uden voksenpåhæng. 🙂
Uanset hvad, glæder jeg mig i hvert fald til at stå på ski med jeres børn igen i morgen.

Mikkel

07/02/2026

Så er årets skitur skudt i gang.
Efter en lang nats køretur, har alle været på bakkerne.
Alle de nye har nogenlunde styr på alene og næsten allesammen har også taget turen fra toppen og hele vejen ned, via isvandfaldet.
Hen på eftermiddagen var alle godt trætte - nogle af de nye var nærmere udmattede, men efter lidt aftensmad er der dog bred enighed om at det er fedt på ski, så vi glæder os til en dag på ski med en fuld nats søvn på kontoen.
Trætheden er ikke kun hos børnene, så her stopper dagens updzzzzzz

06/02/2026

Kære alle sammen

Vi håber, I får en rigtig dejlig vinterferie ❄️

For jer, der har lyst til at bruge klubben i ferien, har vi åbent:
Mandag–fredag kl. 09.00–16.00

Der er planlagt ture onsdag, torsdag og fredag –
se mere information og tilmelding på EasyKom.

De bedste hilsner
Alle os i Stenløse FK/UK

12/01/2026

Nyheder fra klubben – Januar 2026

Kære alle sammen
Vi er landet på den anden side af nytår, og januar har lagt sit vintertæppe over Stenløse. Vi glæder os til en måned med hygge indendørs, bevægelse i hallen og stærke fællesskaber på tværs af værkstederne.

Kommende medlemmer på besøg
I januar begynder vi på vores besøg fra de kommende medlemmer. Vi glæder os til at tage godt imod dem – og til at få vores nuværende medlemmer med til at støtte de nye og give dem en tryg klubstart.

Skatepark i Stenløse
Vi har fået tildelt 800.000 kr. til at etablere en skatepark her i Stenløse. Der kommer mere information, når vi ved mere om proces og tidsplan, men vi glæder os allerede.

En hilsen til Tina
Tina har valgt at gå på efterløn med udgangen af februar. Vi kommer til at savne hende – ikke mindst i Udeby.
Tinas sidste arbejdsdag er fredag d. 27. februar.

Kommende arrangementer (tilmelding på EasyKom)
• 28.01 – LazerGame i Ballerup
• 02.02 – Badetur til DGI Byen
• 17.02 – Go-Kart
• 27.02 – 4. årgangs overnatning

SportsNyt
I januar skal vi til Egedal Cup. Vi stiller med 5 hold (piger og drenge) og ser frem til en stor dag.
Sidst i januar kommer 3. klasse også med i hallen, så vi kan lære hinanden at kende og give dem en god start i klubben.

Krea nyt
Der kommer nye ting på hylderne, og vi arbejder med malerteknikker (akvarel og akryl). Hver onsdag går vi en tur i centret og i krea-butikken for idéer og inspiration. Krea er jeres rum – kom med forslag til nye materialer og projekter.

Musik nyt
Efter nytår går vi i gang med nye musikprojekter og gør musikrummet endnu federe. Kom og vær med.

Klubrådet
Det nyvalgte klubråd er allerede i gang. Sidst i januar deltager to repræsentanter i fælles klubrådsmøde i Klub Egedal.

De bedste hilsner
Kristian Klinge Königsberg
Daglig leder

I dag har vi haft valgdag i Stenløse Fritidsklub – samtidig med kommunalvalget 2025 Mens de voksne stemte til kommunen, ...
18/11/2025

I dag har vi haft valgdag i Stenløse Fritidsklub – samtidig med kommunalvalget 2025

Mens de voksne stemte til kommunen, stemte børnene og de unge til vores eget klubråd. De har lavet valgplakater, fundet på mærkesager og ført “valgkamp” om alt fra flere trampoliner og bedre kaninbure til mindre skærmtid, flere ture og mere fællesskab i klubben.

For os er det ikke bare en hyggelig aktivitet – det er demokratisk dannelse i børnehøjde.
De øver sig i at:

- sige højt, hvad de ønsker sig

- lytte til andres idéer

- opleve, at deres stemme faktisk betyder noget i hverdagen

Samtidig arbejder vi også med de børn og unge, som ikke har mod på at stille op. Gennem det pædagogiske arbejde sørger vi for, at der er mange måder at være med på, så også de stille eller usikre børn får indflydelse og bliver hørt i beslutningerne om klubben.

Allerede i morgen, når stemmerne er talt op, går vi videre med at:

- konstituere det nye klubrød

- vælge repræsentanter til KlubEgedals fælles klubråd

Vi er stolte af, at vores klubmedlemmer ikke bare går i klub – de er med til at bestemme, hvordan klubben skal være.

Billedet er et udvalg af medlemmernes plakater og platform.

(Hvis jeres barn har stillet op eller stemt i dag, så spørg endelig derhjemme, hvad de gik til valg på – der kommer ofte nogle gode snakke ud af det.) 😊

27/10/2025

Tak for en (U)hyggelig god weekend i Egedal Centret!

Denne lørdag blev noget helt særligt, da vores unge fra Stenløse Fritids- og Ungdomsklub forvandlede Egedal Centret til en ægte Horror-tunnel!

Det var gys, grin og gåsehud – men vigtigst af alt:
Det var fællesskab og samarbejde i topform.
De unge stod selv for planlægning, opsætning og de (skræmmende) roller i tunnelen – og de gjorde det med en energi og kreativitet, der virkelig viser, hvad klubben kan, når vi løfter sammen.

Vi ved endnu ikke præcis, hvor mange besøgende der var forbi, men uanset tallet er det tydeligt, at vores unge har leveret en kæmpe indsats og skabt en oplevelse, der vil blive husket længe.
Tusind tak til alle jer unge, der deltog og hjalp til før, under og efter.

I har skabt noget, der både styrker vores fællesskab og giver os alle sammen lyst til mere.
Vi er megastolte – og lidt imponerede over, hvor virkeligt uhyggeligt I fik det til at blive!

— Kristian
Klubleder, Stenløse Fritids- og Ungdomsklub

Så skal der tømmes ud i vores glemmekasse. Vi har lagt det frem så i kan kigge på om jeres barn har glemt noget. Vi saml...
09/10/2025

Så skal der tømmes ud i vores glemmekasse. Vi har lagt det frem så i kan kigge på om jeres barn har glemt noget. Vi samler det hele og aflevere det til genbrug mandag d. 20.10

Så er nyhedsbrevet for oktober online.
02/10/2025

Så er nyhedsbrevet for oktober online.

Disse to små søde grisebasser har hele året ventet på denne dag. Vi glæder os alle sammen til i aften. Men inden der - s...
29/08/2025

Disse to små søde grisebasser har hele året ventet på denne dag. Vi glæder os alle sammen til i aften. Men inden der - så er hoppeborgene klar, flødebollekastemaskinen er spændt op og slushicen er kold. Klubben holder fødselsdag, skynd dig herned.

Adresse

Degnebakken 9B
Stenløse
3660

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Stenløse Fritidsklub - forældre sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del