08/06/2026
Skal raske danskere have gratis tandlæge – eller skal pengene bruges dér, hvor behovet er størst? ⚖️
I et interview med B.T. peger PTO’s direktør, Ole Marker, på et centralt spørgsmål: Hvordan prioriterer vi sundhedsmidlerne, så de skaber størst mulig effekt?
Hos PTO ser vi et særligt behov for at styrke indsatsen for patienter, hvor sygdom og oral sundhed hænger tæt sammen – eksempelvis kronikere og borgere med dokumenteret øget risiko for alvorlige tandproblemer.
Tandpleje bidrager til den generelle sundhed. Men når ressourcerne er begrænsede, mener vi, at det er værd at diskutere, hvordan de anvendes mest målrettet – til gavn for både patienterne og samfundet.
Læs artiklen og del gerne dit perspektiv 👇
https://www.bt.dk/politik/tandlaeger-forkert-at-sende-raske-danskere-gratis-til-tandlaege?
Ifølge Enhedslistens Pelle Dragsted vil det om "maksimalt ti år" være gratis at gå til tandlægen i Danmark.