08/02/2026
Dag 2 på ski har været voldsom...(t mere afslappet end i går). 🙂
Den startede dog lidt rodet med flere sæt ski, der var blevet byttet med andre i går, men efter en god times tid, blev det løst i skiudlejningen og så var alle igen på ski.
Alle har været rundt på pisterne og der er både blevet arbejdet på skifærdigheder og skimod. For nogle er det bare lykken at have fart på ned ad en stejl bakke og her skal der måske arbejdes lidt med kontrol af ski og fart, imens der, for andre, egentlig er fuld kontrol men måske lidt for stor respekt for farten, så her bliver der skubbet lidt på, så man kommer op i en fart, hvor man faktisk kan få skiene til at arbejde for en istedet for at det er nogle besværlige brædder man slæber rundt på.
Der har været et par styrt, men det er ikke noget, der har fjernet hverken smil eller lysten til at komme på skiene igen.
Fornemmelsen heroppe er lidt, at der virkelig bliver hygget på hele området.
Topstuen og måske især Vaffelhuset er steder, hvor man lige går ind og får varmen med vennerne, når kulden har fået lidt for godt fat i fødder, fingre eller næse.
De erfarne er rigtig gode til at køre med deres venner, der er nye på ski og alle de nye må nu køre på de grønne piste uden voksne, hvis de har lyst til det.
I morgen vil en del af de nye blive udfordret lidt på de blå piste (nogle af dem har allerede været der i dag) og når de er sikre på dem, kan de faktisk komme rundt på hele området.
På en af dagens sidste ture, sagde en dreng, at jeg havde løjet for ham, da jeg havde fortalt, at det er sjovt at stå på ski... Det er åbenbart ikke sjovt, men MEGA sjovt. 😎 Jeg håber, at den kærlighed til skiene vil sive lidt ud til vennerne derhjemme, så vi kan få flere deltagere fra fritidsklubben med på kommende skiture og dermed blive ved med at lave dem.
Da jeg selv har fokuseret meget på de nye, har jeg faktisk kun lige flygtigt set dem, der har været med før, men mon ikke jeg får løbet med dem, når de nye vil udforske bakkerne lidt uden voksenpåhæng. 🙂
Uanset hvad, glæder jeg mig i hvert fald til at stå på ski med jeres børn igen i morgen.
Mikkel